PD x normální TDI

Od: Datum: 22.09.15 10:57 odpovědí: 20 změna: 28.09.15 21:05

Zdravím vás!

Mám jednoduchý dotaz, jak poznám u Octavie 1, Octavie 2, Passatů a těchto aut, jestli jsou to normální diesely nebo mají jsou to PD (čerpadlo tryska)? Pořád o tom někde čtu, tady, jinde, že ten a ten má PD ten nemá PD, ale jak a kde to zjistím? Všeobecně? Vždyť ve velkém TP ani nikde jinde to není.

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.09.15 11:14
avatar

u O1 jsou rotacky 66kW a 81kW

O2 jsou jen PD

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pitrs*
Datum: 22.09.15 12:07

jen upřesním, že OII měla od začátku výroby PD (1,9 - 77kW, 2,0 - 103 kW a 2,0 - 125kW) a novější jsou pak CR

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 22.09.15 13:42

poznáš to podle VIN-ka

i O1 jsou pédéčka, starší 96 kW a novější ( Tour) 74 kW

rotačky se montolay do konce roku 2004, poslední kusy 2005, pak už jen pédéčka

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tdickar
Datum: 22.09.15 13:54

No jde o to, že jsem začínající mechanik a v dnešní době polamu člověk ani neví, co do jakého auta může lít. Oleje jsou dnes rozdělené podle toho, jeslti to půjde do PD nebo ne, když budu chtít měnit v Octavii klascické olej, to mám vždy zjištovat jeslti to je už PD nebo ještě ne a podle toho mít 50 druhů olejů?

Od: pitrs*
Datum: 22.09.15 14:40

hold se musíte při výměně podívat do dokumentace k vozidlu a podle toho vybrat olej. Do PD patří VW505.01. Pokud olej plní 505.01 bude s největší pravděpodobností plnit i normu VW505.00, který se dává do rotačky a taky bude plnit i VW502.00, takže ho můžete použít i do benzínového motoru.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mzxy
Datum: 22.09.15 14:58

proč 50 druhů oleje, stačí si vzít servisní knížku nebo manuál k obsluze a zjistíš že do naftových koncernových motorů se používá oleje zpravidla s jednou, dvěma specifikacemi VW

rotačky jsou AGR, ALH - 66 kw, ASV-81 kw, pédéčko například ASZ - 96 kw...stačí se podívat do techničáků an typ motoru

a pokud máš diagnostiku, tak typ motoru lehce zjistíš bez zkoumání bloku a hůedání nějakého štítku

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tdickar
Datum: 24.09.15 09:18

Ok děkuji moc za rady.

Takže když je norma pro PD motory 505.01, tak motor který je PD musí mít olej jakýkoliv, ale musí mít specifikaci 505.01? A vadí, když do motoru PD naleju olej, který má jak 505.01 (PD) ale i 505.00 (C3) což je specifikace pro filtry pevných částic a nevadí, že auto DPF nemá? Je sice trochu drahší, ale toho mám dost a musel bych objednávat olej, který nemá C3.

Děkuji.

Od: pitrs*
Datum: 24.09.15 15:11

pokud má olej na obalu uvedenou normu VW505.01, může být použit v motoru PD ikdyž jsou tam další normy, třeba tucet norem. Jednou tam je 505.01, takže to tam patří.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.15 18:02

začinajici mechanik? pod tím si mám představit co? ...jinak nejjednodušší je , když ty motory nerozeznáš na prvni pohled, tak asi podle výkonu viz výše.. ja třeba příručku v autě nemam, takže byl byl problem.. pd motory, co si tak vybavim byly 51,55,59,74,77,85,96,103,110,125kw.. pak se jen podivat jestli to ma DPF, jestli jo tak tuším 507.00 a pokud ne tak 505.01...jinak ti radím, podivej se aspon, jaký je vizualni rozdíl mezi těmito motory, když už nic.. a díky bohu za to, že si dělam na autě všechno sám.. :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.09.15 21:11

a) Zjistit kód motoru a pak se podívat na:

https://en.wikipedia.org/wiki…lkswagen_Group_diesel_engines

b) Vizuálně podle přítomnosti ("normální") nebo nepřítomnosti rozdělovacího čerpadla (PD, případně CR)

c) Zobecnit to lze takto:

Pokud je obsah motoru 1.9 a výkon motoru 74, 77, 85, 96, 110 nebo 118 kw, tak je to PD.

Pokud je obsah motoru 1.9 výkon motoru 81 kW, tak je to "normální diesel".

Pokud je obsah motoru 1.9 a výkon motoru 66 kW, tak to může být obojí. Pokud je to VW Touran, VW Golf Plus, Seat Altea, Seat Ibiza IV, Seat Leon II nebo VW Golf V, tak je to PD. Ostatní modely jsou "normální diesel". Výjimkou je trojlístek Sharan/Alhambra/Galaxy, kde byly oba dva a je potřeba to zjistit podle bodu a) nebo b).

1.4 TDI je vždy PD (úplně nejnovější jsou CR).

U nepřeplňovaných je to jednoduché, 1.7 a 1.9 SDI je "normální", 2.0 SDI je PD.

2.0 TDI je vždycky PD nebo CR.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jamal
Datum: 26.09.15 10:26

Nejjednodušší je se podívat na označení pohonu na zadním kufru. Označení TDI má obě písmena DI červeně. To označuje motor PD a tím použití motorového oleje 505.01

Červené pouze I a značí čerpadlové vstřikování paliva do válců.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.09.15 13:04

Spousta aut označení motorizace na kufru nemá. A navíc to není správné univerzální vodítko, koncern s těma čerevnýma písmenkama různě "cvičil", takže ta samá motorizace může mít různý počet červených písmenek podle konkrétního modelu a modelového ročníku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pitrs*
Datum: 26.09.15 20:03

navíc spousta lidí si ty červený písmenka dodělali sami.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamal
Datum: 26.09.15 23:05

Nevím jaká spousta aut. Mám Superba a co potkávám auta, tak to odpovídá tomu, co jsem napsal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 12:53

No prostě a jednoduše při objednání koncernového auta si můžete zvolit, zda tam označení motorizace chcete nebo ne. Proto spousta aut označení motorizace na kufru nemá. A navíc ty červená písmenka nic neříkají. Třeba Passat TDI PD ve verzi 74 kW může mít dvě, jedno nebo žádné červené písmenko v označení TDI, podle toho, o jaký jde modelový rok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: h0042
Datum: 27.09.15 12:29

Kurvňa,jestli jsi začínající mechanik,tak to musíš poznat už z toho,jak se na ty motory podíváš!Jen tak pro zajímavost PD mají ohodně širší hlavu a černé plastové víko ventilů.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: uzivatelvozu
Datum: 27.09.15 13:59

Stane se něco, když to teď tak čtu, když mám PD a nalil jsem tam olej 505.00, tedy olej pro DPF ale ne pro PD?

Od: pitrs*
Datum: 27.09.15 18:35

může se stát, ale i nemusí. Každopádně bych ten olej co nejdříve vypustil a nalil tam to, co tam patří

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 20:07

505.00 je pro DPF? to je nějaka blbost ne? tahle norma byla pro obyč tdi.. 507 by měla byt pro dpf.. jinak teoreticky se nestane nic.. při nejhorším, snížiš životnost vačky..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jardan
Datum: 28.09.15 21:05

Teoreticky se nestane nic, prakticky si přidřete vstřikovače PD. Tuším že je olej 505.01 bez popela nebo čehosi. To je fuk. Prostě 505.01 a dál není co řešit. Jeden vstřikovač stojí nový asi 12000,- Kč. Jak kde.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.