V zimě vzorek 4 mm

Od: Datum: 01.10.15 13:34 odpovědí: 20 změna: 05.10.15 13:36

Všude čtu, že v zimě má být vzorek na pneu nejméně 4 mm. Je to jen doporučení, nebo zákonný předpis? Pokud je to předpis, pak je v porovnání s ostatními zeměmi docela přísný.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 01.10.15 13:36
avatar

Pokud vjedete do míst ošetřených značkou "povinná zimní výbava", musíte mít vzorek zimní pneu min. 4mm. Jinak můžete klidně dál jezdit na letních, ale ne v případě sněhu, ledu,... nebo když lze předpokládat led, sníh...

doplněno 01.10.15 14:56:

Někde ty limity stanoveny být musí - když ne 1,6, co tak 1,2 nebo 0,2 nebo -2?

Jako při rychlé jízdě - to je taky dané...

O tom, jestli to někomu pomůže, se tady bavit nedá - někdo i s téměř novými zimními dokáže udělat totální blbost z nezkušenosti či frajeřiny...

Tady se řeší limit daný vyhláškou - ten zazněl, povinnost je "skoro jasná" všem...

Povinnost použít zimní pneu – zákon č. 361/2000 Sb. ve znění novely č. 133/2011 Sb.

Novela silničního zákona č. 361/2000 Sb. z roku 2011 ukládá nově povinnost použít zimní pneumatiky (značené M+S) při provozu vozidel na pozemních komunikacích od 1.11. do 31.3. pokud se na silinici vyskytuje souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy anebo lze vzhledem k akutálnímu počasí předpokládat, že by tam mohla být.

Dopravní značky ukládající povinnost použít zimní pneumatiky (vločka) zůstávají v platnosti, ale jejich použití asi bude méně časté. Nové ustanovení zákona tedy dává jistou svobodu kdy za parných zimních slunečných dnů lze vyjet i na letních pneumatikách, naproti tomu je ale přísnější za špatného studeného počasí, kdy je nuté použít zimní pneumatiky na všech typech silnic.

Pneu360 doporučuje používat zimní pneumatiky vždy. Nikdy nelze s jistotou předvídat jak vypadá počasí na druhém konci republiky anebo jak bude zítra. Jízda bez zimních pneumatik je riskantní a může ohrozit váš život. Navíc se můžete v případě způsobení dopravní nehody dostat do komplikací jak s policií kvůli porušení výše zmíněného zákona, tak s pojišťovnou která bude při zjišťování vašeho nároku na pojistné plnění posuzovat zda bylo nutné v konkrétní situaci zimní pneumatiky použít nebo ne.

Pneumatiky homologované dle tohoto zákona jsou v našem e-shopu jasně označeny štítkem schváleno pro použití v zimě.

Zajímavostí je také vyhláška 341/2002 Sb. o schvalování technického stavu vozidel. Ta ukladá povinnost použít pneumatiky s rychlostním idexem stejným anebo větším než je maximální povolená rychlost vozidla (obykle index uvedený v technickém průkazu). V § 21 potom upřesňuje, že při použití zimních pneumatik lze použít i pneumatiky s rychlostním indexem nižším, řidič ovšem nesmí překročit maximální konstrukční pneumatiky (značenou rychlostním indexem) a je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.

Doslovné znění zákona č. 133/2011 Sb. § 40a:

(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
- a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
- b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí.

