Octavia spatne startuje

Od: Datum: 02.11.15 15:29 odpovědí: 10 změna: 03.11.15 10:49
Zdravim potřebuju poradit nebo rovnou pomoc, mam škodu octavia řady 1 rok 1999, a špatne mi startuje v lete to toči docela dlouho ale chytne se,ale tedka jak je zima tak je to marný,dneska rano bylo -2 venku a auto sem točil a nic zkusil sem po druhe a zase nic, na potřeti se mi začlo kouřit z kapoty smrdělo to jak spalene gumy nebo kabely kdyz hoři, nevim co stim poradte mi prosim co stim muže eventuelne byt. Zatim diky moc za každou odpověd.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.11.15 17:46

Konkretizujte typ tej oktávie,mtor najmä.Ak je to diesel,tak ak nič neukáže diagnostika,tak vymeniť štarter,lebo nemá potrebné otáčky,a skontrolovať batériu.


doplněno 03.11.15 09:10:

Tak ako som vyššie uviedol,ak diagnostika neuvedie inú príčinu,tak opraviť štartér,mala by postačovať výmena uhlíkov a nový komplet držiak aj s uhlíkmi stojí okolo 30 € a práca na 1-2 hodinky,potom skontrolovať káble ku štarteru a ukostrenia,aby nebolo na žiadnom spoji oxidácia a stav batérie.Ak starter netočí na potrebný počet otáčok,tak elektronika nepustí palivo do čerpadla,pri odpojenom čidle teploty by auto malo naskočiť hneď,ak je správna štartovacia dávka.Toto je postup z Vagu a iné opravy aj tak vás nakoniec dovedú ku štarteru časom.Ak by nechcelo naskakovať studené,tak tam by sa už riešili iné veci,ako čerpadlo,vstreky,tlaky žhaviče,štartovacia dávka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinic
Datum: 03.11.15 08:14
Rok 1999. 1,9 tdi 66 kw
Datum: 03.11.15 09:37
avatar
Začni tim že postupně vyndáš všechny žhaviče a na baterii zkusíš zda žhavý
Dale by neškodilo dát nový palivový filtr zvlášt pokud ani nevíš jestli ho někdo měnil
Prohlídni na vstřikách přepadový hadičky pokud blejou vyměnit
Až budeš mít jistotu že to żhavý je třeba zjistit jak dlouho to žhavý po ranu kolem nuli by ti to mělo żhavit cca 5-6 vteřin jak ne šel bych po čidle teploty
doplněno 03.11.15 09:42: To kouření z pod kapoty je třeba prohlídnout kontakty a svorky baterie očistit dale kouknout do pojistek co sou na baterii očistit a dotáhnout šroubový spoje
dale kontrola plusovýho přívodu ke startéru očistit
kontrola a očištění ukostření kastle a motoru
No a pokud se ti kouřilo ze startéru tak bych ho vyndal rozebral a v případě potřeby repasoval
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.15 17:54

Já bych začala kontrolou baterky a pak jestli je to nafťák, může to být i žhavení. Pokud to v pohodě startne přes kabely jiného auta, bude to baterka, pokud nestartne hádala bych to ny ty žhaviče.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 02.11.15 19:30

Tak žhaviče 100 % to nejsou. TDi není komůrkový motor a žhavení se zapíná až od nějakých -4 a níž. Někdy se dá na řídící jednotce přidat větší množství paliva pro start. V servisu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.15 21:17

od -4 určitě nee nevim jestli auta mimo koncern to tak maji ale tdi žhaví od 5-10

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.15 21:53

Hoši co mě pletete:-D

vždyť u nafty hned nestartuju, tam nejprve otočím klíč a čekám až zhasne ta spirálka oranžová, to je žhavení, nebo ne? a pak až zhasne tak startuju. To nejsou žhaviče? to jsem to špatně pochopila?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 02.11.15 22:18

Žhaviče jsou laicky malá topení pro každý válec v naftovém motoru. Když svítí ta spirála, tak jednotka žhaví žhaviče a trochu ohřejí hlavu motoru, aby nebyla úplně zmrzlá a nafta neměla problém vznícení. Motor pak lépe chytne (nebo v mrazech vůbec chytne - bez žhavení by nešel startovat). Žhavení funguje před startem jen pár sekund a pak jsou neaktivní.

Klíčkem se tedy neotáčí jak u dveří od baráku, ale postupně se prochází jednotlivé kroky.

I u benzínu je to lepší otáčet s citem a rozumně. Nabíhají jednotky a to není hned. Mimo jiné i tlakuje před startem čerpadlo. Když to někdo hrkne hned na polohu start, tak startér nabíhajícím jednotkám v kritické fázy oživení vezme napětí.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vernon
Datum: 03.11.15 10:49
1.9TDI žhaví před každým studeným startem, i v létě v hicu. Žhavení se po nastartování vypíná po několika vteřinách až minutách chodu, podle teploty. Jinak, žhaviče žhaví i po zhasnutí kontrolky žhavení, proto je blbost co někteří v mrazu dělají, že vypínají a zapinají zapalování a žhaví na několikrát.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 02.11.15 21:01

Není to motor 1.6 55kw? Má druhý konec kotvy startéru uložený v těle převodovky v bronzovém pouzdru a to se vymačkává.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.