Proč musíme tak dlouho stát na přejezdech?

Od: Datum: 30.10.15 20:12 odpovědí: 18 změna: 02.11.15 23:59

Každý řidič to zná: přijíždíte k železničnímu přejezdu, rozblikají se červená světla, případně padnou závory. Čekáte 5 i více minut a nic. Vlak ještě stojí pár set metrů daleko na nádraží. Řidiči jsou naštvaní a nervózní. Při průjezdu vlaku z opačného směru bývá vše OK, prakticky vás to nezdrží. Ani se nedivím, proč dochází k tolika tragédií na přejezdech. Někteří řidiči si zvykli, že signalizace je špatná a risknou to. Copak nejde spustit signalizaci na přejezdu až poté, co se vlak z nádraží opravdu rozjede? Vždyť jde jen o technické řešení, proč musí umírat tolik lidí?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.10.15 20:18
avatar

Na přejezdech umírají jen blbci, normální lidé nikoliv.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: fik
Datum: 30.10.15 20:33

To nemusí platit doslova,třeba já jsem taky jednou málem na přejezdu zařval,byla to moje vina ale jen částečně,jsem příliš spoléhal na to že signalizace funguje-no a ona nefungovala,na červená světla nebo kolem závor bych na přejezd nikdy nevjel. A bylo to o onen pověstný vlásek,kdybych v panice místo na plyn dupnul na brzdu tak už tady nepíšu. Jsem byl tak v šoku že jsem tak půl hodiny nebyl schopný pokračovat v jízdě,protože tehdy kdybych tam vjel o 3 sekundy později je po mě. To byla taková škola že od tý doby na každém přejezdu vždy zastavím a pořádně se rozhlídnu,ať se ti za mnou třeba podělají,samozřejmě kromě míst kde je vidě do obou stran na velkou dálku,tam jen hodně zpomalím.

Jinak proč jsou přejezdy pět minut přes vlakem už spuštěný taky nechápu,to se musíš zeptat na jiných místech

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.10.15 20:37
avatar

Řidiči jsou naštvaní a nervózní.

Tak ať jezdí tím vlakem. Takové chování na silnici nepatří.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 30.10.15 20:39

Tak jako pravda je že by to určitě šlo udělat aby se nemuselo čekat 10 minut na přejezdu,a jsou místa kde to opravdu skoro tak trvá

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.10.15 21:10

A ako by ste chceli vysvetliť signalizáciii,či ide motorák a stojí v stanici alebo ide nákladný vlak a nestojí v tej stanici vôbec? predsa to zabezpečovacie zariadenie musí robiť v predstihu a zapína sa z rovnakého miesta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.10.15 21:26

To opravdu nevím, nejsem odborník v zabezpečovacích zařízeních, ale technické řešení určitě existuje. V době, kdy lze rozpoznat pomocí čidel, který vlak je v pohybu a který stojí, je to úplná muška.

Od: fik
Datum: 30.10.15 21:37

Dneska už by to nebylo určitě vůbec nic těžkýho,ale ČD mají asi z nostalgie rády vybavení z předminulého století

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.10.15 21:16

Poněvadž máme bezohledné a agresivní řidiče v silničním provozu

nezkušené účastníky

nesoudné účastníky

zodpovědné účastníky

Je to blokace na určitou vzdálenost, která je na úrovni jako v západní Evropě, na př. ve Studénce je špičkové zařízení a přesto tam trotlové jezdí na červenou

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.10.15 23:26
Proč se ceka? Až tak úplně do toho nevidím ale mam nějaké povědomí o tom jak to funguje. Čeká se třeba proto ze v obvodu kolejových obvodu se koná posun, který ani nemusi řidič zpozorovat ale posuova cesta je postavena až prez prejezd a proto je zabezpaecen. Nebo třeba proto ze ze je závislý svetle odjezdoveho navestidla a vlak se rozjede z nějakého důvodu az o několik minut později, nebo se mimoradne jezdí tzv. Mezistanicne a přejezd se vypne dokud vlak neprojede z jednne stanice do druhé. Nebo se může stát,ze proste někdy zapomene vypravci přejezd vypnout i když vlak už dávno projel. Důvodů může být spousta. Přeju pevne nervy při čekání na přejezdech :)
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.10.15 23:45
avatar

Vy ale máte starosti. Co to je počkat si v klidu pět minut na přejezdu oproti nekonečné věčnosti? To musejí všichni stále někam pospichat?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.15 17:37

No jo, ale co když jde o život? Sanitky, hasiči, záchranáři... Museli by risknout a závory prorazit? Možná se to i děje, nevím. Rozhodně bych to považoval za oprávněné. Prý jsou k tomu závory i konstruovány, může dojít i k jiné kritické situaci.

Datum: 01.11.15 17:55
avatar

Nevím jak to mají dnes,v minulosti před cca 20 roky měl život a záchranáře přednost před zachraňovaným,takže neriskují a neprorážejí závory!K čemu by byla možná ale nejistá záchrana člověka třeba při mrtvici,když proražením závor by mohla přijít o život osádka rychlé-co je pak lepší-jeden život v neprospěch osádky záchranky a tím i snížení možnosti záchrany dalších osob díky absenci celé jedné osádky RZ?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.15 23:17

Jak bylo řečeno, závory jsou na to konstruované, takže by se měly dát prorazit bez nebezpečí třeba i trabantem.

Datum: 01.11.15 23:46

Souhlasím s tazatelem. Stát dlouhé minuty u stažených závor jen proto, že provozovatel není ochoten si odladit systém mi přijde od něj jako arogance až šikana nás ostatních. A je úplně jedno, kdo kam jede. Jeden spěchá za rodinou, jiný veze pro vás rohlíky atd. Někomu dojde trpělivost po půl hodině, jinému po pár sekundách, ale každý se naštve. Věřím, že i těch pár pokrytců zde odpovídajících.

Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 02.11.15 06:25
avatar
Znám jeden přejezd, odkud je vidět do stanice. Jednokolejný provoz a vlak se v té stanici otáčí. Nevím jak je to teď, ale dříve když měl vlak zpoždění, závory byly dole v čas odjezdu toho vlaku, který ale tím, že teprve přijel, neměl šanci se stihnout "otočit" a vyměnit cestující.. To bylo čekání opravdu na hodně dlouho.. Pak jsou další přejezdy, kde to dlouho trvá, ale tam to vzhledem k frekvenci a složitosti provozu chápu..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: wraith9
Datum: 02.11.15 08:31

Pro ty co si stěžují na české železniční přejezdy, možná to nevíte, ale české zabezpečení železničních přejezdů se prodává do mnoha zemí světa včetně západní evropy či USA.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.15 23:59

Tak to bych se teda divil, možná tak nějaké elektromechanické komponenty. Tady jde o systém! Ten náš neumí rozlišit ani to, co zrovna nejede, ani ti, co zrovna posunovačka vyvádí v rámci nádraží. To je fakt někdy i na čtvrt hodiny. Ani Chocholoušek není poblíž...

Od: buss®
Datum: 02.11.15 08:57

Kdyby mě to tak rajcovalo a chtěl to vědět, tak si nechám spojit techniky co to ošetřují nebo se u nich stavím a poptám se.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.