Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, co znamená označení ET u disků. Možná je toto označení i u plechových, já jsem jej zaregistroval u alu, které sháním. Je zajímavé, že u disků vhodných na stejné vozidlo se toto ET číslo může lišit - třeba ET38, ET35, ET29... Záleží na něm tedy, nebo ne?
Jde o vzdálenost (v mm) mezi rovinou procházející středem disku a dosedací plochou disku na buben nebo brzdový kotouč. Čím větší má kolo hodnotu zálisu, tím více bude schované pod blatníkem (drhnutí při otáčení) a naopak kolo leze ven a může drhnout o lem blatníku, což se řeší tužším podvozkem s dorazem. týka se to alu i plecháčů. každopádně je tento parametr zaznamenán v TP a je potřeba ho dodržet. problém na STK atd. dá se to řešit typovým listem k daným diskům vs. model auta a nechat dopsat do TP. typový list vydá prodejce disků.
Byl by tedy zásadní problém, pokud mám v TP uvedený rozměr disku 6Jx15 ET38 a namísto toho použiji 6Jx15 ET35?
Po stránce technické velmi pravděpodobně nebude problém - česky řečeno disky budou vylézat o 3 mm více ven. Problém by mohl nastat na technické kontrole, pokud si nějaký hnidopich tohoto rozdílu všimne.
Nejlépší je koupit takové disky, ke kterým výrobce dodává typový list pro vaše auto. V takovém případě můžete mít legálně jiné ET, než uvádí výrobce vozidla v TP. Kupříkladu já mám u svého auta dle výrobce předepsáno pro 15" disk ET 43, ale výrobci alu kol dělají většinou ET 38, protože na auto pasují líp. Takže jsem koupil ET 38 a nechal si vystavit typový list, kdyby náhodou někdo chtěl remcat.
Neumím řádně vysvětlit ale asi takto-čém větší ET tím víc je kolo jakoby zalezlé do blatníku.Na tuningkobra je přepočetní tabulka : tuning.sk/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.