Použitelnost Fridexu

Od: Datum: 20.09.15 21:35 odpovědí: 7 změna: 21.09.15 20:22

Hoj, rád bych se zeptal, jakou máte zkušenost s použitelností Fridexu do osobního automobilu, když je již nalitý
v chladící soustavě?

Mám oranžový Fridex nalitý v chladiči asi 3 roky. Od výrobce mám na kanystru napsáno, že použitelnost jsou 3 roky a
pak by se měl Fridex vyměnit. Ptal jsem "starých mazáků" u nás v práci a ti tvrdí, že se to dá použít i na delší
dobu. Dokud prý má svoji oranžovou čirou barvu, tak netřeba měnit a plní svou funkci. Hlavně tedy musí být namíchán v dobrém poměru kvůli tomu, aby nezamrznul.

Co je tedy na tom pravdy? Jakou zkušenost máte vy?

Díky za info.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: gumid
Datum: 20.09.15 21:42

g48 modrozelená 3 roky

g12 růžová 5 let

na mazáky kašlu. Auto chci mít co nejdelší dobu a i olej měním, když je černý (tak za 9 - 10 měsíců a najedu do 10 000km ročně).

doplněno 20.09.15 22:02:

co olej v převodovce? Mazák ti řekne, že nikdy neměnil a OK.

co občasné dobíjení baterky (banner 69ah mi vydržela 9let!)

brzdová kapalina? DOT4 2roky - mazák to v servisu změří v nádobce bod varu OK, ale u třmene teče černá...

..následky jsou, že brzdovka váže vodu ze vzduchu a systém brzd a trubek rezne zevnitř (KO HBV,třmeny,prasátka,hadice),...

Dej na mazáky a přemýšlej dobudoucna o novém autě.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: zman®
Datum: 20.09.15 21:47

Tak olej taky měním jak mám... Ale u toho Fridexu mně právě říkali, že se to nemusí až tak často. Mám oranžový a u něho napsané pouze 3 roky. Proto bych rád věděl, jak to funguje v praxi. Fridex jsem z počátku vždy měnil v daných intervalech, ale mě zarazilo, když všichni kolem mě tvrdí, že to s tím Fridexem nemusím až tak přehánět...

Od: karel123*
Datum: 20.09.15 21:53

Neni ta doba 3 roky skladovatelnost v puvodnim obalu?

Jinak ruzovy 5 let, olej menit ne podle barvy jestli je cerny /coz u diesla je prakticky po par km /ale dle vyrobce auta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.09.15 21:55
avatar

Doporučený interval G 12 výměny je v závislosti na provozních podmínkách je do 5-ti let.

Nanejvýš při nevýměně sežere těsnění pod hlavou .

doplněno 20.09.15 22:14:

Vždycky se mi líbí v inzerátech

- Vůz po pečlivém důchodci -

ale že ten šetřílek nevymění nic za celou dobu (protože najede málo ) ,

ale všechny náplně ztrácí své vlastnosti i časem

to ten šetřílek neví .

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar
Datum: 20.09.15 21:54

I tady na poradně najdeš " staré mazáky", kteří budou tvrdit, že je to zbytečné a stačí přefiltrovat přes hadr.

No on každý výrobce dobře ví, proč udavá předepsanou výměnu antifreeze. Nejen, že se stává, že starší antifreeze udavá nesprávnou hodnotu "tuhnutí",ale přestávají "fugovat" i inhibitory koroze a pak se celá chladící soustava zanáší a hůře chladí atd. atd.

Při výšce investice na výměnu antifreeze nemá oprvdu cenu škudilt. Dát novou a rovnou s pětiletou periodou. Za těch pět let to je opravdu směšná částka z celkové sumy na údržbu.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 21.09.15 19:29
avatar

možná výrobci tu lhůtu píší skrz výdělek,ale pokud Vám v zimě prdne blok-tak si výrobce najde milion ppět výmluv o Vaší nedbalosti a proto blopk praskl!ONo možná se prd stane pokud o půl roku či rok přetáhnete normu,ale v celkových nákladec na provoz je to směšná částka,za novou nemrzku!

Jinak je lepší používat název nemrznoucí či nízkotuhnoucí směs,pokud nemyslíte přímo FRIDEX,ale všeobecně! Protože fridex je jen jednoho výrobce a těch výrobců je hooodně!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.09.15 20:22

Tak to fridex to už je vžitý název pro nemrzku,to každý pochopí co tím tazatel myslí...Jinak souhlas se všemi,částka za nemrzku,jednou za 3 nebo 5 let podle typu,je totálně zanetbatelná částka a nestojí to za to riziko. Může vypadat dobře,ale už svoje vlastnosti nemá. Když už je kalná nebo rezavá tak už působí velice agresivně na těsnění a jeho výměna se zcela jistě vyplatí.

I mazáci nemusí mít pravdu,jeden´´mazák´´z místního servisu taky tvrdil že dnešní brzdový kapaliny už se měnit nemusí a jednu rodinu to málem stálo život když se jim při cestě na dovolenou přehřály brzdy,kapalina nasáklá vodou začala vřít a narvali to do stromu,jen zázrakem to všichni přežili

Jednoduše,všechny náplně měnit jak to předepisuje výrobce vozidla nebo výrobce náplně a na rady mazáků se vy*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.