Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Malá motorka - dvoutakt nebo čtyřtakt?

Od: petr123* odpovědí: 24 změna:

Chci si pořídit malý čínský skůtr s 50 ccm motorem a stále váhám s výběrem motoru, jestli čtyřtakt nebo dvoutakt.

Osobně spíš preferuji čtyřtakt díky příjemnějšímu zvuku a "ekologičtějšímu" provozu, dost lidí mě ale přesvědčuje spíš na dvoutakt z důvodu jednodušší konstrukce a vyšší spolehlivosti. Co byste volili vy a proč, máte s ním nějaké zkušenosti? Jenom ještě dodávám, že mě v zásadě nezajímá že dvoutakt jde "vytunit" na vyšší výkon, spíš ocením spolehlivost a pravidelný chod motoru.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar miramira

no a co takhle se poohlédnout po skútru z itálie, myslim použitý dovoz? Ciny bych se obaval, levné praskající plasty, měkké kovy.Všechno je kvalita na hranici vkusu. Myslim,že v dnešní době volit dvoutakt je krok hooooodně zpátky. Motor kouří atp. Je pravda, že asi bude dvoutakt MOŽNÁ spolehlivější, tam se může jedine ucpat karbec, nebo udělat škvarek na svíčce, prostě prkotiny. rOZHHODNĚ bych ale šel do 4T.

petr123*
hodnocení

Ojetiny se bojím, radši koupím "slušnou čínu" se zárukou než italskou vylítanou mašinu s neznámým původem. Věřím že italský skůtr by byl výkonově jinde než technologicky X desítek let starý motor v číňanovi nebo thaiwanci, ale já chci jen "hezčí moped" na krátké cesty. Pokud budu potřeboval jet někam daleko nebo rychle tak stejně sednu rovnou do auta ;)

To s tím čtyřtaktem si myslím taky, jen mě prostě překvapuje že ve většině obchodů kde se na to ptám je mi většinou nabízen jako lepší spíš dvoutakt...

já si prohlížel nějaké skůtry v nejmenovaném marketu tesco a koukal jsem jak puk, na první pohled to vypadalo jak poskládané z lega. to fakt nevím nevím jakou to bude mít výdržnost. Tak snad alespoň dobrou . . . :-O :-O

petr123*
hodnocení

No tak kupovat skůtr v supermarketu by mě naštěstí nenapadlo, tam jsou jen ty nejlevnější a nejhorší modely co se k nám dováží - ale přitom nikoliv za nejnižší cenu ;)

ojamlynar*

jestli můžu zasáhnout do debaty... ja mám zkušenost s čínskou motorkou a ta zkušenost je taková, že čínu bych si v životě nekoupil, také jsem si myslel , že nová čína je lepší než ojetá itálie ale určitě tomu tak neni (tedy aspoň podle mne), mě se na nové číně s..lo co se jen dalo

Nyní už budu spiš preferovat ojetou značkovou motorku

nespokojenyurednik

nejhorší motorky jsou z Itálie, počítejte s tím, že co u nás koupíte jako ojetinu z Itálie, bude stroj z půjčovny na pláži, na kterém jezdil každý den někdo jiný, Ital nedoleje do motorky olek, dokud motorka jezdí...

 

matrixx*
hodnocení

2x

U těchhle malých mršek bych rozhodně volil dvoutakt. Jednak jede o poznání lépe a také bezúdržbovost motoru je dost podstatná. Jediné negativum je, že se do něj musí lít hodně kvalitní olej, takže svezení je na spotřebě o něco dražší.

no jo, Pánové dyť je to asi vážně nesmysl 50-tka a 4-takt. To fakt nemůže vůbec jet. Sám jsem přispíval , že 4t je lepší ale v objemu do 50ccm asi je to blbost. Kdo viděl někdy píst válce jak je malinký, tak asi pochopí můj (opačný) názor. 2tak tbude mít větší výkon, a to by pro mne bylo asi rozhodující. 4takt bych volil asi pro 125tku a víc. Nejsem úplněj odborník ale mám doma dvě starý jawiny a o pionýrech a simsonech co nám prošly pod rukama nemluvim. :-P :-D. Zdarec.

