Benzín MaxxMotion 100

Od: Datum: 13.10.15 11:00 odpovědí: 37 změna: 18.12.15 22:49
Ahoj, jaký mate názor na benzín od OMV Maxx Motion 100, je pravda že zvýší výkon? Vždycky beru Natural 95, poznam rozdíl i ve spotřebě? Auto Octavia 2 2.0TFSI 147kw
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.10.15 11:08
avatar

Toto píše OMV -

Prémiový benzín MaxxMotion 100

Tento typ benzínu má vysoké oktanové číslo, díky němuž se osvědčuje zejména u řidičů automobilů s vysokovýkonnými motory. Ti tak mohou zažít skutečný požitek z jízdy, neboť právě kombinace oktanového čísla 100 a dalších složek zvyšujících účinnost spalování má přímý dopad na lepší odezvu motoru a také jeho akceleraci. Tento benzín se mísí s biosložkou ETBE. Životnost motoru také pozitivně ovlivňují aktivní látky, jež brání usazování částic v sacím systému, zajišťují čistotu trysek a tím i lepší spalování. Díky většímu zrychlení, které se díky tomuto palivu projevuje u vozů se silným motorem, a obecně nižším emisím i spotřebě je MaxxMotion 100 v současnosti považován za nejlepší benzín na čerpacích stanicích OMV.

https://www.omv.cz/portal/01/…/Pohonne_hmoty/MaxxMotion_100

U Shellu mi připadá tankovat vyšší oktany jen jako placebo efekt , OMV nevím , zkuste a uvidíte.

http://auto.idnes.cz/drazsi-b…/automoto.aspx?c=2004M146Y02A

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 11:09

Pokud to motor umí zkousnout, jakože tvůj ano, poznat to bude. U starých křápů ne.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.10.15 04:19

Jak je na tom stejně značený diesel? U Shell jsem zkoncoval s jejich slavným V-Power. U aut s common-rail Delphi je kvalita paliva dost důležitá. Několikrát trochu víc vody a je problém. Navíc mě děsí biosložka. Na toto téma bych mohl napsat celý článek, točím pro TV ekologický magazín. Proto říkám, že čím víc kytek v palivu, tím dřív jde motor do kytek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 13:27

Jestli to má opravdu 100 oktanů, tak to fakt zvýší výkon. Asi tak o pět procent. Já jezdil i se 110 okt. a byla to fakt palba. Jenže ve frajtošli kulové.*bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 16:11

Pokud nemáte motor s vysokým kompresním poměrem, vysoké oktanové číslo Vám výkon nezvýší, protože motor jej neumí využít! Odolnost proti samozápalu určuje oktanové číslo, s výkonem to nemá nic společného. Je to prosté. Pocitově může motor lépe fungovat, ale to nemá nic společného s oktanovým číslem, ale s aditivy, která snižují tření ve spalovacím prostoru a tím příznivě ovlivňují spotřebu, čistí palivovou soustavu... Je to jeden velký marketing, který nepodporuji.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: scenic
Datum: 13.10.15 16:51
Konecne rozumna odpoved! Tu by meli lepit vsude na cerpacky aby to ti nevedomi co tvrdi ze to zvysuje vykon pochopili.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 13.10.15 20:30
Tak ten motor má doporučen Natural 98, ale rozdíl mezi jím a stooktanovým benzínem asi nepozná.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 21:35

Dle kompresního poměru nelze u turbomotoru vůbec poznat, jestli dokáže vysokooktanové číslo využít. A ani u atmo. Tam je kompresní poměr jen jednou zveličin, která určuje využitelnost více oktanového benzínu.


doplněno 16.10.15 19:59:

Využitelnost víceoktanového benzínu je dána především konstrukcí motoru. A to celkovou. Takže např. tvarem spalovacího prostoru, kvalitou rozprášení paliva a smíchání se vzduchem... a mnoho dalších. Aby to nebylo jednoduché, tak využitelnost kolísá. Záleží na otáčkách, zatížení. atd. A aby se nakonec "oktany" využily, tak je potřeba, aby ECU správně vyhodnotila ideální předstih zápalu. Ten je také rozdílný pro novodobé eko auta, jiný pro nejvyšší výkon, jiný pro nejdelší výdrž motoru, jiný pro nejmenší spotřebu paliva...

