Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat jestli si myslíte, že je lepší koupit nové auto, anebo ojetinu? Manželka by radši nové a já zase ojetinu, ale já autům zrovna moc nerozumím, takže bych rád nějakou radu.
Nové ztrácí rychle na hodnotě. Kupuji auta přiměřeně ojetá a včas vyměním. Zase někdo nová musí kupovat, aby byly ty vhodné ojetiny.
Teď jsem kupoval 5 leté s 15 000 km za polovinu kupní ceny. Zavolal známý, jestli chci.
5 let staré auto s 15t km to bude kvalitka. Vždyť to musí být všechno ucukané po dvou kilometrech po městě.
Je to těžké radit, kupovat dnes ojeté auto v autobazaru je na silné nervy. Pokud teda nepatříte k těm jedincům, kteří berou první auto v bazaru, které stojí u brány. V dnešní době, pokud chcete dobře koupit, to může být otázka i několika měsíčního shánění ojetého auta. Vzhledem k tomu, jak se manipuluje s tachometry a vším ostatním, beru jako první věc po koupi auta výměnu oleje, filtrů a rozvodů. Nové pneumatiky na ojetém autě asi taky nebudou, takže hned to bude potřebovat nějakou investici. Záleží taky na tom, jak dlouho si auto chcete ponechat. Pokud delší dobu, např. 10 let, klidně bych šel do nového. Ono jestli si koupíte nové, necháte si ho deset let a pak ho prodáte, vyjde cenově na podobné peníze, jako když koupíte 4 roky staré a jako desetileté prodáte. Dám příklad, koupíte novou fabii za 350t, za deset let prodáte jako první majitel za cca 110t, tak Vás to vyjde na 24t ročně. Nebo koupíte 4 roky starou fabii za 220t, cca 15t do ni hned vrazíte a po šesti letech jako desetiletou po druhém majiteli prodáte za cca 100t, tak Vás to vyjde na 22,5t ročně a to už mi nepřijde takový cenový rozdíl a hlavně máte nové auto. Pokud ale chcete auta co 3 roky točit, posilte nervový systém a kupujte ojeté.
To je ideální stav, ale po 3 letech to nové vybouráš a ekonomická rozvaha je v háji
15tkm/ 5 let - záleží jak to jezdilo. Klidně mohlo stát v suché garáži a jednou za 14 dní jet 200km za rodinou. V D je spousta rodin kde mají malé auto do práce a velké na víkendy.
Nové jsem měl, celkově vyšlo 3x dráž než vychází ojetiny. A to mě nepotkala větší oprava, měnil jsem prakticky jen spotřebák... V ojetým můžu 2x vyměnit motor za nový (za funglovku) a pořád to vyjde líp než koupit nové.. Další věc je že na to nové musíš mít a až časem se ti možná zaplatí/ ojeté platíš průběžně.
Nové je nové, ale tvrdě si to zaplatíš. Např. trochu větší auto (středně velký kombík) s rozumným motorem a výbavou je půl milionu. Stejný auto ve výborným stavu 3-5 let starý s nájezdem do 100t km seženeš za polovinu. Nové za 250k je laciná malá plečka se slabým motorem.
Problém je, že mezi ojetinama je spousta bouraček, maskovaných vad, špatné údržby, aut v exekuci atd., takže to chce umět tohle rozlišit. Já si vozim auta z Německa, vždy přímo od rodilého němce - jezdilo po kvalitních silnicích, tankovalo kvalitní palivo, servis ve značkovém servisu v předepsaných termínech atd. I mezi němcema jsou vykukové tak to chce opět rozlišit. Ovšem v D jich je 10%, v ČR 90%. Je dobré vyhnout se arabským a tureckým překupníkům (často inzerují jako "privat"). Dovoz + CZ značky vyjdou na ca 10 tisíc, ale rozhodně se to vyplatí - stav aut je v D výrazně lepší než u nás.
Takže tady auto nedoporučujete koupit? Do Německa se zrovna asi nedostanu. Ale na internetu jsem četl, že jde s sebou vzít někoho, kdo tomu rozumí ten auto může prohlédnout a pak poradit.
Asi takhle: V ČR bazarech auta v dobrém stavu/za dobrou cenu končí u známých bazaristy. Ten zbytek je z 90% špatný stav - bouračky, zamaskované vady, těsně před velkým servisem, koroze, špatný stav podvozku a jiné zásadni vady. Těch 10% dobrých je za draho a musíte je rozlišit od drahého šrotu. = vzít sebou člověka který se vyzná v autech je pro vás nutnost. Nebo minimálně s tím zajet na prohlídku na STK ať zhodnotí stav (včetně emisí = stav motoru, diagnostika chyb)
Zkráceně: v ČR je drtivá většina ojetin naleštěný šrot se zamaskovanýma vadama = pokud se nevyznáte tak velice snadno naletíte. To platí jak pro bazary tak pro soukromé inzeráty.
Pokud nové, pak vč. plného servisu po x let. Pro někoho je výhodné mít např. operativní leasing... Ono asi hlavně záleží na typu vozu - jakýk vůbec hledáte? Pro manželku - třídvéřák, malý, benzínový... Nebo chcete "tank" - tuarega v naftě a plné palbě? Aby byla v pohodlíčku...
