Zpátečka--- pomoc!

Od: Datum: 20.09.15 10:32 odpovědí: 5 změna: 22.09.15 16:18

Ahoj potřebuji poradit ,čím to je-- když zařadím zpátečku a začínám couvat,tak po chvilce se ozve jakoby rána a zpátečka ,,vypadne" Auto pod plynem řve jak tůr a stojí. Je to VW Vento 1.8 benzín.Kdo máte radu nebo zkušenost tak moc děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: karel123*
Datum: 20.09.15 10:41

Zkontroluj silentbloky na motoru,muzou byt utrhane.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gumid
Datum: 20.09.15 11:07

couváš jen se spojkou a motor dusíš. Ten se pak v nízkejch otáčkách roztřese a na potrhaných závěsech je taková vůle (na tom motor vlastně drží v karoserii a tlumí kmity vůči autu přes silenty a ty jsou vnepořádku)...motor se tedy roztřese při couvání, protože mu nedáváš plyn a jedeš jen se spojkou, že při takovém prohoupávání motoru v kastli dojde při působení na řadící táhlo vyhození rychlosti (zpátečky) a je nutné znovu zařadit.

Jezdit se má s pouštěním spojky a malinkého přidávání plynu, ale ne tak, aby auto řvalo. nesmíš couvat tak, aby motor zdechal a tišil se. Pak dost dostávají na prdel ty silentbloky a staré se snadno rozervou.

Rada je servis a lépe jezdit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lacin66
Datum: 20.09.15 11:18

Ano toto je přesná formulace mého trápení ! Samozřejmě při couvání přidávám plyn a pouštím spojku , ale za polovinou ,,činnosti" spojky se to stane. Můžu to opravit sám? A kolik těch silentbloků je. Děkuji

Od: gumid
Datum: 20.09.15 11:24

většinou 3 - 4

na hlavních je motor položen či zavěšen a na pomocných, které tlumí kmity při chodu motoru dopředu a dozadu (tedy motor se netočí dozadu, ale od převodovky se zpátečkou vzniká od kol při pohybu auta opačné pnutí do silentů).

Jak jste zdatný? Některé vymění i laik a některé jsou těžko přístupné a je nutná demontáž nečeho okolo + přizvednutí motoru, aby na silentu neležel či ho nedeformoval a šel ven.

S tím plynem to není u některých aut jednoduché, pokud mají závadu třeba na klapce. Velmi rychle mohou ztratit výkon i v době, kdy ho lechtáte plynem. Ono zachvění pak přenese dost vibrací na táhla řazení. U bowdenových lanovodů se to nestává, ale silenty trpí stejně.

Kde jsou přesně na Ventu netuším, ale možná Vám pomůže etka, kde je motor rozkreslen.

http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

dej carprog2 a pak si najdi auto a díly.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 20.09.15 18:28

Mě to tenkrát dělalo na 120L a to už byla hotová převodovka,couvání bylo utrpením,stačilo i menší kopeček a věší napětí,a bylo jedno kolik jsem dal plynu,prostě zaškrčení a rychlost vypadla. Jestli špatná nebo třeba ohnutá řadící vidlička?..nevím.

Ty silentbloky jsou taky hodně reálná možnost

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.