Až při navržení motoru, dojde k sestavení zapalovací mapy, která je u "novějších" aut vybavených čidlem klepání posílena o adaptace. U starších pouze do záporných, u novějších a hlavně turbo benzínu i do kladných.

Takže např. motor co má KP 13:1 100 oktan nevyužije a naopak motor co má 9:1 ho využije naplno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 22:03

Tou druhou u atmo je hodnota předstihu (čili směs se zapaluje ještě před jejím úplným stlačením).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kimbert
Datum: 13.10.15 17:46

Tak já beru do fábie100okt.vervu na benzině plus z jediného důvodu ,neobsahuje biosračky a protože jezdím na LPG tak benzín potřebuji jen na starty,takže mám jakštakš záruku že mi neodejdou brzo benzínové vstřikovače *palec*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.10.15 18:02

Dělal jsem to u auta na LPG úplně stejně a to z důvodu, že i starý benzin 100okt. nevodnatí, v nádrži byl i několik let.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 13.10.15 19:11

Taky ho beru kvůli LPG, hlavně protože čistí palivovou soustavu která jde jen chvíli, a občas vyjedu celou nádrž benzínu, ale vodnatit asi taky bude protože je to natural a neobsahuje příměsi olova a je tam i procento té ekologické sračky od zelených ko...ů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 21:37

Motor 2.0 TFSI má předepsán benzín o minimálním oktanovém čísle 98, čili s Naturalem 95 ani nelze dosáhnout udáváného výkonu, zatímco s 100oktanovým benzínem ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.15 01:52

Vzkaz pro některé pány - teoretiky. To by vám polesla čelist, kdyby jste viděli, co odělalo 15 okt. navíc se starou Š 130! Všechny žigulíky jenom čichali mé smrady. Uvědomte si, že předepsané oktany jsou jen minimální oktany, aby netrpěl motor. Souvisí to s rychlostí spalování uhlovodíků obsažených v palivu. Teorií zatěžovat nebudu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.15 14:29

Klidně zatěžujte, Vaše argumenty budou po zásluze rozprášeny :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.15 15:06

No dobrá, tak tedy trochu teorie: oktanové číslo vyjadřuje, jak je na tom v porovnání trimethylpentanem, (izooktanem). U zážehových motorů je žádoucí pomalejší spalování, což souvisí se strukturou uhlovodíků - čím rozvětvenější, tím pomaleji hoří a má vyšší oktanové číslo. Čím, vyšší oktanové číslo, tím efektivnivnější spalování. Tak prosím, rozprašujte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.15 14:16
avatar

Bruno-nevím,zdali máte pravdu,nebo kecáte!osobní skušenost:

F125-1300ccm OHV 44kW,rv 1972- jezdil na tehdejší special -91oktanů, pak jsem jej seřídil na předepsané palivo tehdejší SUPER-95oktanů-spotřeba šla o litr dolů a pocitově lepší výkon ,akcelerace atd, cenově -i pes nižší spotřebu stejné!

X1-1,8i6V,81kW rv 1996- předespané palivoN95,zkpoušeno i na sheel 98 ,maxmotiom 100 atd -pocitově na 95-lepší výkon akcelerace,spotřeba než na "prémiové benzíny"!Dokonce i na E85 je lepší!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamal
Datum: 16.10.15 18:01

Neudělají vůbec nic. Je to jen pohádka na dobrou noc pro malé děti s řidičákem...

http://www.autolaros.cz/vysok…nove-benziny-zadne-zazraky-ne

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.10.15 19:54

Ve zkratce: Stačí se podívat na graf z válcové brzdy, kterých je na netu k dispozici dostatek. Pokud dle Vás znamená vyšší oktanové číslo v seriovém motoru automaticky vyšší výkon, tak mi prosím vysvětlete, proč je u LPG vždy pokles výkonu proti provozu na benzin, když má LPG vyšší oktanové číslo než N95? Mám zkušenosti s mnoha systémy LPG, dokonce i z výroby, kde je motor upraven, ale tak, jako na benzin, to nejede... Trochu mi to připomíná "čím víc pruhy, tím víc Adidas..."