Kompletní znění zákona č. 361/2000 Sb. včetě novel

Vyhláška č. 341/2002 Sb.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.15 13:40
A v čem je problém? Děláte to pro svoji bezpečnost a cena pneumatik není dnes uz tak strašná.
Kdyz uz na jaře vidím ze se vzorek zmenšil na 4mm, tak je proste dojedu a na zimu koupim nové...
Ohodnoceno: 1x
 
Od: k2
Datum: 01.10.15 13:47

Vy to opravdu delate pro svoji bezpecnost, nebo jste tomu jen uveril? Ja osobne hloubku vzorku musim resit jen jako prevenci zaminky pripadne buzerace PCR.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: danis
Datum: 01.10.15 13:50
Ty budes dalsi ze strelcu, ktery veri svoji "pravde"!
Pneumatiky jsou dnes za par korun a jestli nejsi uolna socka a mas se rad,tak ani s temi 4mi mm nebudes jezdit
Ohodnoceno: 1x
 
Od: k2
Datum: 01.10.15 14:00

Dekuji za informaci. Rad zustanu "uplnou sockou" a pojedu je i se 4mm.
Dle Vaseho vyjadrovani vidim, ze Vy uz jste te jedine spravne pravde, kterou nam pomoci PCR nuti zakon uveril dokonale...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lucas
Datum: 01.10.15 14:05

Zase tak prosté konstatování, že jsou dnes pneu za "pár korun", není. Je velký rozdíl v kvalitě. Pořídíte pneu za 800, nebo také za 4000 korun. A mnohdy bude bezpečnější kvalitní (dražší) pneu s nižším vzorkem, než levná s novým.

Datum: 01.10.15 16:19
avatar

Lucasi-tak zrovna tuto bych netvrdil!?V minulosti (tehdy ještě bez povinnosti použít zimní) jsem celou zimu s velkým množstvím sněhu odjezdil na NOVÝCH letních pneu (po montáži na auto měli najeto asi 500km)! A chtít se snima dostat do smyku?Ani náhodou!

doplněno 01.10.15 16:22:

Danysi taky žel,špatně ne socky,To co myslíte není v zimních gumách a autě ale v tom co má ten který jedinec v mozku!Jeden může celou zimu bez nehody odjezdit na letních s 2-3mm a bez nehody a druhý dá NOVÉ zimáky a rozstřelí se v první zatáčce!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.15 14:11
Ano dělám to pro svoji bezpečnost.
Rozdíl zimního vzorku 3mm je na jízdě sakra poznat.
Nejen na rozjíždění, ale hlavně v zatáčkách a pri brzdění.
Jestli nechcete dodržovat rozumné 4mm vzorku, tak prostě v zimě nejezdete. Nám ostatním bude na silnicích lépe.
.
Jinak je mnohem mensi zlo jezdit v létě na zimních než obráceně.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: k2
Datum: 01.10.15 14:24

A co 3,5mm, nebo 3,8mm, to poznate taky? Dodrzovat to nechci, ale "musim", jen to jako Vy nedelam pro svou bezpecnost, ale kvuli pripadne buzeraci statnim aparatem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: danis
Datum: 01.10.15 15:53
Sorry,ale socky co nemaji na poradny zimni pneu ohrozuji vsechny ucastniky silnicniho provozu!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 01.10.15 16:04

Spravne, protoze mam-li "poradny zimni pneu" nemuzu nikdy ohrozovat zadneho ucastnika silnicniho provozu. Jen bohuzel nevim, jak ty "poradny zimni pneu" poznat...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lucas
Datum: 01.10.15 13:54

A co to vlastně je ta "strašná cena"? Jakákoli cena je stále cena.

Problém je třeba v tom, že se mi nevyplatí pořizovat celoroční pneu (o čemž jsem uvažoval). Tolik zase nenajezdím a když je ojedu na 4mm, za jedno léto se k 1,6mm ani nepřiblížím. Příští zimu abych kupoval nové s předpisovým vzorkem a staré s ještě na léto slušným vzorkem vyhodil. Prodávaly by se už jistě obtížně.

