Rozvody Fabia

Od: Datum: 24.10.15 18:34 odpovědí: 6 změna: 25.10.15 08:17

Ahoj, kolik prosím stojí výměna rozvodů (řetěz a kola) na Fabii 1.4Mpi 8V (AME)? Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bery*
Datum: 24.10.15 21:09
Ahoj,zrovna dneska jsem je menil. Sada (řetěz s kolama) vyjde v originálu neco přes 3 stovky, ale práce mi doma v garazi trvala 7 hodin :( Cenu v servisu netusim.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karl
Datum: 24.10.15 21:26

Ahoj, byla nějaká úskalí? Měnil jsem sadu na Feldě kdysi dávno a 7 hodin to určitě nebylo. Na čem si se zaseknul? Dá se to sundat bez zvedání či spouštění motoru? Může zůstat zavěšený tak, jak je a nevadí ten boční nosník při sundání víka a pak řetězových kol? Dá se nasadit ráčna nebo momeňták na rozvodová kola? Povolit řemenici je pro mě to nejmenší, ale nemám představu o prostoru ve Fabiáckým motor prostoru.

Kdyžtak m ito rozepiš, dík. Zajímá mě pak cena, kolik si říct (proto ten dotaz).

Datum: 24.10.15 22:52
Měnit až když rachoti, když nerachoti je to zbytečné, cena komplet do 1500
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bery*
Datum: 25.10.15 00:03

Největší úskalí bylo tam narvat zpátky novou sadu, řetěz byl takovej jako skoro krátkej Taky obě kola jsou na klice i vačce tak natěsno, že jsem je tam musel naklepávat a natahovat šroubem, do toho mi pořád vylejzaly klínky a musel jsem je tam po každým klepnutí páčit šroubovákem zpátky. Původní kola taky vyžadovaly k sundání dost síly, ale řetěz už byl asi o 2 cenťáky delší, takže se dal aspoň křížit. Dost času mi taky zabralo odrbání těsnícího silikonu z vany, bloku a toho krytu rozvodů s čerpadlem oleje. Musí se vypustit i voda, pumpa sice zůstává na bloku, ale spodní trubka od chladiče k pumpě překáží sundání vany. Ta se podle mě musí sundat snad jen kvůli tomu, že sací koš drží jedním M6 šroubkem zezdola k bloku (čerpadlo s košem jde ven s krytem rozvodů). Zavěšení motoru by teoreticky mohlo zůstat, ale to bych nedostal ořech s rázovým utáhovákem k řemenici, takže jsem ho musel oddělat a motor na heveru trochu spustit. Pak jsem ho zase kvůlu sundání vady zavěsil zpátky, aby mi tam nepřekážel hever a na konec kvůli utažení řemenice zase vyvěsil a spustil. Taky mi při nasazování krytu pořád padalo dolů nový papírový těsnění a já si pokaždý říkal, že ho tam nebudu lepit, že už určitě spadlo naposled Bohužel jsem dneska zjistil, že mi v krabičce od rozvodů zůstala taková pojistná podložka pod šroub na vačce, ale vzhledem k tomu, že jsem odtamtud nic takovýho nevyndaval a taky to jezdilo, tak doufám, že není nutná, šroub jsem beztak pro jistotu zalepil. Dělal jsem to jen na heveru bez jámy, navíc se zablokovanou krční páteří a kvůli zabordelený garáži jen s čumákem auta uvnitř a zadkem venku. Když jsem včera v 9 večer začínal, tak mi pracovní podmínky v počátečním odhodlání tak špatný nepřišly, ale dneska v půl čtvrtý ráno jsem už končil slušně promrzlej, až ten zvuk motoru mě pak zase zahřál Dost mě zdržela i několikanásobná kontrola každýho úkonu, abych to nakonec nerozebíral znova a taky neustálý přemýšlení, jestli je třeba to a to taky sundat a nebo to půjde i bez toho a většinou nakonec nešlo

Dělal jsem několikrát řemenový rozvody u oktávky 1,6 hliníkový i litinový feldy 1,6, taky fabie 1,4 16v , ale vždycky to byla otázka 3-5h, tohle mě fakt zdrželo nečekaně, ale svoji roli hrálo i to, že jsem se do toho blbec pustil po dost vysilujícím dni v práci.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.10.15 08:17

to je zbytečně složité.. dělal jsem to 2x a pokažde to šlo .. podruhé jsem to dokonce dělal bez vypuštění vody.. sice tam ta vana jde dost blbě ale šlo to... jestli si dobře pamatuju tak sundáš klínák, vypustíš olej, pak kdyžtak tu vodu a vyhodíš trubku z pod vany, demontuješ vanu, vrazíš mezi kliku a blok špalík, povolíš S-kovým klíčem řemenici, demontuješ prsa, nastavíš si polohu kol do vhodné pozice a povolíš sroub vačky, sundáš kola s řetězem.. pak vše očistit, vyměnit gufero... zpatky se ty kola davaji líp ve dvou lidech.. je to tam fakt na těsno ale určitě neni třeba nic rvat šroubama..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.10.15 23:21
avatar

U znameho vymena za 8stovek. Rychlovka , vedel co jak , dobre naradi a bylo to. Me pri startu , ale mega rachodil a ted je klidecek.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.