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.15 21:56

U LPG o složítější záležitost. Opravdu má OČ okolo 110, ale jde plyn. V kapalném stavu má podstatně nižší hustotu, než benzín, takže spotřeba převedená na kg/100 km je nižší. Pochopitelně do spalovacího prostoru nikdy nedostanete tolik plynu (v hmotnostní jednotce), jako vstřikem kapalného benzínu. Proto to tak nejede.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepa*
Datum: 17.10.15 09:15

Pohon na LPG je u moderních motorů řízen počítačem a pokles výkonu cca. o 5
% je normální. Lze výkon zvýšit úpravou nastavení ale to zvládne nějaký lepší autoservis. Podle zkušenosti z práce v servisu vím, že LPG docela slušně likviduje zapalovací svíčky. Jinak při správném nastavení by neměl být rozpoznatelný rozdíl oproti benzínu. Oktanové číslo naprosto jistě nedělá výkon. Palivo E85 má vyšší oktanové číslo ale jeho výhřevnost je nižší a proto jízda na etanol je slabá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.15 10:38

1) Do autosevisu bych si určitě nepřijel měnit mapy. Ten je tak akorát dokáže nahrát do ECU, ale tam jejich odbornost končí. V tomto případě je to pouze prostředník. Já bych vyhledal přímo firmu, která se živí pouze úpravou řídících jednotek.

2) Ano zapalovací svíčky trpí více.

3) Oktanové číslo určitě přímo neurčuje výkon. Ale pokud do motoru dám palivo, které má nižší oktanové číslo, než je motor schopen využít, tak naopak dojde ke snížení výkonu. ( U motoru bez adaptace předstihu, může dojít až k destrukci motoru)

4) E85 má v normálním autě nižší výkon, protože tyto auta nejsou na toto palivo stavěna. Naopak toto palivo při správné úpravě nám umožnuje nárůst výkonu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pepa*
Datum: 27.10.15 20:29

Jestliže má etanol nižší výhřevnost, nemůže mít motor vyšší výkon, aniž by se mechanicky upravil motor, resp. spalovací prostor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.15 10:25

1. Samotný rozdíl hustoty kapalných paliv nemá prakticky žádný vliv na výkon.

2. V případě vstřikování-nasávání plynného LPG(vetšina systémů) je objem spalovacího prostoru zmenšen o plynné skupenství tohoto paliva. Nižší výkon zde tedy není proto, že tam nedostanu více paliva, ale proto, že tam nedostanu stejné množství vzduchu.

3. Při vstřikování kapalného LPG naopak docílíme zvýšení výkonu. To je způsobeno změnou skupenství LPG, která nám ochlazuje nasávaný vzduch a do motoru se ho tedy dostane více.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.15 10:41

V podstatě ano. Jen je potřeba upřesnit, že záleží na hustotě toho plynného skupenství. Proto má CNG ještě o něco nižší výkon než LPG a úplně nejnižší výkon by ten motor měl, kdyby spaloval vodík.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.15 11:17

V souvislosti s hustotou paliv jsem nepsal o výkonu, ale spotřebě, čtěte lépe příspěvky. Většina rádců evidentně ignoruje fakt, že mé poznatky vycházejí z vlastní zkušenosti. Kolik z nich může potvrdit totéž, zejména jde-li o rozdíl 15 oktanů?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.15 12:21

V kapalném stavu má podstatně nižší hustotu, než benzín, takže spotřeba převedená na kg/100 km je nižší.