To je stejné dilema, jako jestli jsou do postele lepší zrzky či brunety : ) Volil bych spíše ojeté, například toto - pro ilustraci...
11/2002 Mitsubishi Space Star 1.8 Comfort+Klima+AHK+ZV - € 1.200,- ww3.autoscout24.de/...
Ale zálezí na vkusu každého soudruha, jak se to říkalo
Pracovní auta kupuji nová, osobní auta tak čtyřletá cca za polovinu. Ale je to celkem jedno, daleko důležitější je, když (jak píšete tomu nerozumíte) přizvat si na obhlídku ojetého auta někoho, kdo tomu rozumí. Tedy automechanika - profesionála, ne jen "na hubě" , event. s diagnostikou. Pokud vám neumožní bazar připojit diagnostiku, tak jít o dům dál. Taky je důležitá prohlídka spodku, tedy bazar, kde je rampa nebo zvedák. Mechanik pozná, jestli bylo auto havarované, pokud má měřič tloušťky laku, tak zjistí i nově lakované díly, jestli to není vidět na první pohled. Havarované ani lakované nemusí být na závadu, ale musí to být udělané profesionálně a ne jen kvůli prodeji po dovozu.
Díky moc všem, sehnal jsem jednoho pána, co tomu rozumí a obešli jsme pár větších bazarů a prodejců tady po Brně - AAA, AutoStory, ESA, Šerý... a teďka už se jenom rozhoduju, Každopádně ještě jednou moc díky.
K tomu Šerý Brno - dejte si pozor na aktuální stav - on má auta levná, protože to většinou neřeší - nakoupí ojetinu převážně v Itálii a jen ji vyčistí... počítejte tam vždy s max. možnou investicí do servisu - ty auta mají třeba "nové brzdy", ale tlumiče, pružiny, nápravu, ... co nejde vidět a ne každý při jízdě pozná, to neřeší. Jasně, že tam může být krásný a levný kus - ale tu kontrolu bych dělal v autorizovaném servisu nebo na STK (pokud to auto bude dražší 50tis.).
@pavelhora - si děláte srandu... to auto, co máte v odkazu, potřebuje nové: brzdy, čepy, silentbloky, rozvody, tlumiče, péra, spojku ... díky najetým km je to auto na generální servis. Pokud by nebylo dokladováno fakturami za servis se zárukou, nechtěl bych ho.
On tazatel jistě má již vybráno a koupeno, ale pro ostatní - buď nové s nějakou zárukou, že do servisu prvních 100tis km dám jen kvůli oleji a filtrům nebo starší, které bude výrazně levnější a těch 20-50tis kč dáte do servisu.
Resil jsem stejny problem a nakonec se rozhodnul pro nove (konkretne i30 CW - mamk ho ted 14 dni) Bylo za 350 000 s 1.6 88 kW a docela slusnou vybavou. Alternativa je take nejake predvadeci (tam je pak cena taky o par desitek tisich nizsi nez u uplne noveho, bohuzel kdyz jsem kupoval ja, tak zrovna zadne vhodne predvadeci nebylo)
Po tech hororovych pribezich co jsem cetl na netu a i zkusenosti okoli s ojetyma autama jsem to proste nechtel riskovat. Sice se tu najde spousta "odborniku" co poradi, ze kdyz se v tom nevyznam, tak si vezmu sebou nekoho kdo se v tom vyzna, ale i kdyby to proste bylo v poradku(co neni nikdy jen o tech zavadach vite predem ale stejne jsou to potencionalni investice za nekdy docela slusne penize) tak prece jen uz tam neni zaruka a minimalne je tam opotřebeni dilu co se budou muset vymenit.
Je pravda, ze ta ztrata ceny je tam opravdu ale hroziva, kdyz to nejak ten vypocet zjedodusime, tak je to prvni rok klidne co mesic to 6-7 000 z ceny dolu, pak uz to zacne byt trosku lepsi. Ale tak ja planuju to mit ho tak 7 let, a z toho je to 5 v plne zaruce, a najedu s tim tak 100 000, takze co jsme se tak ptal tak po tyhle dobe by to porad melo mit porad hodnotu asi 40-45% kupni ceny (takze tak 150 000).
Osobne jsme rad, ze jsme koupil nakonec nove, protoze se popravde v autech hovno vyznam, nic si sam neopravim a nehcci behat nekde po vrakacich a hledat levnejsi dily,) mam sice auto strosku horsi vybavou nez jsme si predstavoval, ale ma to klimu, tempomat, slusne radio a milion asistentu, atd. a hlavne ZARUKU!
Prece jen vetsina lidi neprodava auto, ktere je uplne v poradku a necekaji ho nejake vetsi investice...
To je sporné, osobně bych asi koupil auto starší (rok, dva, tři) s cenou se dostanete na pěknou částku oproti novému a když budete dobře vybírat, kvalita i vzhled auta bude stejná, jako u auta úplně nového. Ale celkově stejně vždy záleží na tom, jakou chcete značku, model, typ, atd... Já osobně bych u ojetého vozu volil Ford a to například tento Ford S-Max Trend z Carentu v Brně, ale samozřejmě opravdu záleží na tom, co chcete vy. Nicméně takové auto bude i pro manželku k nerozeznání od nového modelu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.