Špatné dobíjení akumulátoru

Od: Datum: 27.09.15 11:30 odpovědí: 15 změna: 29.09.15 22:04

zdravim

mam takovej proble, uz tri opravari si stim nevi rady. kdyz nastartuju motorku a mam otacky na volnobeh tak je vsechno ok, i kdyz zapnu svetla tak furt vse v pohode, ale staci zabrat za plyn, zvysit otacky tak se mi zacne baterka vybijet a uz nenastartuju. nevim co stm mam suziki gsxr 750 srad 98, dik za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 27.09.15 11:55

Co to máš za opraváře,co třeba zkusit přeměřit alternátor? Nejspíš bude vadný diodový můstek nebo regulátor

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 12:19
avatar

Tak nějak, opraváři jsou opraváři nebo "sousedi kteří tomu možná rozumí"? alternátor, nejspíš přímo regulátor

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 27.09.15 12:30

To máš pravdu,dneska sehnat dobrého opraváře je rarita. Proto většinu co zmůžu dělám sám a co už nezmůžu tak naštěstí mám člověka co tomu opravdu rozumí a vždycky všechno opravil,kvalitně,levně. To by vážně ty opraváře mohlo napadnout že když to nedobíjí při zvýšených otáčkách tak že to bude něco s alternátorem(aspoň kdyby přišli na tohle)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 27.09.15 17:02

Pokud rozumím, tak při volnoběhu i při zapnutých světlech je nabíjení o.k. Problém se vyskytuje jen ve vyšších otáčkách! V tom případě bych tipnul , že jsou vadné uhlíky , případně při vyšších otáčkách spolehlivě nedoléhají na kolektor alternátoru. To je můj typ, podle informací uvedených v dotazu.

Zdravím -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 27.09.15 20:31

A kde na tom alternatoru ty uhliky a kolektor tazatel najde?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinzeli
Datum: 29.09.15 21:44

prave, ze ten prvni opravar mi dal novej altrnator a dela to furt. druhej opravar primo elektrikar, mi rek ze bylo spatne napajene kabely od ridici jednotky tak mi to za 900kc prepajel a delalo to furt a ten treti to uz ani nevim.

Od: petrk
Datum: 27.09.15 17:55

To snad nemyslíte vážně? Voltmetr stojí cca. 150 Kč. Připojíte jej na póly akumulátoru, nastartujete, zapnete spotřebiče a napětí musí být od 13,8 do 14,2 V. Pravděpodobně máte na alternátoru uhlíky opotřebené. Teď ale nevím, kde přesně je. U Yamahy je perfektně schovaný.

Takže měřit. Když bude ale špatný, bývá to drahé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinzeli
Datum: 29.09.15 21:48

kdy jede na volnobeh tak dobiji 14V i kdyz je vse zapnute, a pri 5000ot dobijeni klesne na 9V a pri 10 000ot tak to klesne az na nulu. prvni opravar mi dal novej alternator za 3000kc druhej primo elektrikaz mi za 900 prepajel kabely u ridici jednotky a ten treti uz ani nevim.

Od: miro®
Datum: 28.09.15 09:23

Kolektor je zpravidla měděný kroužek součástí rotoru alternátoru na který přiléhají uhlíky za účelem přívodu budícího proudu do vinutí rotoru alternátoru.

Přikládám obrázek. U motocyklu je alternátor konstrukčně přizpůsoben konstrukci motoru motocyklu, ale funkčně je to totéž.

-miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 28.09.15 10:31

Vidim, ze moje postouchnuti nedopadlo na urodnou pudu. Napisu to tedy naprimo: Tazatelova motorka na alternatoru zadne uhliky NEMA!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 28.09.15 13:49

To je zcela možné.Konkrétní stav u motocyklu tazatele neznám. Pak ale rotor alternátoru je z pernamentního magnetu, stejně jako u tzv. dynama (alternátoru) ke svícení na bicyklu. Tento způsob výroby el. energie je používán u motorové techniky pro lesnictví, zahrádkáře u menších motocyklů apod. Tam kde není požadavek, regulovat vygenerované elektrické napětí a proud.

-miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 28.09.15 15:58
Ale tyto alternátory regulátor mít mohou. Říká ti něco pojem zátěžová regulace?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.15 19:57

99% motorek má pernamentní magnet v rotoru. Regulace je tvořena externě daným zátěžovým regulátorem, jak už tu někdo psal. A ten kdo má Hondu jako já, tak to zná až moc dobře. (mě ještě neodešel) *smich*

miro *modla*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrk
Datum: 28.09.15 19:37

Zde je postup měření třífázového alternátoru. Ono je v podstatě jedno, jestli uhlíky má ( jednofázový alternátor), nebo nemá ( třífázový akternátor ). Regulaci musí mít tak jako tak, jinak napětí vyletí klidně i na 200 V . Původní otázka byla na regulaci napětí a tak je to jasné. Reulátor asi bude pryč.

Tady je odkaz na regulátory.

http://www.vape.cz/

doplněno 28.09.15 19:40:

A tady ceník ND

http://www.tipmoto.com/dily-m…ektrika/alternator-regulator/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinzeli
Datum: 29.09.15 22:04

diky za rady. ja sem proste do toho nechtel starat, zmeril sem to a bylo to spatne a proto sem sehnal tzv odborniky aby mi to opravili. nechtel sem to opravovat pokus omyl, jo tady je neco spatne tak to koupim nove sup a litr v haji. a ono by to nebylo. zeptam se jinak neznate nekdo dobreho opravare v okoli prostejova? diky

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.