Nafouknutá motobaterie

Od: Datum: 19.10.15 19:01 odpovědí: 4 změna: 20.10.15 11:35
Čau, vypozoroval jsem že po každé jízdě se mi nahoře jak se baterka skládá ve výrobě se prostě nafoukne, v místě spoje se plasty od sebe oddálí. Po týdnu bez provozu přijedu a baterka je v pohodě. Je nová asi měsíc, technologie AGM. Je možné že když nemá ventilek jak ty s elektrolytem tak je tam takový tlak že ty plasty se vzdalují? Baterka je značky Unibat 12V 6Ah.

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.10.15 19:53
avatar

Spíš bych přeměřil dobíjení, vypadá to, že hodně přebíjí a uvnitř akumulátoru vzniká tlak, který nemůže uniknout.


doplněno 19.10.15 21:30:

V tom případě je špatný akumulátor. Už se mi ale stalo, že někdy to dobíjelo správně a někdy tam to napětí bylo vyšší... Zkusil bych se jet projet a pořád měřit napětí jestli tam náhodou větší neskočí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.15 20:05
avatar

Taky tipuji na přebíjení, pár info tady

AGM VRLA akumulátor

Platí zde pravidlo: - u akumulátoru tohoto typu nesmí nabíjecí napětí překročit 14,6V (tedy zde se připouští napětí o něco vyšší než u akumulátorů gelových, někteří výrobci připouštějí až 14,8V). Pokud překročíme uvedená napětí, zkracujeme jeho životnost. Nabíjení akumulátoru AGM př. -k nabíjení se využívá tzv. IU nabíjecí charakteristika -nabíjení se zahájí konstantním proudem (I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity -tímto proudem nabíjíme až do hodnoty napětí 14,4 až 14,6V -pak přepneme na nabíjení konstantním napětím (U) o velikosti 14,4 až 14,6V -díky nabíjení konstantním napětím teče do akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud Pokud nemáme "inteligentní" nabíječku, nabíjíme od počátku raději v režimu konstantního napětí o velikosti do 14,6V. V průběhu celého nabíjení kontrolujeme teplotu.

Svorková napětí 12V AGM akumulátoru naprázdno, stav nabití: 12,8V = 100% 12,5V až 12,6V = 75% 12,2V až 12,3V = 50% 12,0V až 12,1V = 25% 11,8V = vybitý Měření provádíme nejlépe za 24h od posledního nabíjení, jízdy. Dřívější měření může dát falešné hodnoty.

Přeměřil bych nabíjecí napětí na aku za chodu motoru - po jízdě...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tothgyomber
Datum: 19.10.15 21:01
Nabíjení na volnobeh 13,5,na vyšší otáčky maximálně 14,2V
Od: mzxy
Datum: 20.10.15 11:35

koupil bych VARTU a rozdíl - 500,- Kč za jinou - další čínskou značku bych už v budoucnu neřešil

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.