Od: mzxy
Datum: 01.10.15 14:05

kdo má na opice, měl by mít i na banány

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.15 17:22
avatar

Pokud vjedete do míst ošetřených značkou "povinná zimní výbava", musíte mít vzorek zimní pneu min. 4mm

Tak s tímto tvrzením musím nesouhlasit. Jako každoročně se podobné téma řeší, často i špatně. Prosím, nežli mne budete kamenovat, koukněte se do citovaných předpisů, co je napsáno pod značkou C 15a.

doplněno 01.10.15 17:44:

Nejde o datum, to je každému jasné. Až si přečtete vysvětlení pod obrázkem Vašeho odkazu, již to budete vědět, jak je to správně.

doplněno 01.10.15 17:59:

Bingo...ano, klidně i letní, nebo zimní s malým vzorkem. Ale POZOR. Nesmí být na silnici souvislá vrstva sněhu, náledí atd, jak je to popsáno v zákoně. Tam pak nastupuje jiné pravidlo.

(Jen na okraj, jedná se o zmetek, který v zákoně zbyl před nařízením zimních pneumatik.)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 01.10.15 17:26
avatar

Nedopsal jsem tam " v období od 1. listopadu do 31. března" - ale to jsem považoval za samozřejmé, když se bavíme o nutnosti užívání zimních pneu a mm...

Nebo je tam ještě něco jinak?

http://www.zakruta.cz/dopravn…vni-znacky/c15a/zimni-vybava/

doplněno 01.10.15 17:49:

Budu potřebovat pomoc - jedinou výjimku bych viděl s řetězy. Možná je něco mezi řádky ... a v případě potřeby by mohl někdo použít na svou ochranu před pokutou...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 02.10.15 15:25

Je to předpis a celkem rozumný - 4mm na sněhu už je na prd, hlavně v prosolené břečce. Oproti novým to klouže výrazně víc. 4mm jsou dobré na dojetí v létě, na zimu už jen na sucho, mokro a částěčně námrazy nebo poprašek sněhu, na hlubším sněhu to jsou brusle. Letní jsou brusle i na námrazách.

Kdo to má - z mírného kopce 60 kmh, auto na dobrých zimákách stojí po 50 metrech, vy na 4mm po 50 metrech jedete 40 kmh = odstup 50 m nestačí pokud ten před váma začne naplno brzdit. A kd z vás si 50m odstup nechává? = pokud dojde na brždění tak buď uhneš do pangejtu nebo tě mám v kufru. Na letních je ten rozdíl ješt větší.

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: pepa*
Datum: 02.10.15 20:55

A víte, kolik mm má nová pneumatika?

Podle mých zkušeností Dunlop Sport 2000E 6mm, ContiSportContact 7mm, Barum Brilantis 8-9mm, Eurotec 5mm.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 02.10.15 21:21
avatar

Ještě záleží na rozměrech - já měl třeba shodný typ 165/70/13 jako měl otec 195/65/15 - já měl 9,3mm, on 8,5mm (u letních)...

Zimní vs. letní ale má největší význam ve složení směsi! Jestli se zatlačí sníh do 3 nebo 7mi milimetrů, to je druhotné... Je lepší mít zimní s 3mm než letní s 9mm...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 02.10.15 20:17

Lucasi, jste řidič? Co je u nás je u nás, co je za plotem je jejich problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 05.10.15 13:36
avatar

A co to vlastně je ta "strašná cena"? Jakákoli cena je stále cena.

Problém je třeba v tom, že se mi nevyplatí pořizovat celoroční pneu (o čemž jsem uvažoval). Tolik zase nenajezdím a když je ojedu na 4mm, za jedno léto se k 1,6mm ani nepřiblížím. Příští zimu abych kupoval nové s předpisovým vzorkem a staré s ještě na léto slušným vzorkem vyhodil. Prodávaly by se už jistě obtížně.
To je presne ono,čím vzniká ten problém.Ostáva použiť ešte jednu sadu diskov .Celkovo by boli na auto 3 sady diskov a pneu.Na to ktoré kedy použiť vás navádzať nebudem.Isté je len to,že v tomto móde sa letné pneu takmer nedostanú k slovu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.