Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia - výměna manžety na poloose - nářadí

Od: pavelv* odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

zjistil jsem prasklinu manžety na levé poloose u kola Fabie I. Chtěl bych jí vyměnit, současně s tím bych chtěl vyměnit i silentbloky na obou stranách. Silentbloky jsem již měnil, tak si myslím že i vyndat polosu zvládnu. Návodů je spostu, poté co vyndám rameno, myslím že nebudu muset ani odpojovat kulový kloub, takže jde jen o to povolit matku na kole a poté několik šroubů na vnitřním kloubu? Také by mi zajímalo jaké potřebuju klíče, určitě nemam klíč na tu velkou matku, to je nějaká dvanáctihranná 30? Dostanu se tam s vyhnutým očkovým klíčem? Jaké šrouby jsou na tom vniřním kloubu? Nějaký vícehran či imbus? Jaké všechny šrouby, matice bych měl dát nové? V příručce píšou každej druhej šroub a matku, tak nevím co všechno si na to nabrat. Také bych se zeptal na převodovku, je vhodné současně vyměnit převodový olej? Najeto 95tis km, stáří 12 let, občas jde špatně řadit zpátečka.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar wlezley

autoopravy.eu/... Olej v převodovce určitě nebude příčinou špatného řazení zpátečky, zkontrolujte množství, k výměně není důvod.

pavelv*
hodnocení

A jak často měnit olej?

Olej v klasické převovce se nemění, je to doživotní náplň. Pokud teda nemáte VRC nebo ji nezatěžujete nad rámec běžného provozu. Dříve než se opotřebují ozubená kolečka, odejde některý synchron čemuž nezabrání ani olej od svatého Petra. Důležité je, aby ho bylo dostatek. Většinou první závadou je, že převodovka začne prosakovat přes těsnění a olej se "ztrácí".

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Seat Ibiza rv85-93 matice poloosy 30mm klasika šestihran,P-405,BX,Xantie-36mm šestihran ale přes to je krytka se zajištěním na závlačku-taková hvězdička!Na povolení je nejlepší stará ,ještě z dob před rokem 89,velká gola s pořádným trhákem.(stačí jen trhák o ořech)

 

hodnocení

0x
avatar dabel

skoda-club.net/...

k tý manžetě povolit středovou matku 30ka ořech dvanáctihran dole si v rameni povolit šrouby co držej čep vyndat poloosu sundat homokloub vyměnit manžetu starej homokloub bych vymyl a dal nové mazivo a vše složit

 

hodnocení

0x

nevím jak u fabie ale ja jsem u pola dostal obě poloosy ven bez demontáže čepu.. jen povolit střed, zvednout, plný rejd, povolit šrouby na unašeči a ven.. jinak pokud z toho kloubu vyndáš kuličky, tak je to někdy zajimave dostat zpět..poprve jsem to skladal tak hodinu, než jsem přišel na ten figl.. ale myslim že je to popsáno v příručce

 

pavelv*
hodnocení

Tak abych to upřesnil, na poloose mam 36mm tisícihran, na straně u převodovky je 6 šroubů XZN M10. Matku na kole snad nějak povolím, co mi ale ještě vrtá hlavou, je materiál manžety. Původní byla gumová, teď origo náhradní díl je termoplast za 300,-. Za stejnou cenu jsem sehnal i nějakou NoName gumovou. Jaká bude lepší?

lepší je ta "negumová", pokud je ze stejného materiálu, jako originál.

já dával naposled termoplast a tváří se o dost přesvědčivěji než ty pryžové.. termoplast je takový tuhší.. pryžové dost často rozpraskají a konec

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa
Otázky na téma poloosa fabia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]