Nejste přihlášen/a.
Pěkný večer všem přítomným. Měl bych dotaz s ohledem na výběr dodávky. Opravujem dům a tak sháním " pracanta " na práci okolo domu ,případně přívoz dřeva atd... Nebyl by využíván pravidelně, jen nárazově, tak nechci nic drahého ,bylo by to pro mě zbytečné. Nejlépe cenově tak do 40 Tkč . Kvůli pojištění jsem zvolil motor 2,5 D ... Jen nevím co by bylo lepší jestli Ford Tranzit,Fiat Ducato nebo Citroen Jumper . Jaké jsou vaše postřehy nebo zkušenosti? Případně se nebráním i něčemu jinému . Díky za vaše případné rady nebo postřehy PS : Vím,že jsou 2,5 D zdechliny,měl jsem možnost jezdit s Tranzitem 56kw,ale nemám to na daleké dojížění.
Nevím ,jestli je chytré kupovat za 40tis dodávku s nejmodernějším přímým vstřikováním.
U dodávky na občasné ježdění pro dřevo a na práci okolo domu bych uvítal konstrukční jednoduchost. Takže klidně bez turba a klasické rotační čerpadlo. Common rail už si nenechá líbit to samé. Není turbo, tak se nemůže porouchat. atd. atd.
Všechny dodávky v této hodnotě budou +- těsně před rozpadem a budou vyžadovat větší opravy. A čím méně tam toho bude, tím méně budeš opravovat.
: Dík za příspěvek , to co píšeš je pravda,navíc potřebuju hlavně něco opravdu spolehlivého ... Takže myslíš, že staré motory 2.5 D by nebyl zas takový krok vedle? už jsem se byl na nějaké dívat , v cenové relaci 20-30 000,- nebyly vyloženě v rozpadovém stavu,ale bylo na nich spousty práce ... zkrátka jsem si vědom,že nic pěkného nekoupím,ale chtěl bych jí udržet 5 let při životě a pak šrot .Počítám,že hned po koupi budou všecky dodávky na nové brzdy+hadice,nové gumy,vyvaření ...a pak klasika ...rozvody a náplně .
Bral bych ducato s 2,8jtd motorem. Je vetsi nez tranzit a je ii levnejsi.
Nicmene za tyhle penize budou vsechny sezrane a budou potrebovat alespon minimalni investici.
Rozhodne berte motor s turbem, je to neporovnatelne.
Díky za odpověď . Počítám,že za tuhle cenu to nebude nic pěkného,ale chci si nechat rezervu 15-20 a za tohle ji dát dohromady aspon trochu. Motor 2.8 je spolehlivý? Je něco speciálního na co by se konkrétně u tohoto motoru mělo dát pozor při koupi?
dodávek podle vašich parametrů je namátkou cca 6 - tedy použitelných... Také bych šel do jednoduchého motoru, nejlépe TD (Fiat Ducato 1,9TD?), a s kW minimálně 66.
On by stačil třeba i pickup... sauto.cz/...
Naopak výhodnější pro život je vícemístný - např. sauto.cz/... - tedn ještě pár tisíc km může najet a můžete vzít kamarády na hokej...
doplněno 22.09.15 13:26:Od konce - ano, u dodávek jsou i typy, kdy je v TP uvedeno počet míst 3-9. Sedačky jsou pak demontovatelné a vznikne rovná úložná plocha. Záleží ale ny typu dodávky a údají v TP - netroufám si tvrdit, že zrovna daný odkaz je na tento vůz. Pokud by se demontovalo více sedaček, může to být v rozporu s TP a výrobcem, tj. může vzniknout problém. To samé je o foliích - ale nikdo vám nezakáže dát si uvnitř kus kartonu na okno, když zaparkujete...
Ten seat je s velmi dobrým motorem, ovšem seaty jsou náchylné k rezivění..
Dodávky brzdou provozu jsou vždy (stejně jako osobák), když dodržujete pravidla silničního provozu. Takže pokud pojedete ve vesnici s meďourem 50tkou, budete také brzda... Naložený vůz na max. opět jede jinak než prázdný...
Jel jsem v 1,9D prý 37kW - jelo to plně naloženo velmi pomalu, ale materiál jsme dovezli. Nebudete vozit materiál 500kg každý den, jednou za rok být pomalý jako traktor není tak strašné...
jmlc : Díky za Váš čas mi posílat konkrétní odkazy,vážím si toho Máte s Ducatem 1.9 nějáké zkušenosti? Nebude to vyloženě brzda provozu? O pickapech jsem už uvažoval,ale ty jsem vyloučil,chtěl bych už něco většího když už . U toho vícemístného máte pravdu s tou všestranostní,možná by stál za uvahu,někdy na vyvezení rodiny by to bylo super
Jenže zas při vození a odstavení auta by bylo nepříjemné aby mi tam každý koukal co vezu,daly by se okna zatonovat aby to neodporovalo zákonům? Nevím jak je to u dodávek . Další otázka, po vytažení sedaček jak to bude s místem? Vznikne rovná plocha?
david63 : Super diky,asi pudu do klasiky 1.9 a ty mas konkrétně co za dodávku jestli se smím optat?
Opravuji dům a střídavě si půčuji Ford Transit valník , když potřebuji vetší nosnost a délší díly pro převoz (jekly, roxory apod)Je to 2.4 TDCi.Krásná jízda ale motor katastrofa na spolehlivost.Pokud Vám během 140 tis naj km odejde 2x turbo a pak prasne za jízdy klika, tak je to o ničem.
Když potřebuji menší valník , tak beru Ducato 2.5 TD je rok někdy okolo 1995-1999.Má menší nosnost i délku valníku,ale motoricky naprosto bez problému.Spíše je to rachotina.Stála v loni 49 000,- a na moje učely je naprosto vyhovující a uvažuji, že si toto přesně pořídím.Sice některé závady zvlášť elektrické jsou docela otravující,ale dá se s tím žít dokud to jede...A hlavně pokud to nepotřebuji na obživu ale jen na občasné převozy...
Ducato můžřu doporučit.
Citroen Jumper ze stejných let je ekvivalent Ducata.Stejné motory, díly, tvary...
michalbc : Dík za příspěvek . věřím,že s " moderní " dodavkou to musí být pěkná jízda, vidím jak po dalnici švihají 150 km/h ,ale zvolím nějaky " pravěky " motor držák,přecijen jak píšete ... Když člověk auto nepotřebuje na obživu,je to i zbytečné ... Kamarád má staré Iveco ,ale uplně to retro ...sice nakladový prostor 4,2 metrů,ale zase jezdit v takové příšeře bych se styděl to same např starý Trafic ..atd ...Jumper nebo Ducato mi příjde vzhledově ještě přijatelné...nebo i tranzit ,ale ten jen zepředu :D sice o vzhed nějak přednostně nejde,hledám něco na práci,ale kdo by chtěl jezdit např ve 1203 :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.