Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start-stop jak se používá?

Od: anezka* odpovědí: 9 změna:
Dobrý večer, můžete mi prosím někdo poradit, jak se konkrétně při jízdě používá systém start-stop? Co dělat, aby motor nezhasínal nebo jak ho vlastně nahodit, když už teda zhasne? Má na ten systém vliv řazení? Např. Když zastavím v křižovatce, tak co udělat, aby to nechcíplo? Děkuji!

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

0x
To se nahodí samo, stačí šlápnout na spojku...
anezka*
hodnocení

Tzn. Sešlápnout spojku, zařadit 1 a jedu? Mám ten pocit, že už jsem to takto zkoušela, resp. je to běžný rozjezd že :), a nešlo to, motor se nenahodil a já musela startovat klíčem
paw*
Kdyz tak tam je tlacitko pro vypnut nstart stopu. Ale jinak by mel chodit sam.
stirecek*

Spojku je třeba sešlápnout až nadoraz. Více info najdete v manuálu k vozu, pokud ho máte. Jde to i vypnout, ale jen jednorázově, před jízdou, takže před každou jízdou zvlášť. Anebo trvale jedině v servisu.

 

hodnocení

0x

Na niektorých autách sa to dá vypnuť samostatným tlačítkom,na iných len servisnou diagnostikou.

 

asd1
hodnocení

0x

Nejlíp trvale vyřadit, je to jen ekokurvítko..

Má fungovat tak že při zastavení chcípne, při rozjezdu motor sám naskočí. Pokud musíte klíčkem tak je to špatně (nechcípnul kvůli rychlému puštění spojky?).

 

fik
hodnocení

0x

Tohle eko ku*vítko by se mělo nahodit samo. Ovšem doporučoval bych to co nejdřív vyřadit na trvalo z činnosti. Ať si každý píše co chce,když auto ve městě pořád chcípe a startuje,musí to mít negativní vliv na baterii a hlavně na startér který se mnohonásobně rychleji opotřebovává než by musel. U některých aut to jde vypnout tlačítkem,u jiných neoficiálním servisním zásahem,je to jen software.

I na samotný motor myslím že to má hodně negativní vliv,představ si situaci když jedeš v parném létě v koloně,motor je přehřátej,ventilátor beží na plno a ono to najednou na křižovatce vypne,chladící kapalina přestane cirkulovat a teplota v kritickkých částech motoru skokově vzroste. A jaký to má vliv třeba na turbo který se musí dochlazovat po jízdě to radši ani nechci pomyslet.

To je stejně jako downsizing stejná pi**** která má za cíl dát při laboratorním měření ty nejnižší emise,pro běžný provoz je to na škodu

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Ve VW Lupu to občas fungovalo skěle a občas vůbec ne,proč,tak na to jsem nepřišel.

Pokud to fungovalo ,tak při zastavení na křižovatce-světlech-motor chcípl,pustila se brzda,přidal plyn motor chytnul.Pokud to nefungovalo,tak motor nechcípl a furt vrčel.Jinak nevím čím,tuším tlačítkem,šlo deaktivovat,takže po vyzkoušení tohoto "kurvítka" jsem to přestal používat.

V mém případu šlo o VW Lupo 3L s motorem 1,2TDi a robotizovanou převodovkou,firemní.

tak ono záleží u start-stop na více aspektech jako je teplota motoru, styl předchozí jízdy (pokud je "rozžhavené" turbo tak motor nevypne, aby se dochlazovalo)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]