Přetáčení studeného motoru

Od: Datum: 25.09.15 20:50 odpovědí: 24 změna: 06.10.15 07:14

Zdravím,
dnes ráno jsem ze zvědavosti přetáčel studený motor hned asi po 20 sekundách po startu až na maximum otáček maximálně ale pětkrát. Je možné že jsem poškodil motor? Nebo jsem moc paranoidní?

doplněno 28.09.15 16:26:

O žádnou morální radu do života, nebo co si o mě myslíte jsem zde nikoho nežádal. Je to zcela na mě jak naložím s mým majetkem - můj majetek, můj rozum. Jestli jste tak neskutečně tupí a nedokážete mi odpovědět na mou otázku tak tu nemáte co dělat.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.09.15 21:04

ano, motoru za studena nesvedci vysoke otacky hned po startu. u novych aut by jste se mel hned rozjet a jet par minut pomalu u starsich je jedno ze stojite a chvili protacite motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.09.15 21:08

Můžete trochu rozvést to ohledně škodlivosti zahřívání nového motoru na volnoběh?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.09.15 21:09
avatar

V čem se liší tůrování studeného starého a novějšího motoru?

vysoké otáčky nezahřátého motoru nesvědčí ani starému motoru třeba ve škůdce 105 z roku 79 stejně jako oktě vyrobené letos!Je jednop zda-li na místě !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lekors
Datum: 25.09.15 21:10

Při párkrát krátkém přetočení na maximum by se však nemělo nic stát ne? Řídím krátce, po tom sem si uvědomil že je motor studený..

doplněno 25.09.15 21:33:

doplním že to bylo na volnoběhu

Od: ar
Datum: 25.09.15 21:58

" doplním že to bylo na volnoběhu "

To jde docel těžko protočit motor na max a přitom aby to bylo na volnoběh. Kdyby to bylo na neutrál,ale na volnoběh hmm. Raději to už nerozpitvávejte.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lekors
Datum: 25.09.15 22:25

neutrál jsem myslel

Od: miro®
Datum: 26.09.15 09:40

Dovolte pro pořádek, jen malé upřesnění termínu přetočení motoru. O přetočení motoru, hovoříme jen v případech, že se motor otáčí vyššími otáčkami, než jsou otáčky maximální - (dané konstrukcí motoru). Takové přetočení motoru má zpravidla fatální následky, zejména u vznětových motorů. K přetočení motoru, pokud je motor bez závad , při normálním, běžném používání motoru nemůže dojít. Motor se přetočí jen tehdy, pokud přeřadíte na nižší rychlostní stupeň, při rychlosti vozidla, která převyšuje maximálně dosažitelnou rychlost na daný nižší rychlostní stupeň ( akutně také při roztahování vozidla) a také v případech, kdy dojde k poškození omezovačů otáček, zejména u vznětových motorů.

Motorismu zdar. -miro

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lekors
Datum: 28.09.15 16:27

Ano, jednalo se o vytočení, ne přetočení. Děkuji za opravu.

Datum: 25.09.15 21:04

Odpoveď aký ste voči autu by bola proti pravidlam poradne.Ak ste to spravil prvý krát,tak sa snáď nič nestalo,no ruku do ohňa by som nedal.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lekors
Datum: 25.09.15 21:12

Tohle byl snad druhý takový incident. Jinak byste se divil jak se k autu chovám.

Od: ar
Datum: 25.09.15 21:30

Jestli to byl ke všemu diesel, je to ještě lepší. Buďte rád, že motor nemá ruce.

