Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Značka pneumatik

Od: nella odpovědí: 13 změna:
Dobrý večer, jakou značku zimních pneumatik byste mi doporučili? Nějaké dobré zkušenosti? Kola "16". Díky moc.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mot
hodnocení

1x
dunlop,michelin, continental atd. u techto velkych znacek budou podle me rozdily minimalni…
hubas*

nokian wr d4

 

hodnocení

1x
avatar opicak

Nokian. Na superbu jsem na nich najel 83 tisíc km. Teď se možná "motoristé" budou křižovat, ale na letní nepřezouvám, protože jezdím jen cca 12.000 km za rok a jak patrno z kilometrového nájezdu bych při měnění pneu nikdy neojel. Gumy se nemají používat po pátém roce života. Kupuji vždy dražší a kvalitní pneu. A ještě důležitá otázka je na co je máte, protože to jste nenapsala. Osobní auto, dodávka, off road? V žádném případě NE protektory.

To opicak - tak s těmi Vašimi nájezdy je to asi jedno - to co dáte Vy za rok, já najezdím za měsíc a kousek - a nejsem tak rezolutní vůči protektorům. A to proto, že málokterá guma v zimě drží lépe, než Vraník. Konkrétně tyhle už mám druhou sadu a troufám si říci, že obzvláště do horských oblastí jsou vynikající.

pneusoukup.cz/...

Jinak z klasických pneu se mi osvědčily Bridgestone, GY, Dunlop, loni jsem jezdil Kleber Krisalp a taky velmi dobré. Naopak Matador je šílená guma, Barum taky nic moc.

pitrs*

Dobrá zkušenost s continental TS850, ale i se Sawa eskimo S3 na sněhu.

pro opicak: pouzivat zimni pneu v lete je dosti o hubu, vždyť se Vám výrazně zhorší jízdní vlastnosti (prodloužení brzdné dráhy apod). Divím se, když už si někdo koupí superba, že takto šetří na pneumatikách, vždyť to je jedinný kontakt vozidla s vozovkou. Prostě koupím letní i zimní a zimáky po 5i letech vyhodím.Píšete, že pneu se nemají po pátém roce používat, ale Vy je jezdíte 7 let a to se nebavíme o výšce vzorku. Ale to jen tak mimochodem, nic mi do toho není. Jinak souhlas, nekupovat protektory

Pitrs - ještě jsem se při vých najetých třech milionech km nesetkal se situací, kdy bych pozoroval zhoršené jízdní vlastnosti zimních pneu v létě. Jde o to do jaké míry jsou zmanipulovány všelijaké testy výrobců pneumatik, protože jejich zájmem je aby motorista přezouval ob den, ne-li každý den. Takže testům v žádném případě nevěřím a řídím se jen a jen vlastními zkušenostmi. Jediím skoro se vším, od Yamahy R1 na okruhu až po 70 tunové nadrozměrné kolsy. Daleko důležitější považuji stáří pneu, než rozlišení zimní - letní a výšku vzorku. Na adhezi má výška vzorku jen menší podíl. Ale samozřejmě každý se řídí svými zkušenostmi. Jak jste psal, že mi vychází pak stáří pneumatiky i 7 let, tak to je pravda, s takovou už jezdím opatrně a jen do 200km/hod. :))

doplněno 14.10.15 11:12:

@ jmlc

aha, to bude teda asi tím, že mě ujíždění auta do boku nevadí. Možná ho dokonce vyhledávám. :)

pitrs*

Vy to nikdy ani poznat nemůžete, jelikož jak jste psal, tak letní gumy nekupujete, tudíž je ani nejezdíte. Někdy vyzkoušejte zastavit v létě na letních pneumatikách a poté na zimních za stejných podmínek. V lepším případě to odnese Vaše peněženka za rozbitý nárazník, v tom horším případě (třeba na přechodu pro chodce) to odnese nevinný člověk a Vy budete taky nešťastný. S tou adhezí rovněž nemáte pravdu, pokud máte teda již ty 3 miliony najetých kilometrů, musíte poznat rozdíl za deště na nových a sjetých gumách ve vyjetých kolejích třeba na dálnici.

Ještě se mi nestalo, že bych musel náhle brzdit před chodcem na přechodu. Jezdil jsem celé léto na zimních pneu se vzorkem cca 3 mm a nepociťoval jsem žádné divné chování auta. Kdo jezdí opatrně a neriskuje, tak si může dovolit jezdit v létě na pneu se zimním vzorkem. Navíc, pokud se zimní vzorek ojede pod 3 mm, tak se pneu blíží svými vlastnostmi letní pneu.

Přezouvám na letní, pokud mají zimní gumy výšku vzorku nad 4 mm. Jakmile je sjedu na tuto hodnotu, tak již nepřezouvám a jezdím na nich zase až do listopadu, kdy přezuji na zimní s dostatečným vzorkem. Když ty zimní ojedu příští léto na 2 mm, tak je vyměním za nové zimní.

 

mzxy*
hodnocení

0x

Lassa, firestone

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Z těch lacinějších Debica frigo léta je používám a nemam problém

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

GoodYear UltraGrip

nebo mrkněte do testu... auto.idnes.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc
Po prvních pokusech na barumkách už 10 let kupuji na oba vozy jen GoodYear, Continental, Sava - podle aktuálních akčních nabídek. Sava eskimo HP jsou kupodivu velmi dobré pneu jak na mokru, tak i na námraze... s ohledem na jejich cenu jsou velmi dobrou volbou pro cesty "vesnice-dálnice-město a zpět".
doplněno 14.10.15 09:59:

@pitrs - *palec*

jednou jsem svým starým téměř shnilým autem s novými pneumatikami vytahoval ze škarpy svého učitele - koupil si novou octavii, ale gumy měl letní i v zimně. Divil se, že jeho ASR,ABS,ESP,... nedokázalo napravit sjetý vzorek letních na cca 2mm při 2cm sněhu.

doplněno 14.10.15 10:55:

@opicak - ale ono nejde o výšku dezénu, ale o směs pneumatik. Dojezdil jsem jedno léto zimní pneu - delší brzdná dráha, nestabilní v zatáčkách (při 30°C ujíždí smykem...) - od té doby raději 4mm zimní vyhodím do ekodvora...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]