Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr heveru a jeho umístění (shnilé prahy)

Od: lojzik* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, až doteď jsem auto zvedal origo heverem, který tam byl dán už od výroby. Ale prahy jsou už na tom špatně a až po výměně kol odpadne ten strach ze selhání "prahu". Mám v plánu pořídit si jiný hever, kterých bych nechal v garáži i na jiná auta. Představu mám pojizdný hydraulický hever, ale nevím, jestli mám koupit ten v Lídlu za 500 Kč, nebo jestli to je šmejd :) Potom mám pocit, že bude mít malej zdvih a stejně ho budu muset podkládat. Cenu si představuji tak do těch 2000 Kč, máte nějaké konktrétní zkušenosti (jaký hever a kam ho umístit)?

Díky za rady

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Jasně ty levné pojízdné za 500 se hodně rychle podělají!osobně jej mám už asi dest roků a je pořád OK,přežil již 4 auta!Jediná nevýhoda je že nemusí stačit na všechny modely,zejména na ty s vyšším podvozkem!

 

ronyx*
hodnocení

2x

Zdravím,
řekl bych, že nezáleží ani tak na typu heveru jako na jeho uložení a zajištění.
Mám několik různých aut a několik různých heverů - počínaje 12t hydraulickou panenkou přes maličký hydraulický hever, 3 různé hevery nůžkové po originál hevery k autům. A u všech kromě těch originálních (které nepoužívám) se držím toho, že
- pokud hever nestavím na pevnou podlahu (beton, asfalt, dlažba), tak na terén (trávu, hlínu, písek) položím buď velký silný plát plechu (mám kruh cca 400mm v průměru 3mm silný) nebo betonovou dlaždici kvůli roznesení hmotnosti a aby se hever na terénu nebořil a nevyvracel. Na plech pak dávám kus silné gumy proto sesmeknutí heveru (kov na kovu se klouže). A mezi hever a podlahu (nápravu auta dávám vždy kousek dřevěného špalíku (latě), protože tím jednak zabráním poškození antikorozní ochrany, jednak zmenším možnost sesmeknutí heveru (opět - kov na kov se klouže). Takhle to používám když něco na autě dělám doma.
S sebou v autě vozím malý a nízký nůžkový hever a 2 kusy dřeva - jeden pod hever (kousek fošny cca 20x20x3cm) a druhý mezi podlahu a hlavu heveru (kousek střešní latě 6x4cm cca 250cm dlouhý). Zatím jsem si s tím vždycky vystačil.
Pokud máte opravdu hodně shnilé auto a nejde třeba zvednout za nápravy nebo vzadu za tažné zařízení, poradím toto - mezi hever a podlahu auta dejte kus fošny (tloušťky tak 3 - 4cm a šířky cca 20cm) třeba 1m dlouhý a auto zvedejte přes toto dřevo - váha auta se rozloží a v pohodě to zvednete. Samozřejmě je potřeba dávat pozor na to, kde se bude fošna o podlahu opírat, abyste si něco nezderfomoval, takže dřevo na co nejrovnější plochu. Dá se tak bez problémů zvednout i auto, které podlahu (prahy) de facto nemá ;)

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

nějaký takový - pod rameno nebo nápravu autodoplnek.cz/...

doplněno 11.10.15 19:37:

ať zvedám jedním nebo druhým heverem, vždy si zajistím vůz proti padnutí - podložím polenem a hever mírně vrátím zpět, aby vůz seděl i na tom poleni - nikdy nemáte jistotu, že hever za 2-3 litry je lepší než ten za 2-3 stovky...

 

fik
hodnocení

0x

Především opravit zhnilé prahy,to by bylo jedno z nejlepších řešení. Náprava není primárně určena ke zvedání a v nejlepším můžeš porušit její antikorozní ochranu a začne to tam hnít. V horším některé nápravy nemají takový tvar že se tam dá hever bezpečně umístit a třeba ti to sklouzne,nehledě na horší přístup než na práh. Jinak hever bych vybral hydraulický a nějaký lepší,ty za 500 se podělaj velmi rychle. Zdvih nebude problém si myslím

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma hever na auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]