LPG nebo NAFTA

Od: Datum: 12.10.15 16:42 odpovědí: 17 změna: 20.10.15 18:32

Zdravím, sháním nějaké auto na občasné ježdění (cca 150km za týden). Chtěl bych se zeptat, co se vyplatí víc? LPG nebo diesel?
Díky za Vaše odpovědi :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.10.15 16:56

S LPG jezdím 15 let a maximální spokojenost. V podstatě nijak pocitově neřeším náklady na palivo. Ale potřebuju koupit nové auto, a asi nakonec to bude nafta, ale staré jednoduché spolehlivé TD 66 kW, s pozink kaslí. Nový diesel Euro 5, Euro 6 mi nesmí do baráku. U ojetých nových dieselů - extrémně náchylných na kvalitu nafty + složité- jsou šílené pálky na opravy, trojkombinace 1/ turbo, 2/ vstřiky, 3/ dvojhmotový setrvačník je finančně vražedná.


doplněno 06.12.15 16:11:

Tak jsem do toho před pár dní říznul, odskočil jsem si po obědě na 2 hodiny z práce, a koupil ve Stodůlkách u Peugeot Domanský Peugeota 306 TD, 66 kW za 27.900 Kč, zachovalej bílej celopozink pětidveřák, Euro 2, najeto poctivých 130.000 km od roku 1997 v rámci jedné rodiny z opačného břehu Vltavy. Při 90 km/h to žere prej 4,5 litru nafty, extrémně levný servis oproti HDI/moderním TDI... velikost akorát, ani nákupní taška, aní velká kráva, se kterou přítelkyně by nejezdila... tak uvidíme. Vše funguje, jede, troubíl, svítí, stěrače stírají...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.10.15 19:07

U nájezdu 150km/týden bych se naftě vyhnul a šel do čistého benzínu. Nic není černobílé, ale u LPG máte výhodu v jednoduchosti benzinového motoru a v nákladech na 1km nižší než s naftou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.10.15 19:39
avatar
150km za tyden? Ber obyc atmosferu benzin. Najezd je maly na LPG.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.10.15 19:45
avatar

Tak já mám 2 auta. První je na benzín + LPG a druhé je diesel. A myslím, že jsem zvolil dobře druh pohonu u obou aut. Mám Favorita na LPG a toho používám na dojíždění do práce s nájezdem cca do 25 km za den. Na takové docela malé auto je benzínový motor vhodný navíc pro krátké vzdálenosti. Na takovéto pojížďky bych ani nechtěl diesel. Druhé auto mám VW Transporter 4 1,9 TD ještě s rotačním čerpadlem a toho využívám převážně o víkendu na cesty tak cca 80 km. A tam bych zase nechtěl benzínový motor ani na LPG, protože za autem tahám často těžký přívěs a na to se charakteristika dieselu hodí víc. S Favoritem jezdíím za cca 8 l LPG (benzín vůbec nepoužívám, jen když mi náhodou dojde plyn nebo při měření emisí, jinak všechno na LPG i studené zimní starty v pohodě), s Transporterem za cca 5,5 - 6 l podle četnosti používání přívěsu. Takže každý motor má svoje opodstatnění a do každého auta se vzhledem k využívání hodí jiný motor.

doplněno 12.10.15 20:23:

Určitě. Je to ještě karburátor takže na jaké palivo je nastavený přepínač, tak to se používá.

doplněno 13.10.15 20:16:

Tak třeba loňskou zimu jsem neměl ani jednou problém, že by mi Favorit nenastartoval na plyn v zimě. Tankuju za 13,90. Když nestojí více jak 24 hodin, chytá na cca 1 otáčku motoru, takže hned. Za transporterem tahám nejčastěji přívěs Pongratz LPA 206U-B s těžkým stavebním materiálem. (Třeba písku se na tento přívěs vejde 1,4 t) Občas i 2 nápravový Agados s vlastní brzdou. S přívěsem provoz cca 10 - 15 % všech jízd. A nad 6 l jsem se se spotřebou ještě nikdy nedostal. Je to ale krátký Transporter.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.10.15 19:58

Mám tři auta na LPG (1,4l - 3,5l - 4,4l), ale ani jedno nestartuje na LPG. Jste si jistý ohledně toho zimního studeného startování na LPG?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.15 21:41

Záleží na typu LPG. U starších systémů volil druh paliva řidič, takže mohl jet a startovat, na co chtěl. U moderních systémů volí druh paliva řidicí jednotka a ta má nastaveno startování na benzín. Ale bývá tam funkce nouzového startování na plyn.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.10.15 23:44

Dlouhodobá spotřeba u T4 do 6l i s používáním těžkého přívěsu je utopie.