Je to furt to samy.

Sekacky, zahradni trakturky, skutry, vsechno nizkoobemove ctyrtakty. O dvoutaktu mas sice vykon v otackach, ale chybi Te zatah odspoda pro rozjezdy, coz je po meste dulezite - a tam je takovy skutr prevazne urcen.

A ta spotreba.

Za mne stale ctyrtakt.

petr123*
hodnocení

No, tak a teď už zase nevím co vybrat ;)

Matrixxi. Popis mi prosim Te, rozdil v udrzbe ctyrtaktniho a dvoutaktniho motoru mazaneho z oddelene olejove nadrze. Oba vzduchem chlazene.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Jedine, o co je ctyrtakt slozitejsi jsou rozvody. A to neni vec, ktera by se nejak casto porouchavala a to ani u cinskych vehiklu.

Dvoutakt ma urcite specificke vyhody, ale pro bezneho uzivatele nepodstatne. Pro beznou jizdu rozhodne prevladaji oproti ctyrtaktu nevyhody.

Kupte si ctyrtakt.

petr123*
hodnocení

Jenom pro upřesnění - máš se servisem čínských skůtrů (Keeway, Kentoya, Yuki a spol...) osobní zkušenosti nebo jen předpokládáš že by čtyřtakt měl být ok?

Jinak co myslíš těmi nevýhodami dvoutaktů? Jestli máš na mysli třeba míchání oleje do nádrže s benzínem tak to už není potřeba řešit, tyhle motory už mají samostatné nádrže na olej ze kterého si sami za chodu "přimíchávají" olej do paliva.

Se servisem cinskych skutru zkusenosti nemam, ale mam zkusenosti s motorama. Je jedno, zda je motor z Ciny nebo treba z Tramtarie. Technicky je to furt to same, lisi se akorat kvalitou provedeni. A nekvalitni z Ciny bude stejne ctyrtakt jako dvoutakt. Takze v tom bych zadnou vedu nehledal.

V zadnem pripade jsem nepredpokladal, ze by se musel dolevat olej do benzinu. Proto jsem take napsal, ze jsou oba motory stejne, ctyrtakt ma navic akorat par ventilu - ty ostatne muze mit i dvoutaktni motor. Hlavne vyfukovy ventil u dvoutaktu nni zadna rarita. A pak je jednoduchost ta tam. Vse ostatni je stejne. Olejove cerpadlo, pokud je to chlazeno vodu, tak pumpa, chladic, vodni okruh...zkratka motory se prilis nelisi.

Nevyhody dvoutaktu. Vyssi spotreba zpusobena nezbytnym vyplachem valce, horsi emise, hlucnost, celkove nizsi ucinnost, nutnost vysokych otacek - opotrebeni - nizsi vydrz soucasti, castejsi pridreni valcu.

Vyhody dvoutaktu. Nizka hmotnost, ostrost - snadny nabeh do otacek, vysoky merny vykon.

Pokud to bude dvoutak s primym vstrikovanim - coz u cinskeho stroje za par tisic nepredpokladam, tak pak mnohe nevyhody odpadaji a motor se dostava na uroven ctyrtaktu. Do te doby ale...

 

tesyk*
hodnocení

0x

Já jsem na drobné pojíždění koupil V-Clic peugeot.scooters.cz/..., je to čtyřtakt, slušná cena za nový, drandí druhý rok a zatím naprostá spokojenost. Je, pravda, méně živej, než dvoutakt, ale do města nemá chybu.

petr123*
hodnocení

Jo, nějakou podobnou představu mám taky. Jenom bych chtěl větší kola než jen 10 palců, to se mi zdá na naše kvalitní české silnice dost malé...

