Denni sviceni obrysovymi svetly?

Od: Datum: 19.10.15 00:23 odpovědí: 31 změna: 22.10.15 18:43
Dobry den, mohu svitit ve dne pouze obrysovymi světly na bmw e60/e61 m5? Cetl jsem definici dennich svetel a vice mene je to tomu odpovídající. U novejsich aut, at uz jakehokoliv vyrobce to vidam velmi casto. Diky

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: martinjuricek
Datum: 19.10.15 00:54
Bez problemu. Porad lepsi nez ty radoby led pasky co nejdou videt ani z metru!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 19.10.15 08:07

Zdravím, souhlasit se dá, ale správně to není.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.10.15 08:38
avatar

Je sice fakt, ža konkrétně tahle světla svítí podobně, jako světla pro denní svícení a účel by splňovala, ale podle zákona je nenahrazují. Takže je to na pokutu. Pokud ovšem nejsou tato světla již výrobcem homologovaná a montovaná jako denní světla.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 19.10.15 09:42

Zákon to říká jasně (+ 56tka) co má být rozsvíceno, víte jak jsou ta vaše odpovídající světla označena u toho auta? Co vidáte je nepodstatné.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 19.10.15 10:26

Pdkud nemají homologaci pro denní svícení, tak může nastat problém při nehodě - viník nehody bude tvrdit že tě neviděl a zjistí se že jsi svítil obrysovkama a ne denníma = místo 100% poškozeného spoluviník nebo i viník nehody.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: e60m55
Datum: 20.10.15 00:03
O tomhle jsem prave take premyslel a asi by to byla jedina vec co by me od toho odradila..
Od: vernon
Datum: 19.10.15 10:36
Policajtům by se to nelíbilo. To že vypadají jako by šlo o SDS ještě neznamená že je tak lze použít!
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.15 10:43
avatar

Denní svícení aut je nesmysl a přispívá k nehodovosti. Učí totiž řidiče pravidlu, že co nesvítí to se nehýbe. Dříve bylo svícení logické, svítily jen "ohrožené" druhy (např. motorky). Mnohá auta mají světla dodatečně namontovaná v naprostém rozporu s legislativou, některým svítí i v noci. Denní svícení nepřineslo naprosto nic v otázce bezpečnosti silničního provozu. Zrušit, tak jako v Rakousku.

Ohodnoceno: 6x
 
Datum: 19.10.15 10:52

Rakousko je dobrý příklad, ale nejde si od nich brát pouze něco.

Když se čeští řidiči začnou chovat slušně, tak jako rakouští řidiči, potom můžeme zrušit denní svícení. Jako cyklista si na rakouské silnici připadám jako rovnoprávné vozidlo. Jak si připadám na české silnici radsi psát nebudu.

Když ale čeští řidiči nedokáží poznat sníženou viditelnost a za šera, v dešti nebo v mlze svítí světly pro denní svícení, pak musí svítit celý den.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 19.10.15 19:05

rakouští cyklisté za jíizdy na kole nechlastají, nosí ochranné a výstražné prvky, nejezdí 2 nebo 3 vedle sebe a nebrzdí tak provoz za sebou, nedovolí si v půl páte ráno jezdit do práce 15 km na kole které nemá světla ani odrazky..Já si na české silnici připadám jako v Eldorádu z doby Divokého západu

Ohodnoceno: 1x
 
Od: milos*
Datum: 19.10.15 20:29
Já myslím že přineslo vyšší spotřebu pohoných hmot a každou chvíli výměnu nějakých žárovek ať už halogen nebo osvětlení palubovky a jiné...;)
Ohodnoceno: 1x
 
Od: bg
Datum: 20.10.15 07:53

Jezdil jsem pravidelně 2x týdně po dobu tří let trasu České Budějovice - Linz a zpátky a můžu říct, že rakouští řidiči se chovají slušně pouze v Rakousku, po překročení hranic na naší stranu na tachometru 120 na okresce a nazdar... takže ono to nebude asi až tak o slušnosti jako spíš o tom, jak ostří jsou policisté a jaké sankce kde hrozí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.15 22:24
avatar
Denní svícení aut je nesmysl a přispívá k nehodovosti.To je pro mě dost překvapivé sdělení a těším se, až nám sdělíte, jak jste k němu došel, z jakých zdrojů vychází Vaše informace. Já naopak trvale svítil i v dobách, kdy to ještě nebylo povinné a rozhodně u toho míním setrvat. Vím totiž dobře, že o tom, zdali se stane nehoda kolikrát rozhoduje každá desetinka sekundy, o kterou Vás ostatní dříve spatří a stihnou zareagovat. Plky o zvýšení spotřeby následkem denního svícení nelze brát vážně, protože například jízdní styl ovlivňuje spotřebu daleko více. Takže až se někdy dostanete do Vámi zmiňovaného Rakouska, rychle zjistíte, že i tam většina aut svítí. Zkušenosti a výsledky jsou totiž přesně opačné, než uvádíte Vy:Denní svícení aut je nesmysl a přispívá k nehodovosti. http://www.truck-business.cz/…y-vinik-dopravnich-nehod.html
Ohodnoceno: 0x
 
