Značka pneumatik

Od: Datum: 13.10.15 23:17 odpovědí: 13 změna: 14.10.15 21:47
Dobrý večer, jakou značku zimních pneumatik byste mi doporučili? Nějaké dobré zkušenosti? Kola "16". Díky moc.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mot
Datum: 14.10.15 00:00
dunlop,michelin, continental atd. u techto velkych znacek budou podle me rozdily minimalni…
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.10.15 04:45

nokian wr d4

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 14.10.15 07:34

Lassa, firestone

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 07:45
avatar
Z těch lacinějších Debica frigo léta je používám a nemam problém
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 08:21

GoodYear UltraGrip

nebo mrkněte do testu... http://auto.idnes.cz/zimni-pn…c=A150930_074021_automoto_fdv

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 14.10.15 08:29
avatar
Po prvních pokusech na barumkách už 10 let kupuji na oba vozy jen GoodYear, Continental, Sava - podle aktuálních akčních nabídek. Sava eskimo HP jsou kupodivu velmi dobré pneu jak na mokru, tak i na námraze... s ohledem na jejich cenu jsou velmi dobrou volbou pro cesty "vesnice-dálnice-město a zpět".
doplněno 14.10.15 09:59:

@pitrs - *palec*

jednou jsem svým starým téměř shnilým autem s novými pneumatikami vytahoval ze škarpy svého učitele - koupil si novou octavii, ale gumy měl letní i v zimně. Divil se, že jeho ASR,ABS,ESP,... nedokázalo napravit sjetý vzorek letních na cca 2mm při 2cm sněhu.

doplněno 14.10.15 10:55:

@opicak - ale ono nejde o výšku dezénu, ale o směs pneumatik. Dojezdil jsem jedno léto zimní pneu - delší brzdná dráha, nestabilní v zatáčkách (při 30°C ujíždí smykem...) - od té doby raději 4mm zimní vyhodím do ekodvora...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 09:23
avatar

Nokian. Na superbu jsem na nich najel 83 tisíc km. Teď se možná "motoristé" budou křižovat, ale na letní nepřezouvám, protože jezdím jen cca 12.000 km za rok a jak patrno z kilometrového nájezdu bych při měnění pneu nikdy neojel. Gumy se nemají používat po pátém roce života. Kupuji vždy dražší a kvalitní pneu. A ještě důležitá otázka je na co je máte, protože to jste nenapsala. Osobní auto, dodávka, off road? V žádném případě NE protektory.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pitrs*
Datum: 14.10.15 09:55

Dobrá zkušenost s continental TS850, ale i se Sawa eskimo S3 na sněhu.

pro opicak: pouzivat zimni pneu v lete je dosti o hubu, vždyť se Vám výrazně zhorší jízdní vlastnosti (prodloužení brzdné dráhy apod). Divím se, když už si někdo koupí superba, že takto šetří na pneumatikách, vždyť to je jedinný kontakt vozidla s vozovkou. Prostě koupím letní i zimní a zimáky po 5i letech vyhodím.Píšete, že pneu se nemají po pátém roce používat, ale Vy je jezdíte 7 let a to se nebavíme o výšce vzorku. Ale to jen tak mimochodem, nic mi do toho není. Jinak souhlas, nekupovat protektory

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 10:38
avatar

Pitrs - ještě jsem se při vých najetých třech milionech km nesetkal se situací, kdy bych pozoroval zhoršené jízdní vlastnosti zimních pneu v létě. Jde o to do jaké míry jsou zmanipulovány všelijaké testy výrobců pneumatik, protože jejich zájmem je aby motorista přezouval ob den, ne-li každý den. Takže testům v žádném případě nevěřím a řídím se jen a jen vlastními zkušenostmi. Jediím skoro se vším, od Yamahy R1 na okruhu až po 70 tunové nadrozměrné kolsy. Daleko důležitější považuji stáří pneu, než rozlišení zimní - letní a výšku vzorku. Na adhezi má výška vzorku jen menší podíl. Ale samozřejmě každý se řídí svými zkušenostmi. Jak jste psal, že mi vychází pak stáří pneumatiky i 7 let, tak to je pravda, s takovou už jezdím opatrně a jen do 200km/hod. )

doplněno 14.10.15 11:12:

@ jmlc

aha, to bude teda asi tím, že mě ujíždění auta do boku nevadí. Možná ho dokonce vyhledávám.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pitrs*
Datum: 14.10.15 12:16

Vy to nikdy ani poznat nemůžete, jelikož jak jste psal, tak letní gumy nekupujete, tudíž je ani nejezdíte. Někdy vyzkoušejte zastavit v létě na letních pneumatikách a poté na zimních za stejných podmínek. V lepším případě to odnese Vaše peněženka za rozbitý nárazník, v tom horším případě (třeba na přechodu pro chodce) to odnese nevinný člověk a Vy budete taky nešťastný. S tou adhezí rovněž nemáte pravdu, pokud máte teda již ty 3 miliony najetých kilometrů, musíte poznat rozdíl za deště na nových a sjetých gumách ve vyjetých kolejích třeba na dálnici.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 20:20

Ještě se mi nestalo, že bych musel náhle brzdit před chodcem na přechodu. Jezdil jsem celé léto na zimních pneu se vzorkem cca 3 mm a nepociťoval jsem žádné divné chování auta. Kdo jezdí opatrně a neriskuje, tak si může dovolit jezdit v létě na pneu se zimním vzorkem. Navíc, pokud se zimní vzorek ojede pod 3 mm, tak se pneu blíží svými vlastnostmi letní pneu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 20:15

Přezouvám na letní, pokud mají zimní gumy výšku vzorku nad 4 mm. Jakmile je sjedu na tuto hodnotu, tak již nepřezouvám a jezdím na nich zase až do listopadu, kdy přezuji na zimní s dostatečným vzorkem. Když ty zimní ojedu příští léto na 2 mm, tak je vyměním za nové zimní.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 21:47
avatar

To opicak - tak s těmi Vašimi nájezdy je to asi jedno - to co dáte Vy za rok, já najezdím za měsíc a kousek - a nejsem tak rezolutní vůči protektorům. A to proto, že málokterá guma v zimě drží lépe, než Vraník. Konkrétně tyhle už mám druhou sadu a troufám si říci, že obzvláště do horských oblastí jsou vynikající.

http://www.pneusoukup.cz/pneu…5-55-r16-91t-zimni-protektor/

Jinak z klasických pneu se mi osvědčily Bridgestone, GY, Dunlop, loni jsem jezdil Kleber Krisalp a taky velmi dobré. Naopak Matador je šílená guma, Barum taky nic moc.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.