Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás!
Mám jednoduchý dotaz, jak poznám u Octavie 1, Octavie 2, Passatů a těchto aut, jestli jsou to normální diesely nebo mají jsou to PD (čerpadlo tryska)? Pořád o tom někde čtu, tady, jinde, že ten a ten má PD ten nemá PD, ale jak a kde to zjistím? Všeobecně? Vždyť ve velkém TP ani nikde jinde to není.
Děkuji
a) Zjistit kód motoru a pak se podívat na:
b) Vizuálně podle přítomnosti ("normální") nebo nepřítomnosti rozdělovacího čerpadla (PD, případně CR)
c) Zobecnit to lze takto:
Pokud je obsah motoru 1.9 a výkon motoru 74, 77, 85, 96, 110 nebo 118 kw, tak je to PD.
Pokud je obsah motoru 1.9 výkon motoru 81 kW, tak je to "normální diesel".
Pokud je obsah motoru 1.9 a výkon motoru 66 kW, tak to může být obojí. Pokud je to VW Touran, VW Golf Plus, Seat Altea, Seat Ibiza IV, Seat Leon II nebo VW Golf V, tak je to PD. Ostatní modely jsou "normální diesel". Výjimkou je trojlístek Sharan/Alhambra/Galaxy, kde byly oba dva a je potřeba to zjistit podle bodu a) nebo b).
1.4 TDI je vždy PD (úplně nejnovější jsou CR).
U nepřeplňovaných je to jednoduché, 1.7 a 1.9 SDI je "normální", 2.0 SDI je PD.
2.0 TDI je vždycky PD nebo CR.
No jde o to, že jsem začínající mechanik a v dnešní době polamu člověk ani neví, co do jakého auta může lít. Oleje jsou dnes rozdělené podle toho, jeslti to půjde do PD nebo ne, když budu chtít měnit v Octavii klascické olej, to mám vždy zjištovat jeslti to je už PD nebo ještě ne a podle toho mít 50 druhů olejů?
hold se musíte při výměně podívat do dokumentace k vozidlu a podle toho vybrat olej. Do PD patří VW505.01. Pokud olej plní 505.01 bude s největší pravděpodobností plnit i normu VW505.00, který se dává do rotačky a taky bude plnit i VW502.00, takže ho můžete použít i do benzínového motoru.
proč 50 druhů oleje, stačí si vzít servisní knížku nebo manuál k obsluze a zjistíš že do naftových koncernových motorů se používá oleje zpravidla s jednou, dvěma specifikacemi VW
rotačky jsou AGR, ALH - 66 kw, ASV-81 kw, pédéčko například ASZ - 96 kw...stačí se podívat do techničáků an typ motoru
a pokud máš diagnostiku, tak typ motoru lehce zjistíš bez zkoumání bloku a hůedání nějakého štítku
Ok děkuji moc za rady.
Takže když je norma pro PD motory 505.01, tak motor který je PD musí mít olej jakýkoliv, ale musí mít specifikaci 505.01? A vadí, když do motoru PD naleju olej, který má jak 505.01 (PD) ale i 505.00 (C3) což je specifikace pro filtry pevných částic a nevadí, že auto DPF nemá? Je sice trochu drahší, ale toho mám dost a musel bych objednávat olej, který nemá C3.
Děkuji.
začinajici mechanik? pod tím si mám představit co? ...jinak nejjednodušší je , když ty motory nerozeznáš na prvni pohled, tak asi podle výkonu viz výše.. ja třeba příručku v autě nemam, takže byl byl problem.. pd motory, co si tak vybavim byly 51,55,59,74,77,85,96,103,110,125kw.. pak se jen podivat jestli to ma DPF, jestli jo tak tuším 507.00 a pokud ne tak 505.01...jinak ti radím, podivej se aspon, jaký je vizualni rozdíl mezi těmito motory, když už nic.. a díky bohu za to, že si dělam na autě všechno sám.. :D
Nejjednodušší je se podívat na označení pohonu na zadním kufru. Označení TDI má obě písmena DI červeně. To označuje motor PD a tím použití motorového oleje 505.01
Červené pouze I a značí čerpadlové vstřikování paliva do válců.
Spousta aut označení motorizace na kufru nemá. A navíc to není správné univerzální vodítko, koncern s těma čerevnýma písmenkama různě "cvičil", takže ta samá motorizace může mít různý počet červených písmenek podle konkrétního modelu a modelového ročníku.
No prostě a jednoduše při objednání koncernového auta si můžete zvolit, zda tam označení motorizace chcete nebo ne. Proto spousta aut označení motorizace na kufru nemá. A navíc ty červená písmenka nic neříkají. Třeba Passat TDI PD ve verzi 74 kW může mít dvě, jedno nebo žádné červené písmenko v označení TDI, podle toho, o jaký jde modelový rok.
Stane se něco, když to teď tak čtu, když mám PD a nalil jsem tam olej 505.00, tedy olej pro DPF ale ne pro PD?
může se stát, ale i nemusí. Každopádně bych ten olej co nejdříve vypustil a nalil tam to, co tam patří
505.00 je pro DPF? to je nějaka blbost ne? tahle norma byla pro obyč tdi.. 507 by měla byt pro dpf.. jinak teoreticky se nestane nic.. při nejhorším, snížiš životnost vačky..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.