Koupě ojetého auta s automatem

Od: Datum: 30.09.15 12:11 odpovědí: 10 změna: 02.10.15 21:11

Dobrý den,potřebuji koupit ojeté auto s automatickou převodovkou pro svoji manželku.Doporučili by jste mi prosím nějaký vůz od roku výroby 2001 a s cenou kolem 50-60 000Kč.Díval jsem se na Opel Corsa,Toyota Yaris a na WW Polo.Jsou nějaké zkušenosti,budu rád za jakoukoli radu a pomoc..děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.09.15 12:50

Možná to nechceš slyšet, ale ať se raději naučí řadit. Když už automat, tak do pořádného velkého auta, kde se nešetří při výrobě.

Automat je docela náchylné a o dost složitější zařízení, než obyčejná ručně řazená skříň. Ještě žiješ v Evropě, kde automatů jezdí pomálu, takže v případě poruchy je zaděláno na velký problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.15 13:13

velké auto s normální převodovkou máme,ale z jistých důvodů potřebuji prostě auto s automatickou převodovkou na popojíždění do města na nákupy,nebo pro děti do školy a na kroužky.O učení to neni:-D

Datum: 30.09.15 12:51
avatar

Velmi těžké je stanovit aktuální technický stav automatické převodovky.
Vyzkoušejte ji ve všech režimech jízdy.(město , dálnice , )
Neměly by se ozývat žádné rázy nebo škubnutí, převodové stupně by se měly řadit plynule .
Případná oprava bývá dražší,
Asi bych doporučil vybírat z automobilů s kilometrovým nájezdem do 100.000km. Samozřejmě by bylo nejlepší, aby
stav tachometru korespondoval s počtem najetých kilometrů.

S automatickou převodovkou se lehce řadí, hůře se nakupuje a pak se i hůře prodává.

I když se traduje že Yarisy jsou bezproblémové , musíte vycházet z aktualního stavu vozu , u tak starých vozů (2001 ) se může potentovat cokoliv kdykoliv .

doplněno 30.09.15 13:26: Osobně bych se bál automatu staršího než šest let s více než 150 tisíci kilometry," říká Josef Malý ze servisu automatů Zdroj: http://auto.idnes.cz/proc-ne-…c=A080225_104250_automoto_fdv
Ohodnoceno: 1x
 
Od: pitrs*
Datum: 30.09.15 13:25

nevím, jestli je zrovna automat vhodný na nákupy, popojíždění po městě apod. Ta skříň bude trpět, auto cukat a manželka z toho bude akorát nervózní. Při výběru musí být rozjíždění plynulé a bezproblémové. Řadit musí bez škubání a při prudkém přidání musí auto podřadit. Vyzkoušejte i manuální řazení (pokud to auto umí). A rovněž couvání, auto nesmí poskakovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.15 19:33

"Dobrá" automatická převodovka je výborná věc...a kdo tvrdí opak, nemá s takovou převodovkou dlouhodobé zkušenosti. Zaměřte se na prodejce, kde lze automatickou převodovku pojistit pro případ budoucí závady!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.09.15 19:46
avatar
Právě na popojizdeni je automat skvělý, netrápí se spojka, jde jet 10km/hod úplně hladce. Když popojizdi kamion a vy za ním, tak s automatem to není problém, s manuálem o nervy a o spojku. proč by mělo cukat nechápu. Rozjíždí se samo jak na elektřinu, přidání plynu je hladké...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 30.09.15 19:45
avatar

Brácha kupoval své ženě fiat punto v automatu - má ho cca 4 roky (bylo 8 let staré) a jezdí s ním jen na krátké cesty. Jestli najel 15tis km, tak je to moc. Ale na cestu po městě na nákup nebo prodítě do školy - moc si ho chválí. Servis za celou dobu jen olej a filtry, jinak NIC!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.09.15 20:19

automat je určitě fajn věc do té doby, než se v něm něco vysype.. ono opravy manuálních převodovek nejsou zrovna nejlevnější záležitostí.. asi bych pohledal na netu, který automat patří mezi spolehllivé a podle toho tak nějak vybíral... stejně je to loterie, protože nikdy nevíte, kdo se k tomu jak choval a jaká byla údržba... takže pečlivě vše zkontrolovat, jestli funguje jak má..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 01.10.15 09:45
avatar

U Corsy a Yarise pujde o robotizovane prevodovky (easytronic, respektive MMT), u Pola zrejme o dvojspojkovou dq250 - tedy take robota, ale ovladaneho hydraulicky. Tedy ani v jednom pripade nejde o klasicky planetovy automat s menicem, kde bych byl u ojetiny extremne opatrny a spise se automatu z vice duvodu vyhnul. V tomto pripade bych se tedy automatu uplne nebal.

Vnitrky prevodovek jsou prakticky stejne jako u kazdeho manualu, tedy zde nehrozi zvysene ryziko problemu oproti jinym prevodovkam, jediny problem navic oproti manualu muze nastat v ridicim ustroji, zvlaste u prvnich dvou, kde jde obvykle o opotrebene uhliky na servech, namozeny prevodovy mechanizmus serv a podobne drobnosti. Je ovsem nutno zminit, ze serva jsou casto delana jako nerozebiratelna, takze pripadna oprava se muze prodrazit, pri trose snahy a umu lze ale ze zkusenosti rozebrat a opetovne slozit i tyto. Hydraulicky ovladana dvojspojka temito neduhy netrpi, v pripade, ze by se na ni ale neco rozbilo, tak oprava muze byt vyrazne drazsi, nez u prvnich dvou.

Pokud je Polo s dvojspojkou, dal bych prednost jemu pred dalsimi. Navic u druhych dvou robotu nebude razeni uplne neznatelne a komfortni a obcas to muze s autem i dost cuknout, nebo se motor dost vytaci, radi, kdy se to nemusi uplne hodit a pod. Zkratka klasicke roboty nejsou uplne plynule.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mt
Datum: 02.10.15 21:11

Škoda fabia 1 tu jsem nedávno koupil manželce z německa.Má poctivou japonskou převodovku a ne nějaké robotizované a podobně.Manželka je s fábií spokojená a pořád mě za ni děkuje.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.