Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak je to s chiptuningem?

Od: bruno* odpovědí: 16 změna:

Kdo máte zkušenosti, nebo vědomosti se SW úpravou řídicí jednotky? Je nabízeno současné zvýšení výkonu a snížení snížení spotřeby, což mi připadá jako blbost. Proč by takto nebyly nastaveny motory už z výroby?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumide
hodnocení

0x

emise, proto

a1ug5k

Tak jednoduché to není. Ale lepší emise je také důležitý parametr, který zvyšuje spotřebu. Jenže nám zase narůstá CO2, které je tak v Evropě démonizováno.

Každý motor není stejný a proto si výrobce nechává rezervy ,aby všechny motory v dané toleranci fungovali "bez problémů". Např. omezí max. kroutící moment, aby předešel rychlému opotřebení dvojhmoty, převodovky. Tím ale klesá účinnost a tedy vzrůstá spotřeba. Další věc je třeba DPF ... atd.

bruno*
hodnocení

gumide: a jakto že tato auta procházejí emisními kontrolami?

stirecek*
No protože vědí, ze se měří :)

 

sunset*
hodnocení

0x

Teoreticky to lze, v laboratoři na grafu. Ale v praxi to stejně láká jezdit s takovým autem víc ve stylu "plyn/brzda/plyyyyyn do červenýho" a spotřeba roste. Proč by si to ale jinak člověk čipoval, že? :)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Mam čipnuto cca tři roky a spotřeba cca púl litr dole
ctenar*

A mas to cipnuty verzi pro vyssi vykon nebo nizsi spotrebu?

Pro vyší vykon mam to z 81kw na 109kw

 

ovczaak*
hodnocení

0x

Někde jsem četl,že auta jsou vyrobena tak,aby fungovala v různých zemích,za různých podmínek,třeba na sibiři anebo v africe.takže např. za velkého rozsahu teplot.no a chipnutí by mělo být optimální nastavení pro naše podmínky.

jardan

Ano, podle nadmořské výšky atd. Jenže to vše hlídá řídící jednotka, čili to tak žhavé není. Výkon + - kW sem a tam nehraje vůbec žádnou roli. A že tuningové firmy lžou je svatá pravda. Zároveň si myslet, že jsou výrobci aut tupá hovada, která ničemu nerozumí a právě ta nebo ta firma vám z motoru udělá během chvíle raketu je naivní debilita bohatě zaplacená. A to se píše rok 2015... Lidká blbost je nekonečná.

 

jardan
hodnocení

0x

Chiptuning je jedno jediné. Přidání více paliva do procesu spalování. Každé auto, které ma upravený Software jde poznat podle zakouřené zadní části u výfuku. Vlastnil jsem automyčku a při těch deseticisících autech jsem je poznal hned. Nemůžete očekávat, že zvýšíte výkon a ještě se vám sníží spotřeba. To jednoduše nejde zařídit. Tuningem lze přidat více paliva při menším sešlápnutí plynového pedálu, takže se to jeví jako dynamičtější atd.

V podstatě to je jen dřívější zničení motoru, spojky. Je to chtít po kamínkách Petra, aby vytopily panelák při stejném nebo menším množství paliva. Jednoduše pohádka. Výrobce se drží daných pravidel tvorby emisí a tuningem jste naprosto mimo původní hodnoty. A teď při zjištění, že i tak to výrobce VW stejně odrbával je to pravda dvojnásob.

jo přidání paliva a VZDUCHU.. pokud se to vyladí rozumně, tak to ani nekouří.. už i v serii některé motory mají realný výkon vyšší než udávaný.. a nechápu proč by se měl motor zničit? pokud se s tím jezdí normálně tak není důvod..

 

jardan

Když se zvedne výkon např. z 96 kW na 122 kW, tak to spojka skoro nepřežije. A kdo si takto zvyšuje výkon? Sváteční řidič to nebude.

mereni-vykonu.cz/...

Podle uváděných parametrů to je přímo zázrak a Škoda auto jsou naprostí pitomci, když to neumí stejně dobře jako ti v tom odkazu. Když je někdo takový magor, že vyhodí 6 tisíc tak to je jeho věc. Když si ale v bazaru náhodou koupíte takové auto, tak to pak je horší.

a1ug5k

Výkon spojku prakticky neničí. To co jí přesně ničí se jmenuje kroutící moment.
Takže jí např. může odrovnat úprava z 96kw na 96kw. Naopak úprava z 96kw na 150kw nemusí spojce vůbec vadit.


doplněno 20.10.15 20:09:

Tady nejde pouze o to, jestli jí udrží čí ne.

Např. dvojhmotu ničí jak větší kroutící moment, tak větší torzní kmity. A spojka nemusí vůbec klouzat. A převodovka...

Když se podíváš na grafy např. Caddy, tak pochopíš, jak dnes extrémně zasahuje ECU oproti ideálnímu výkonu motoru. Je to vidět na ploché křivce kroutícího momentu. A zde je právě prostor pro navýšení výkonu i když se na maximální moment nesáhne.

Jak je to s chiptuningem?
jardan

To je snad samozřejmé, že kroutící moment nad určitou hodnotu původní spojka neudrží. Nemá cenu se tady nějak moc rozepisovat. A zvýšený výkon bez kroutícího momentu by byl asi nesmysl...

já nechapu o co jde..vždyt nikdo netvrdí že škoda auto neumí z toho auta dostat větší výkon... prostě tohle je seriova vyroba a nikdo nikde neříká že neexistuje modifikace jak softwarová tak hardwarová.. pokud si matně vzpomínám tak i počítače šly přetaktovat.. to je podobný případ.. samozřejmě vše má sve limity a životnosti a pokud se to dělá v rozumných mezích, tak nic nehrozí.. ale to si chce o tom zjisit něco, než tlachat.. protože podle toho co tu píšeš o tom víš asi tolik, co já o kvantové fyzice...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]