Teď už jen můžete kontrolovat, jestli z expančky neubývá voda a nebo naopak neřibývá hnědo-černá "hmota"

Pokud ano, víte co máte dělat.:-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.09.15 22:26
avatar

Co tě k tomu vedlo? Nějak nevidím důvod to dělat i při teplým motoru. Natož jen tak z dlouhý chvíle při studeným.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.09.15 23:24

Prosím, nestrašte ho tolik. Pokud bylo o motor trochu postarané, včas měněné oleje, rozvody atd, pak by se nemělo nic stát. Jistě-že mu to neprospělo, ale že by se proto musel hned rozbít? Motory přece nejsou jako dominové kostky. Vždyť spousta zvláště služebních vozů si podobné zacházení taky užije, to by jich podél cest muselo stát hromady.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.09.15 23:42
avatar

Poškodit motor se mohl. A docela jistě se nepatrně poškodil. Třeba to ani nepoznáte a nikdy vás to ani nenapadne, ale klidně jste mohl ubrat nějakých 50 tisíc kilometrů z celkové životnosti. Mohl, ale nemusel. v každém případě je to blbost. maximální otáčky (do omezovače) nesvědčí ani ohřátému motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 26.09.15 00:01

Zdravím, pro tazatele. To co děláte je blbost, je to něco jako chtít, abyste ihned co vyskočíte z postele uběhl třeba kilometr co to dá, možná to dáte, možná ne, ale zdraví prospěšné to nebude.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 26.09.15 09:44

doplnit | odpovědět [nahlásit]

Dovolte pro pořádek, jen malé upřesnění termínu přetočení motoru. O přetočení motoru, hovoříme jen v případech, že se motor otáčí vyššími otáčkami, než jsou otáčky maximální - (dané konstrukcí motoru). Takové přetočení motoru má zpravidla fatální následky, zejména u vznětových motorů. K přetočení motoru, pokud je motor bez závad , při normálním, běžném používání motoru nemůže dojít. Motor se přetočí jen tehdy, pokud přeřadíte na nižší rychlostní stupeň, při rychlosti vozidla, která převyšuje maximálně dosažitelnou rychlost na daný nižší rychlostní stupeň ( akutně také při roztahování vozidla) a také v případech, kdy dojde k poškození omezovačů otáček, zejména u vznětových motorů.

Motorismu zdar. -miro

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pepa*
Datum: 26.09.15 10:18

Zatím nemrzne, tak se zase tak moc neděje. Je to ale do nebe volající pitomost. Motor má mít svou ideální teplotu. To je stará věc. Jestliže si chcete zničit auto, proč nenapálíte do stromu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 26.09.15 15:21

Ze zvědavosti - by jste mohl provést rozběh hlavou proti zdi, je udělována cena těm, kteří se zabijí při provádění debilních pokusů, za nešíření vlastních genů které by byli ohrožením pro lidstvo...zatím slabé s tím motorem, ale pokud se budete snažit určitě přijdete na něco lepšího, základ máte dobrý... hodně zdaru a informujte nás před započetím pokusu a po něm.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lekors
Datum: 28.09.15 16:32

Neodpověděl jste mi na mojí otázku a máte tu akorát nezajímavé kecy. Vaše komplexy si na mém tématu nevylejvejte, běžte si to léčit někam jinam.

Od: mzxy
Datum: 26.09.15 17:01
Samozrejme doslo k poskozeni vsech pohyblivych casti motoru, predevdim tech kde dochazi k nejvetsimu treni a ktereje nutne mazat...valec, pisty, krouzky, klika, saly, ventily, voditka atd...casem se to projevi, auto bude brat vic oleje, snizi se vykon a zvysi spotreba, zhorsi emise
Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 26.09.15 20:24
Pořádně vytočit, sousedi mají radost a občas mechanici práci
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.15 14:45

k tématu mám otázku: peugeot píše: při mazání chyb u RJ : otočit klíčkem-zapnout zapalování počkat 10 s, nastartovat a 2 s akcelerovat na plný plyn - nikde se ale neuvádí zda motor studený, zahřátý a pod...přímo to píšou v PP2000...jaké máte na to názory? děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lekros
Datum: 28.09.15 16:33

Pokud se nejedná o německé auto, tak budou mít mechanici práci tak i tak, nemusím ani vytáčet motor.

Od: meat®
Datum: 06.10.15 07:14
avatar

Myslim, že nejvíc porouchaný to bude někde mezi volantem a sedačkou :D

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.