Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Test brzd - STK

Od: dedabrno® odpovědí: 5 změna:

Po delším trápení se podařilo autoservisu vyladit nastavení zadní parkovací brzdy (osobní vozidlo M1) tak jak ukazuje snímek protokolu. Jedná se o to, že levá zadní brzda dlouhodobě nedostatečně brzdila, lanovod vyměněn před 2 roky, brzdový třmen před cca 3 měsíci, přesto při nezávazné STK byla tato závad vytknuta. (pravá strana: lanovod a třmen měněn asi před 3 roky).

V posledních letech auto používáno jen občas, jízdy venku, ale převládá městský provoz.

Po cca 2 hod práci v servisu se po zkušebních jízdách podařilo dosáhnout výsledku dle protokolu. Od testování jsem různě parkovací brzdu dle doporučení zatěžoval při jízdách z kopce, na STK pojedu až za několik dní. Je předpoklad, že STK bude OK?


Test brzd - STK

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stonek*
hodnocení

0x

Parkovaci brzda je u techto vozidel zpravidla i brzda nouzova, proto musi zplnovat podminku dostatecneho brzdneho ucinku, tzn. Zastavit kola za jizdy a rozdil v brzdnem ucinku nesmi byt vetsi nez 30% na naprave, to je ale hodnota maximalni, po oprave by to melo byt o hodne jine. Doporucuju Vam to nechat opravit poradne, nemel by byt problem brzdy cele rozebrat a pripadne povymenovat vsechny aktivni casti, toto se celkem dobre diagnostikuje, nespokojil bych se s vyjadrenim ze to lip neslo.

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Pokud méně brzdí jedna strana, nelze s jistotou tvrdit, že právě brzda na této straně je vadná. Je nutné zaměřit se na obě strany, protože slabší brzdný účinek může být dám tím, že naopak druhá strana brzdí příliš. Tedy nehledejte závadu v méně brzdící straně, nemusí tam být. Méně brzdící neznamená špatně brzdící.

gumid

Přesně tak. Ona může být dobrá a naopak ta druhá je špatná. Brzdy se dělají v páru stejně jako tlumiče.

 

asd1
hodnocení

0x

Zpátky na strom a ručku udělat pořádně, tohle je po opravě zoufalost. Bude to na lanovodech atd., provozní je OK, to vylučuje vadné obložení/ buben/kotouč...

 

hodnocení

0x

Měli jsme podobný problém na STK s Octavií I a byl to vadný omezovač brzdného účinku zadních bubnových brzd. Po výměně bylo vše O.K.( cena ND 1600,-Kč).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]