Od: e60m5
Datum: 20.10.15 00:07
Bohužel je to pravda. Teoreticky se to zda byt bezpecnejsi ale v praxi je to naopak. Byl jeden clanek ktery to vse hezky popsal, zejtra to sem hodim..
Od: asd1
Datum: 20.10.15 00:47

Jednoduše - řidič si zvykne že všechno co jede tak svítí, a co nesvítí tak snadno přehlídne. Nehod neubylo, takže celý denní svícení jen sežere palivo a žárovky. Němci nesvítí a bouraček mají výrazně míň než my = svícením to fakt neni.

Např. dřív jsem vždycky na mírném horizontu (přerušovaná čára) normálně viděl horní půlku protijedoucího auta. Jak se začlo svítit, tak ta horní půlka auta je oproti světlům nevýrazná a reaguju až když nad obzor vylezou světla = vidim ho mnohem později.

Taky spousta řidičů jezdí na denní i v šeru, dešti, mlze - zezadu vůbec nejsou vidět.

Rakušáci dobře ví proč to zrušili...

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 20.10.15 07:15
avatar

Každý věříme svoji statistice a své pravdě. Jen by mne zajímalo, kde jste vzali jistotu, že svícení zhoršuje viditelnost. Vzápětí se napíše, že ti co nesvítí vzadu nejsou vidět..

Ne všichni zrušili svícení...

Proč to Rakušáci zrušili? Víte to?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: e60m5
Datum: 20.10.15 17:08

Ano vím, už jsem to našel, zde je to uvedeno.
http://www.autoweb.cz/autonov…ni-muze-byt-nebezpecne/12775/
- jízda se zapnutými světly přináší výhodu jen za snížené viditelnosti
- za dobrých podmínek (denní světlo, suchá silnice) nepřináší "denní osvětlení" žádný pozitivní efekt pro bezpečnost, protože výhoda představovaná dřívějším rozeznáním objektu je kompenzována následným "zíráním" řidiče do světlometu
- analýzy ukazují na to, že zapnutá světla za dne nutí řidiče přenášet pohled jinam a pak se nevěnuje navigaci ve svém bezprostředním okolí
- v souvislosti s tím pojmenovávají autoři záměnu priorit, kdy se řidič soustředí pouze na osvětlené objekty a ty neosvětlené zůstávají tak za osvětlenými maskovány - toto poslední si myslím že je to nejnebezpečnější.

Od: buss®
Datum: 20.10.15 17:48

Co s tím? Naši zákonodárci mají jiné mínění. Přesvědčete je!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 18:43

Humla nikdo nepřesvědčí *cert*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 18:23
avatar

e60m5, a co ostatní státy, které svítí?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 18:46

O té zvýšené spotřebě, to nejsou žádné plky ! Spočítejte si, kolik aut každý den svítí kolik hodin v provozu a dojdete k výsledku, že musí být spálením nafty a benzinu vyrobeno cca 500 MW elektrické práce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 21:19
avatar