Jak souvisí hustota kapaliny se spotřebou na kg/100km? To mi hlava nebere. Nedává to totiž vůbec smysl.*ee*


doplněno 17.10.15 19:06:

hubashubas>

Ale tato nižší spotřeba paliva v kg a tedy vyšší účinnost motoru nemá s hustotou paliva žádný vztah. O to jde. Proto je jeho příspěvek nesmyslný. Vyšší účinnost motoru na lpg a tedy i nižší spotřeba je především dána jeho lepším promícháním se vzduchem a také jeho vyšším oktanovým číslem. Dále pro nejvyšší výkon motoru není potřeba směs obohacovat. U benzínu je pro nejvyšší výkon ideální lambda 0,85-0,9. Naopak u LPG je nejvyšší výkon dosahován cca při lambda 1. Pokud směs obohatím jako u benzínu, tak naopak už výkon klesá. Zde je také obrovská úspora.

Chápeš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hubashubas
Datum: 17.10.15 18:50

Ač s panem Brunem zde v některých věcech nesouhlasím, v něčem pravdu má. Spotřeba se sice uvádí v "litrech", ale výhřevnost paliva v "kilogramech" a na 10kg LPG (cca 19l) ujede automobil při stejném stylu jízdy dále než na 10kg benzinu (cca 14l). Tedy na jednotku hmotnosti paliva LPG vykoná motor více práce. Všeobecně ovšem počítáme spotřebu na litry.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.10.15 21:41

Koukám, že se to tady teoretiky jenom hemží. Takže něco z praxe. Osobně spolupracuji jako TV kameraman na pořadu Ekoauto a biopalivo E85 je téma, kterému jsme věnovali několik dílů. Protože jsem také občas sedl za volant nejen aut na flexifuel, můžu potvrdit vyšší výkon na E85 a trochu tišší chod motoru. Zde je odkaz - druhá reportáž je o E85 a ikdyž Ekoauto je pořad, na kterém se podílím, sám jezdím Superbem 1,9 TDi...


Ohodnoceno: 0x
 
Od: hubashubas
Datum: 27.10.15 22:44

Pokud nemáte k dispozici graf z válcové brzdy, nelze mluvit o objektivním navýšení výkonu v celém spektru otáček, ale pouze o tzv. "hrbolech" na křivce původního výkonu a točivého momentu. Názory na toto palivo se velmi různí a vůbec se tomu nedivím.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.10.15 02:19

V tomto směru s Vámi naprosto souhlasím. Jde o komfort při jízdě a hodnocení je pouze mé subjektivní (tedy nejen moje, ale schodli jsme se na tom všichni z natáčecího týmu). Test na válcích jsme neprováděli a ani to nebylo účelem reportáže. Každopádně kdo si nechá "zvýšit" výkon motoru chip-tuningem, tak je taktéž téměř pravidlem čipařů, že především zvýší křivku na nízkých otáčkách a dále je průběh naopak méně dynamický. Právě tento efekt je dosažen palivem E85, ale vůz musí být pro toto palivo nakonfigurován. Pokud není, dojde naopak ke značnému úbytku výkonu v celém spektru a samozřejmě i vyšší spotřebou paliva.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 18.12.15 13:40

E85 v zásadě nemůže vytvářet vyšší výkon. Nemá potřebnou výhřevnost a vyšší podíl kyslíku na tom nic nemění.

Měl jsem Octavii 1,6 - 74kW a E85 je doslova zabiják motoru. Nejen že motor nešel po pák odjetých km nastartovat ale velice ochotně střílel do sání. Eko sračka šla z nádrže, nalil se Natural 95 a motor naskočil. Tato bio nesmyslnost může být použita pouze v motorech, které jsou na to uzpůsobeny.

Co se týká 100 oktanového benzínu, tak ten se po posledních testech ukazuje jako drahé placebo.

http://www.autorevue.cz/zmeri…promo&utm_campaign=boxsloupec

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.15 14:24
avatar

Jendo nemáš pravdu-jde jen a pouze o daný motor kdy jeden typ motoru u jednoho může fungovat a 100% a u druhého ne!

např moje auto na lepší benzíny nejde jako na N95,navíc jsem zjistil,že jede stejně dobře jako na N95 (95%b a 5%etanol) tak i na E85(což je 85% etanol a 25%N95)

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jenda2
Datum: 18.12.15 14:34

V čem nemám pravdu? Že je E85 méně výhřevné? Tím pádem musí být nižší výkon. Už nemám Octavii a tak je mi to už celkem jedno. To jsou praktické zkušenosti. Nic víc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.15 19:35

No a představ si, že vytváří. Výhřevnost paliva nemá přímou souvislost s účinností a s předanou energií.

