Nejste přihlášen/a.
zdravim
mam takovej proble, uz tri opravari si stim nevi rady. kdyz nastartuju motorku a mam otacky na volnobeh tak je vsechno ok, i kdyz zapnu svetla tak furt vse v pohode, ale staci zabrat za plyn, zvysit otacky tak se mi zacne baterka vybijet a uz nenastartuju. nevim co stm mam suziki gsxr 750 srad 98, dik za radu
Co to máš za opraváře,co třeba zkusit přeměřit alternátor? Nejspíš bude vadný diodový můstek nebo regulátor
Tak nějak, opraváři jsou opraváři nebo "sousedi kteří tomu možná rozumí"? alternátor, nejspíš přímo regulátor
To máš pravdu,dneska sehnat dobrého opraváře je rarita. Proto většinu co zmůžu dělám sám a co už nezmůžu tak naštěstí mám člověka co tomu opravdu rozumí a vždycky všechno opravil,kvalitně,levně. To by vážně ty opraváře mohlo napadnout že když to nedobíjí při zvýšených otáčkách tak že to bude něco s alternátorem(aspoň kdyby přišli na tohle)
Pokud rozumím, tak při volnoběhu i při zapnutých světlech je nabíjení o.k. Problém se vyskytuje jen ve vyšších otáčkách! V tom případě bych tipnul , že jsou vadné uhlíky , případně při vyšších otáčkách spolehlivě nedoléhají na kolektor alternátoru. To je můj typ, podle informací uvedených v dotazu.
Zdravím -miro
To snad nemyslíte vážně? Voltmetr stojí cca. 150 Kč. Připojíte jej na póly akumulátoru, nastartujete, zapnete spotřebiče a napětí musí být od 13,8 do 14,2 V. Pravděpodobně máte na alternátoru uhlíky opotřebené. Teď ale nevím, kde přesně je. U Yamahy je perfektně schovaný.
Takže měřit. Když bude ale špatný, bývá to drahé.
Vidim, ze moje postouchnuti nedopadlo na urodnou pudu. Napisu to tedy naprimo: Tazatelova motorka na alternatoru zadne uhliky NEMA!
To je zcela možné.Konkrétní stav u motocyklu tazatele neznám. Pak ale rotor alternátoru je z pernamentního magnetu, stejně jako u tzv. dynama (alternátoru) ke svícení na bicyklu. Tento způsob výroby el. energie je používán u motorové techniky pro lesnictví, zahrádkáře u menších motocyklů apod. Tam kde není požadavek, regulovat vygenerované elektrické napětí a proud.
-miro
99% motorek má pernamentní magnet v rotoru. Regulace je tvořena externě daným zátěžovým regulátorem, jak už tu někdo psal. A ten kdo má Hondu jako já, tak to zná až moc dobře. (mě ještě neodešel)
miro
Zde je postup měření třífázového alternátoru. Ono je v podstatě jedno, jestli uhlíky má ( jednofázový alternátor), nebo nemá ( třífázový akternátor ). Regulaci musí mít tak jako tak, jinak napětí vyletí klidně i na 200 V . Původní otázka byla na regulaci napětí a tak je to jasné. Reulátor asi bude pryč.
Tady je odkaz na regulátory.
doplněno 28.09.15 19:40:A tady ceník ND
diky za rady. ja sem proste do toho nechtel starat, zmeril sem to a bylo to spatne a proto sem sehnal tzv odborniky aby mi to opravili. nechtel sem to opravovat pokus omyl, jo tady je neco spatne tak to koupim nove sup a litr v haji. a ono by to nebylo. zeptam se jinak neznate nekdo dobreho opravare v okoli prostejova? diky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.