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

mám malou motorku s čínským čtyřtaktem, je to okopírovaný motor z mokiku Honda Monkey, originál je prý nezničitelný, kopie je z laciných materiálů, chrom který nic nevydrží, laciné plasty, pryže které se po roce sypou, atypické žárovky s paticí, která se hned jen tak nevidí, většinou nejsou, když je prodejce objedná, trvá to 10 dnů a místo slibované desítky přijdou dvě...rým by potřevboval opískovat, orbpusit sváry a konečně řádně nalakovat, další plechya jsou ve srovnání s japonskými poloviční...ale je to logické, jak jin ak snížit náklady na minimum, a tém i prodejní cenu?

Čtyřtakt lépe spaluje směs, je úspornější, má vyšší výkon, nižší spotřebu, a ty ventily navíc proti dvoutaktu...stačí je občas seřídit, a to zvládne každý smrtelník...bral bych čtyřtakt...

jstesi opravdu jistý, že 4-takt v objemu 50CCM má větší výkon jak dvoutakt ve stejném objemu motoru ...? to asi nebude pravda . . . jestli se nemejlim :P

nedávno jsme si dali malý závod,můj čtyřtaktní skůtr z číny,simson,a pionýr,nebudete tomu věřit,ale 3 km trat jsem dojel jako první :)

 

parizek*
hodnocení

0x

Na Yuki pozor, videl jsem par kousku od kamaradu a to je neco hrozneho. Nevim, jak jsou na tom ostatni, ale nova Yuki je pro me horsi nez 20 let stara Jawa, mam na myslis hlavne motor - hrozny zvuk, spatne to jede a ve vyssich otackach si dela co chce.

 

 

matrixx*
hodnocení

0x

Technicky vzato samozřejmě dvoutakt do 50ccm pojede o poznání dravěji než ten samý čtyřtakt. ;)

 

kluk*
hodnocení

0x

No já sehnal od kamaráda "ČÍŇANA" chvíli jsem si hrál než jsem tu bestii donutil makat. Potom si klekla elektrika *zed* s tou jsem si hrál den, ale je fakt, že od té doby jsem na něj nesáhl. Bere to tak 4 litry, ale akcelerace nic moc, dvoutakt je mnohem pružnější, ale zase má vétší spotřebu sousedův prej "papal" 7 litrů *ee*, ale ten byl kupován už starší za to měl odpich. Já z toho vytáhnu tak 50, ale to už je tak max - má to najeto 350 km takže jsem ještě nelaboroval s výkonem, prej to jde odblokovat. Ale je to nový tak zatím to moc nepokouším. Ale v celku dobrý snad *modla* to vydrží. Takže 4 taktu bych se nebál, ale ta akcelerace by mohla bejt lepší.

On se ten čtyřtakt dá otevřít,mě to udělali po zajetí přímo v prodejně při garanci,ted mi lítá 70,chtějí tím docílit,aby motorka jela opravdu max 45 km/hod.A ta spotřeba se mi zdá velká na čtyřtakt,držím tu svoji 50 z číny doslova u držky a jezdím max za 3 litry,třeba se to dá doseřídit.

Přeji mnoho štastných kilometrů bez závad (já 4x reklamoval,největší oprava byla výměna přední vidlice).:)

 

kasol*
hodnocení

0x

Také přispěji do této rozjeté debaty. Je fakt, že u nás platila rovnice menší obsah = 2-takt. Vyšší obsah = 4-takt. Ale nyní již to tak úplně neplatí.

Spíše bych se bál výrobek z Číny vůbec koupit. Co jsem sledoval různé fóra na internetu a osobní názory lidí, které znám je to sázka do loterie. Někomu čínské skutry jezdí bez problémů a někdo je neustále reklamuje a opravuje. Já osobně bych raději šel ač do dvojnásobně drahého, ale zato vyrobeného někde v Japonsku, Itálii či jiné zemi, kde mám jistotu že motorka bude makat bez problémů. Sám mám takového skůtra a musím říct že po 5 tis. km je to naprosto spolehlivý stroj do kterého leji benzín, překontroluji kola a prohlednu nějaké další drobnosti. Jedenkrát za rok s ním jedu na garančku do servisu (na prohlídku, seřízení, výměnu oleje) a jezdím v pohodě dál.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]