Třeba takový nitrometan má výhřevnost pouze 11,3 MJ/kg. Benzín má 42-44 MJ/kg. I přes to se dosahuje při spalování nitrometanu až 2,3x vyšší výkon než u benzínu.

Jasně když to naliješ do Octavie 1.6 74kw, tak se ti výkon nezvýší, protože tohle auto mělo třeba ze začátku identickou ECU jako felicia 1.3 MPI. Zde jednotka jede v obyčejném open - closed loop režimu, který jí nedovoluje řízení pro E85.

Pak narážíme na další problém, že některá auta májí už pro benzín vstřikovače na hraně, takže ani úprava ECU pro E85 nepomůže. atd. atd.


doplněno 18.12.15 22:49:

Mluvíme o výkonu. Čím je řečeno vše?

Jaké CO2? Jaké základní plodiny? Jaké obilí?

Já jsem odpovídal na výkon a tvé tvrzení, že je vyloučeno ,aby na E85 byl výkon vyšší, protože tomu tak není.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenda2
Datum: 18.12.15 21:46

Díky nižší výhřevnosti E85 oproti benzínu pro dosažení srovnatelného výkonu stoupá spotřeba E85. Tím je řečeno vše. Pro teploty pod -15 nelze použít E85 a musí se zvyšovat podíl benzínu na 30 %. Samé komplikace a kde nic tu nic.

Samotná výroba E85 produkuje více CO2, zvyšuje ceny základních plodin, které se používají pro výrobu a tak tady z praktického hlediska není co řešit. Že to nějaký trotl v EU prosadil je jen lidská hloupost. Po zavedení vyskočily ceny obilí a možná to byl skrytý cíl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 18.12.15 14:21

100 Vervu tankuji dávám před zimou do nádrží mých motorek a skůtru, na jaře bez problémů nastartuji, stačí zapnout zapalování a párkrát pootočit plynovou rukojetí a nejpozděšji na druhé zapnutí starteru motory naskočí

pokud je skutečně pravdou, že prémiová 100-paliva neobsahují biosložku, je to tou hlavní příčinou, proč je subjektivně chod motoru tišší, starty lepší atd...

nedávno jsem na eu motorkářském fóru četl, že přidáváním biosložky trpí průhledné palivové hadičky které jsou součástí palivových čerpadel některých typů motocyklů a skůtrů, pokud jsu ponořeny v nádrži v benzinu s bio**ačkou...starší modely nejsou opatřeny hadicovou sponkou, protože výrobce v minulosati asi nepředpokládal o čem rozhodnou politici

Vyjmul jsem proto z nádrže mého maxi-piaggia palivové čerpadlo, 6cm hadičku kterou jsou spojeny 2 části tohoto zařízení jsem zajistil hadicovými sponkami a nastartoval...podle jízdního projevu motoru v palivovém systému ( mám injection) skutečně asi docházelo ke zrátám tlaku z důvodu změny vlastností této 6cm hadičky...pravděpodobně v důsledku přidávání biosložky...motor ted jede pynuleji a starty jsou lepší, stříkačka naskočí okamžitě, předtím se starter někokrát protočil, a to u IE není v pořádku

Pokud je skutečně 100 oktanové prémiové palivo bez biosložky, navíc kvalitně aditivované, musí se jeho používání logicky projevit v pročištění palivového systému, vstřiků atd...a logicky s tím souvisejícím následném chování motoru...

Naštěstí nejezdím benzinovými auty, ale beru naftu bez biosložky a motor se mi zdá skutečně tišší a dojezd na nádrž o 50 km větší...

když je v 60 litrové nádrži 60 litrů nafty , nebo 55 litrů nafty a 5 litrů řepkového oleje, musí to řidič poznat...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.