Také jsem měl T4 1,9TD a dlouhodobou spotřebu jsem měl kolem 8l a to jsem neměl tažné a tedy jsem netahal těžký přívěs. A jezdil jsem hlavně na spotřebu. Takže dle rychlostních limitů.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel123*
Datum: 12.10.15 22:14
Startovat se starým systémem LPG není v zimě problém.Jezdil jsem 8let se žigulem a Fordem s podtlakovym systémem,kde se provoz na plyn a benzin prepinal ručně spinacem a start zhruba do minus 5 stupňů byl bez problému.Pri větším mrazu už byl problém s reduktorem plynu,který zamrzl a auto nejelo.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.10.15 11:15

Nfta smrdí. Jezdím lpg a cena 12,90Kč je slušná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.15 12:00

Zdravím, sháním nějaké auto na občasné ježdění (cca 150km za týden). Chtěl bych se zeptat, co se vyplatí víc?

tak to bych šel do elektromobilu .:-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.15 20:48
avatar

Nafta je na delší cesty. Diesel se musí prohřát. Samozřejmě, že se dá jezdit i dieslem, ale auto trpí a později může trpět i peněženka. To jsou pak ta auta, co černě hulí při sešlápnutí plynu. Opravy dieslů jsou náročnější, než benzín. Bral bych benzín, event. LPG.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jardan
Datum: 18.10.15 09:24

Když diesel černě hulí, není to špatné čerpadlo nebo vstřik ale příliš mnoho vstříknutého paliva na dané množství vzduchu. opotřebované vstřikování nebo motoru je projevuje světlým kouřem a jiným zápachem. U starých čerpadel se to seřizovalo šoubem. U nových je to dost problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.15 18:16
avatar
Nevěř tomu, ze diesel neni vhodný na kratší trasy. Pokud to tedy není starý litinovy komurkac. Dnešní diesel uz je daleko odolnější. Pokud koupíš hlinikac, za prvním rohem bude topit. Dnes uz je úplně jedno, jestli benzín nebo diesel, protože i ten benzín či plyn trpí na krátké trasy. Navíc s tím najezdem se ti investice do plynu nevrátí nikdy.
doplněno 19.10.15 21:38: Ani s filtrem problém nemám a ani neznám nikoho, kdo by měl. Možná byly problémy s prvními filtry, kde bylo špatně nastavené software.
Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 19.10.15 20:09

A je odolnější i filtr pevných částic?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 17:11

jojo.. navíc v dnešní době přeplnovaných motorů ty náklady na servis vyjdou skoro na stejno.. a souhlasím že kratke trasy nesvědčí žádnému motoru...Lpg nezavrhuju ale spíš bych to bral jako alternativní palivo silných motoru než to cpát do nějakých chtípáků.. ono s tim plynem jsou taky nějaké starosti a povinnosti...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.10.15 18:22

Mám to v "chcípákovi" a nemám problém. Proč by to mělo být palivo jen do silných motorů?

Na plyn jsem s tou 1.3 50kw najel 400tis a zatím chcípák nechcípnul.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.10.15 18:32

Jsem fanda LPG a netajím se tím. V poměru pořizovací cena-údržba-cena na 1km, budete hledat konkurenci jen velmi těžko. Umíte jezdit v autě velikosti např. fabie kombinovaně za 3l benzinu nebo nafty? Patrně ne. Na druhou stranu V8 4,4 jezdí v přepočtu do 6l benzinu. LPG by si zasloužilo více pozornosti.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.