Jakou chladící kapalinu

Od: Datum: 29.09.15 20:04 odpovědí: 3 změna: 29.09.15 21:42

jak správně a bezpečně vyčistit chladící okruh motoru 1.4i KFX Peugeot 1997? Tak aby se nepoškodilo nic a šlo vyčistit co nejvice? Vodu mám čistou ale v chladiči je trochu mastného bordelu...někdo říká sodu neko kys.citronovou někdo že nepomuze nic...neko jen nekolikrát proplachnout vodou...?

jaká chladící kapalina tam správně patří modrá červená nebo G33? zase se informace rozcházejí, jde mi o to která kapalina lépe odebere a přenese teplo, nebo je to šumafuk?

děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.09.15 20:16
avatar

šumafuk to neni pokud si měl modrou lij zas modrou či zelenou

pokud si měl červenou lij jen červenou -nemýchej to už sem párkrát zažil že po smíchání šlo do kytek těsnění pod hlavou a to i když se to několikrát propláchlo

a ted k proplachu já to vždy bral čistou vodou s octem

otázka zní proč to chceš proplachovat?-špatně to chladí či topí? pokud ne vem to čistou vodou dej novou nemrzku a víc neřeš

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.15 21:29

ano hur to chladi pri vyšších rychlostech napr do 80 je to v poho jak jedu 100 a vice nevo kopec rucka teplomeru se zveda, uz se dal nový chladič i termostat bez výsledku tak to chci jen porádne vyčistit...při stání v kolone to uchladí v poho, ventilátor sepne a ručka se ani zdalka nedostane tam jak na dálnici..

Datum: 29.09.15 21:42
avatar

Osobně po asi dvouletém ježdění s prasklou hlavou-olej do cldicí kapaliny-jsem pak po výměně demontoval chladič a ten vyčistil nejprve směsí benzínu ředidla a nafty z toho nejhoršího, pak jarová voda,horká snad desetkrát,pak jsem několikrát prolil motor roztokem sody teplota ,dle možností.Po opětovné montáži asi ještě 3x roztok sody a chvíli na to jezdit a stejně to ještě bylo pořád černé.Roztok sody byl doporučen mechanikem autorizovaného servisu Škoda.Šlo o motor 1,7D v Ibize I+II.

V motoru LFY - 1,8i16V Xantia říjen 96, mám nyní (původní nevím-roztok neurčité barvy a do asi -20,stáří taky nevím) kapaliny "D" (G12) výr.nwn.oranžová (někdo názývá růžová) s výměnnou lhůtou 5 roků.Předtím jsem však vypusti,dal vodu a jezdil chvíli,pak vypustil dal další vodu a jezdil nakonec ještě jednou vodu a pak ještě proplach hadicí nakonec teprve pak přišla na řadu ona kaplina D.

Co se týká přenosu tepůla je to šuma a fuk,důležité je použití (tuším litinový blok a Al palice) pro daný materiál hlavy a pokud se použije jiný druh tak důkladný proplach,což zase může způsobit netěsnost chl.soustavy neboť pproplach a jiná kapalina může "odkrýt" drobné netěsnosti a pak může téci ven.Jinak v původním (snad bude zítra) mám spoustu materiálů k produkci PSA kde jsou i normy na chladicí kapaliny,ale dlůe stránek Totalu tam patři kapalina Glacelf Auto Supra .odkaz: http://www.oleje-total.cz/aut…e/total-glacelf-auto-supra-1l

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.