Nejste přihlášen/a.
jaký auto? Přesný typ motoru? autorizovaný servis nebo garáž?
Někde nějaké auto třeba za 700,- vše, některé auto někdy za 7000,-...
Pro Superb je cena oleje cca 900 Kč za 4,5 L. Výměna filtru, práce, likvidace starého oleje a filtru - asi kolem 1500 Kč. Za 4000 je to předražené. Kdyby lidi ve značkových servisech nedělali výměny, ceny by se dostaly do normálních stavů. Někde ve značkovém VW servisu si řeknou i o 16300,- . Když to někdo zaplatí, jeho chyba.
Tak když se najde dost blců co to zaplatí proč by si to tak nenaúčtovali,to by museli být blbci oni.
Co jsem se tak díval tak drahá syntetika stojí tak kolem 1500 za 4 litry,filtr může stát jestli max tak 200? a kolik by si mohli vzít za práci?i kdyby museli sdělávat dekl pod motorem tak pro zkušeného a vybaveného servisáka je to že po 20 minutách nemá co dělat. Dobře,i kdyby 3000,chtějí si vydělat,tak třeba budiž,ale 16 300 to je vysloveně zlodějina na tupý ovce.
Přitom v normálním servisu tohle zvládnou úplně stejně a za daleko menší peníz
pokud to děláš poctivě tak 45 minut určo.. pokud jen vrazí odsavačku do měrky a vymění filtr tak těch 20min by tomu odpovidalo...
20 minut v pohodě i klasicky - přijet, rovnou najet na hever ještě s horkým motorem. Mechanik hned zvedne a odzátkuje, nechá vykapávat olej a mezitim si nachytá novej olej + filtry, 10 minut to nechá vykapat (dalších 20 kapek co by vykapalo za další půlhodinu už nemá smysl řešit), namontuje filtr (vzduch. může běham vykapávání), naleje olej, protočí, doladí hladinu a hotovo.
Jen odsavačka je prasárna, tou nevytáhne všechno. Jsou servisy kde vytáhnou jen litr, dolejou novým a filtr nechaj původní. Všechno vyúčtujou jakoby to dělali, včetně kvalitního značkového oleje (ve skutečnosti daj olej litr za 60,-)
Do běžných aut je olej splňující specifikaci kolem 100,- za litr. Nemá smysl dávat dražší, kdo chce "dělat motoru dobře" tak je lepší zkrátit termíny výměn a dávat kvalitní filtr.
U kolik stovek či tisíce aut jsi už měnil olej? Chci vidět, jak za 8h pracovní doby dokážeš vyměnit olej u 24 rozdílných aut.
Normální zaměstnanec ti jedno auto udělá tak za hodinu a budeš rád.
Většina moderních aut má výpušťák pod spodním krytem. Již zde je veliká šance, že se zasekneš na protáčející matce, zarezlém šroubu, šroub natočený přes závit atd... Dále jsou auta, kde olejový filtr dokázal výrobce dostat do takových míst, kam se bez demontáže věcí okolo nedostaneš. Sundání nějakých deklů je sranda, ale při sundavání výfuku už si vyslehneš plno "č.rák." Pak jsou třeba auta, kde máš 2 olejové filtry atd.
Ono se řekne, vyměnit olej.
Jo, souhlas. Je fakt že nemám moderní auto, ale "starý dobrý" bez deklu přes olejovou vanu a s filtrem kdesi za motorem
Děsim se doby až nebude na výběr a budu muset pořídit moderní auto se všema těma vopičárnama :-/
Poslední výkřik módy jsou čidla tlaku na ventilku a druhá sada kol na zimáky (co se kvůli nim dost prodraží)...
no, jsem přesvědčenej, že většina servisů dekl pod motorem nesundavá. olej vysajou a nalejou novej. a když maj dobrou náladu, tak vymění i ten filtr...
Taky nechápu proč nový auta dělají tak složitě,třeba v tom deklu by mohl být otvor na vanu a olej by se jednoduše vypustil bez demontáže deklu,filtr na přístupném místě a po problému,ale tady jde o to to co nejvíc zkomplikovat
Zdravím, třeba u některých vozů MB je standardním servisním nářadím i olejová měrka, standardně na motoru není.
Slyšel jsem už od dvou pravých motorářů, že dnešní politika je motor na max 200 000 km s cílem již při prvním servisním intervalu motor načít. Stačí když vydrží záruku a tak ideálně KO a pápá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.