Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Opel Tigra A - nedobíjí, emise

Od: erin odpovědí: 2 změna:

Pěkný den,

koupila jsem si na dojíždění do práce Opel Tigra, po pár dnech nenastartování je vybitá baterka (byla nová, zkoušela jsem i druhou zánovní, takže v té to nebude) ventilátor se spouští hned po nastartování, zlobil termostat, ale po vyvaření v octové vodě je v pořádku a neprošla mi emisema (vysoké CO při volnoběhu), chápu, že u 15 let starého auta musím počítat s investicemi, ale musí to být v rozumné míře :) má smysl dát auto s výše uvedenými nedostatky na diagnostiku? Jelikož jsem laik, tak nevím, zda ukáže, kde konkrétně je problém.

Díky a hezký večer.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Vybitá baterie-prověřit co ji vybíjí a zda-li funguje dobíjení,oboje lze i jednoduše laicky pomocí obyčejného multimetru z aukra za cca 5Okč.Dobíjení-na svorkách baterie při nastartovaném motoru od 13,8 do 14,5V (i při zapnutých spotřebičích-světla...)Vybíjení- vytáhnu jednu pojistku-změřím odběr,a postupně tak projdu všechny pojistky,tam kde je závada (v tom okruhu) klesně odběr na nulu.

Vysoké emise je horší-může být složitějši identifikace,takže nejprve propjel s etanolem na vyčištění pal.soustavy a dal nové svíce a na emise jel s motorem na provozní teplotu-nepomůže-li pak bych asi bych vyměnil lambda sondu a kat (ten ecventuálně "vykuchat") -předpokládám benzínový motor!

bruno*
hodnocení

0x

Autíčko stejného typu a stáří jsem ještě nedávno vlastnil a začaly se množit už ve stáří 10ti let problémy s elekrickou instalací, od zapalování, přes elektrické spouštění oken až po samovolné zapnutí autorádia aj. Na diagnostiku to samozřejmě dát můžete, katalyzátor může být taky po smrti (nevím kolik máte najeto), ale celkové náklady na opravy, či výměny mohou celkem lehce překročit zůstatkovou hodnotu auta. Tak jsem se ho raději zbavil.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: