Nejste přihlášen/a.
Každý řidič to zná: přijíždíte k železničnímu přejezdu, rozblikají se červená světla, případně padnou závory. Čekáte 5 i více minut a nic. Vlak ještě stojí pár set metrů daleko na nádraží. Řidiči jsou naštvaní a nervózní. Při průjezdu vlaku z opačného směru bývá vše OK, prakticky vás to nezdrží. Ani se nedivím, proč dochází k tolika tragédií na přejezdech. Někteří řidiči si zvykli, že signalizace je špatná a risknou to. Copak nejde spustit signalizaci na přejezdu až poté, co se vlak z nádraží opravdu rozjede? Vždyť jde jen o technické řešení, proč musí umírat tolik lidí?
To nemusí platit doslova,třeba já jsem taky jednou málem na přejezdu zařval,byla to moje vina ale jen částečně,jsem příliš spoléhal na to že signalizace funguje-no a ona nefungovala,na červená světla nebo kolem závor bych na přejezd nikdy nevjel. A bylo to o onen pověstný vlásek,kdybych v panice místo na plyn dupnul na brzdu tak už tady nepíšu. Jsem byl tak v šoku že jsem tak půl hodiny nebyl schopný pokračovat v jízdě,protože tehdy kdybych tam vjel o 3 sekundy později je po mě. To byla taková škola že od tý doby na každém přejezdu vždy zastavím a pořádně se rozhlídnu,ať se ti za mnou třeba podělají,samozřejmě kromě míst kde je vidě do obou stran na velkou dálku,tam jen hodně zpomalím.
Jinak proč jsou přejezdy pět minut přes vlakem už spuštěný taky nechápu,to se musíš zeptat na jiných místech
Souhlasím s tazatelem. Stát dlouhé minuty u stažených závor jen proto, že provozovatel není ochoten si odladit systém mi přijde od něj jako arogance až šikana nás ostatních. A je úplně jedno, kdo kam jede. Jeden spěchá za rodinou, jiný veze pro vás rohlíky atd. Někomu dojde trpělivost po půl hodině, jinému po pár sekundách, ale každý se naštve. Věřím, že i těch pár pokrytců zde odpovídajících.
A ako by ste chceli vysvetliť signalizáciii,či ide motorák a stojí v stanici alebo ide nákladný vlak a nestojí v tej stanici vôbec? predsa to zabezpečovacie zariadenie musí robiť v predstihu a zapína sa z rovnakého miesta.
To opravdu nevím, nejsem odborník v zabezpečovacích zařízeních, ale technické řešení určitě existuje. V době, kdy lze rozpoznat pomocí čidel, který vlak je v pohybu a který stojí, je to úplná muška.
Vy ale máte starosti. Co to je počkat si v klidu pět minut na přejezdu oproti nekonečné věčnosti? To musejí všichni stále někam pospichat?
No jo, ale co když jde o život? Sanitky, hasiči, záchranáři... Museli by risknout a závory prorazit? Možná se to i děje, nevím. Rozhodně bych to považoval za oprávněné. Prý jsou k tomu závory i konstruovány, může dojít i k jiné kritické situaci.
Nevím jak to mají dnes,v minulosti před cca 20 roky měl život a záchranáře přednost před zachraňovaným,takže neriskují a neprorážejí závory!K čemu by byla možná ale nejistá záchrana člověka třeba při mrtvici,když proražením závor by mohla přijít o život osádka rychlé-co je pak lepší-jeden život v neprospěch osádky záchranky a tím i snížení možnosti záchrany dalších osob díky absenci celé jedné osádky RZ?
Jak bylo řečeno, závory jsou na to konstruované, takže by se měly dát prorazit bez nebezpečí třeba i trabantem.
Pro ty co si stěžují na české železniční přejezdy, možná to nevíte, ale české zabezpečení železničních přejezdů se prodává do mnoha zemí světa včetně západní evropy či USA.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.