Tak tyhle ekoteroristické argumenty fakt miluju! Ale dobře, přistupme na Vaše argumenty. Je neoddiskutovatelným faktem, že pokud svítím i ve dne, tak spotřebovávám nějakých 140W v elektrické energii. Ovšem háček je v tom, že se bavíme o 140W u stroje disponujícího průměrně 70.000W. Takže i když nebudete svítit, na spotřebě to stejně nepoznáte, je to prostě pod rozlišovací schopnost. Podobný plk je urban legen o navýšení spotřeby auta o 1l/100km při použití klimatizace. Spotřebu si dost sleduji a tak tvrdím, že u dieselů to dělá tak 0.2 l/100km, u benzínů mi to vycházelo tak 0,3l/100km. To je sice relativně malé zvýšení, ale při vyšších nájezdech se už dá vyčíslit peněžní sumou. Přesto mě ani nenapadne si pařit zadek pro pár kaček. Denní svícení mě neušetří jen zpocenou ).( , to mě může zachránit život. Za leta své praxe jsem byl několikrát poškozeným v dopravní nehodě a od doby, kdy už po několikáté viník tvrdil, že mě neviděl - přičemž jsem v té době jezdil červeným DAF95 - tak od té doby prostě svítím furt. Že je spousta mimoňů, kteří nesvítí, to vím, Denně je potkávám, mnohé probliknu, přičemž chlapi většinou pochopí, u dam to bývá dost slabší. Vtip je v tom, že není třeba na to ani myslet, většina dnešních aut má DS buď rovnou aktivní, nebo se dá lehce a jednoduše nastavit tak, že auto samo rozsvítí po nastartování. Pokud auto tuto fičuru nemá, není přece problém nainstalovat si homologovaná a tedy dostatečně svítící SPDS LED. To platí i pro ekoteroristy - protože jestli mi někdo bude tvrdit, že u auta řeší spotřebu 5W, tak v tom případě je kandidátem na psychoterapii. Jinak řečeno - je mě vcelku jedno, jestli je svícení povinné, či ne, nebo jestli ten či onen svítí či ne. Ovšem tím, že nesvítí, škodí sám sobě, skutečně se může stát, že třeba v nízkém slunci, či v lese, tunelu a pod prostě bude přehlédnut. Jaké to mívá následky snad nemusím rozvádět, že...

Ohodnoceno: 5x
 
Datum: 20.10.15 21:26
avatar

promone, já jsem nenašel člověka, který sdělí, že svícením mi vzrostla spotřeba o 0,?%. Páč to nelze zjistit. Podobně se řeší vyřazování rychlesti nebo brzdit motorem..taky žádná úspora.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 21:36

Denní svícení je z pohledu ekologie zajímavé leda tím, že tak často nepraskají halogenky, xenonové výbojky, neodchází jejich startery a nevypalují se tolik paraboly, které se musí nahradit novým výrobkem...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.15 13:11

Pro jedince ta spotřeba tlumených a obrysových světel není tak bolestivá, ale když se sečte za všechna auta v provozu... Zkuste si to spočítat ! Ekologové řvou kvůli zplodinám z výfuků aut, ale že se zbytečně spálí benzin a nafta, aby se denně vyrobila energie v přibližné velikosti 500 MWh ( hodinový výkon jednoho bloku v Temelíně) při účinnosti spalování 25 - 30%, to jim nevadí !

A právě za jasných letních dní je to svícení úplně na nic ! A rozpoznat sníženou viditelnost, kdy souhlasím s potřebou svítit, by měli naučit každého řidiče v autoškole. Já si ještě pamatuji, že snížená viditelnost nastává, když nelze spolehlivě číst Rudé právo :o))

Pokud jde o spotřebu klimatizace, tak ta je citelnější. Zkuste při brždění motorem s kopce zapnout klimatizaci. Brzdný účinek motoru se znatelně zvýší !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 21.10.15 13:33

LED-kové diody nemají skoro žádnou spotřebu elektrické energie, logicky proto snižují i spotřebu paliva ve srovnání se stavem kdy svítím H7 halogeny nebo xenony

Za jízdy nemám co čumet na navigaci, ale před sebe a kolem sebe, normální navigace má i zvuk a řidiče upozorňuje za změnu směru nebo situace...

Pokud někdo upřeně čumí do o LED-světel kolemjdoucích aut a ještěš o tom napíše pseudostudii, ten nebude normální

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 07:54

"někteří svítí i v noci" souhlasím, to však není dáno zákonem, ale nízkým IQ řidičů, spoustu řidičů totiž svítí i v létě mlhovkami, nejlepší je to v noci za jasného počasí, mám chuť vozit v autě kladivo a ty světla jim rozbít *smich* A co takhle neosvětlené auto v noci, které na dálnici couvá ... taky se mi přihodilo *bzum*

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mzxy
Datum: 19.10.15 12:13

buď denními, nebo obrysovými a tlumeným i, stačí si zopáknout zákon č.361

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.15 17:03

Na FORDu S-Max mám vpředu jako obrysová světla dosti velké kulaté světlomety. Neví zde někdo, zda jsou homologovaná na denní svícení?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.10.15 17:27

Buďto se svítí potkávacími světly (automaticky jsou zapnutá i obrysová) a nebo denní svícení. Takže jen obrysovými světly svítit nemůžete.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 22.10.15 18:43

Nevědět, co mám v autě, jak je to popsáno...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.