Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní nebo celoroční pneumatiky?

Od: gregor* odpovědí: 28 změna:

Zravím vás motoristi.

Když jsem před 3 lety koupil auto, měl jsem na elektronech letní a na plecháčích zimní. Letní jedou z posledního a teď v říjnu už je vyhodím. Ty zimní tak tak možná ještě tuto zimu vydrží.

Mám nájezd cca 10000 km ročně a usoudil jsem, že je zbytečné znova kupovat sadu letních a sadu zimních, takže jsem přemyšlel jezdit celoročně jedny pneumatiky.

Takže otázka zní. Co myslíte bude lepší, mám koupit celoroční nebo zimní pneu?

Díky za názory a zkušenosti.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarius*
hodnocení

2x

Já teď sjíždím zimní a poté kupuji celoročky. Koupil jsem auto se zimníma a sjel jsem za půl roku možná mm a to ani ne. Najedu 1100 měsíčně. Celoročky ti budou bohatě stačit a nemyslím že by jsi měl mít problém s policajty. Taky záleží co máš za auto. Mě bylo řečeno že v zimě nejsou tak dobrý jako zimní ale mám stálý pohon 4x4 který si myslím že ten nedostatek dožene.

 

repkin*
hodnocení

1x
Uz jen z duvodu najezdu se mi to zdu jako pitomost, ja ted koupim Barum Polaris 3 s dot pro 2015 za cca 900,-/ks, v lete jsem kupoval Barum Brilantis 2 za 1.250,-kc/ks oboje mam 195/60 R15 a nezda se mi to jak nejaka extra investice. Pro nekoho muze byt dulezitejsi jaku ma zesilovac v kufru si jaky ma tuningovy naraznik nez jeho vlastni bezpecnost.
gregor*
hodnocení

tak je pravda, že to není mega výdej, ale když je budu prohazovat po 5000km, tam mi bude trvat tak 5-6 sezon než je sjedu a za tu dobu budou už pěkně popraskané a zestárlé...

 

q
hodnocení

1x
Myslím si, že je blbost oboje, tohle není zrovna vhodné místo pro šetření. A bohužel to není jen tvoje věc, protože svou jízdou neohrožuješ jenom sebe.

Pokud trváš na jediné sadě pneumatik, tak kup celoroční. Není to dobré řešení, ale je lepší než jen zimní (blbě fungují v létě, nejde jen o to, že se rychle opotřebovávají). Asi jako, že je lepší zlomit si jen jednu ruku a ne obě - ale ještě lepší je nezlomit si ani jednu...

 

karel123*
hodnocení

1x

Klidne pouzivej celorocni kvalitni pneumatiky,pokud mas mensi najezd a nebydlis nekde v horach.V nemecku na celorocnich jezdi mraky aut,ktere pouzivaji jako druhe nebo treti auto v rodine.

takjan*

Kup na zimu Vraník. Funguje to ,znám dost takových lidí. Pokud jezdíš slučně,OK

 

hodnocení

1x

Tak to máš celkem ještě velký nájezd. To já mám autem nájezd cca 3 tis.a nechávám tam zimní. Jeden mi říkal.."to se ti bude v létě uplně tavit a zachvilku máš po vzorku.." A houbelec..osobně nepozoruju, že by mi nějak vzorek ubýval a taky že by to auto jezdilo-chovalo se nějak jinak. Ano, asi to bude mít nepartně větší spotřebu a opotřebovávat vzorek, ale s mojím nájezdem to vůbec nestojí za řeč. Ono bych vlastně ani auto nepotřeboval. Jenže bydlím ve vesnici, kde nakoupit potraviny je jen spíše nouzovka a 2-3x do roka je potřeba zajet k doktorovi apod. Takže bohužel ten krám zatím živým. Ale přemýšlím stále o něčem úspornějším.

repkin*

Klidně něco s obsahem 1.1 (např. Matiz), napsat na babičku či dědečka co má ZTP a pojištění je pak zanedbatelná položka, ND se mohou kupovat i levnější druhovýroba ... myslím si, že pro lidi jako Vy se takové auto vyplatí, kolega z práce ho má taky, bohužel pro něj, má větší nájezd a potřebuje ho na jiné věci, přesto si to nedá vymluvit a je spokojený :)

 

asd1
hodnocení

1x

Teď kup nové zimní a staré zimní nech na léto. Stará tvrdá z půlky ojetá zimní má blíž k letní, na sněhu a ledu to už je špatné.. Tvrdší směs a krátké lamely = pneu neplave a ani se moc neojíždí, spotřeba prakticky stejná jako letní. Až bude mít pod 3mm tak to vyhoď (aquaplanning).

Tohle ti vydrží 5 let, pak koupíš zase nové zimní a staré necháš na léto. Na ledu a za mokra to klouže nejvíc, kvalitní zimní se vyplatí. Jsem zastánce TS 850, GY 9 Alpin A5, na malý nájezd klidně Sava Eskimo nebo Debica Frigo... Záleží jak dlouho chceš mít auto.

Pokud jen jednu sadu kol, tak starší (kvalitní) zimní se vzorkem 5-6mm, hlavně v zimě budou lepší než nové celoroční. Při ojetí pod 4-5 mm na zimu už ne. Ovšem takhle budeš měnit každé dva roky, nebo i každý rok = platit pneuservis.

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Každý rok se to řeší, stejně jsou tací, kteří nevěří.

Na zimu musíte mít zimní pneumatiky. Přesně jak stanoví zákon. Celoroční jsou podle Vás označeny jak? Jako zimní a používají se celý rok.

Kupte zimní a jezděte na nich celý rok.

doplněno 21.09.15 19:55:

Joudic, jaké je označení na boku celoroční pneumatice?

Můžete mi dát foto? Páč já viděl spoustu celoročních, alespoň to o nich říkali řidiči, a našel jsem tam vždy značku "zimní pneumatika"

doplněno 21.09.15 20:46:

Pokud je na pneušce M+S jedná se přeci o zimní, i když jí používáte na celý rok.

To že je tam něčeho méně, není asi relevantní. Zkrátka je to zimní pneumatika.

joudic*

Celorocni jsou jako celorocni oznaceny, asi jste dlouho nenakupoval :) proc by mel kupovat zimni, kdyz si muze koupit pneu, ktere maji obstojnou prilnavost po cely rok az-pneu.cz/...

doplněno 21.09.15 19:57:

samozrejme tam je M+S, ale smes je jina, nez obycejna zimni guma, ktera nemusi vydrzet vyssi teploty a namahani atd

doplněno 21.09.15 19:58:

i diky tomu mam po 7mi letech vzorek jak novy, zimni guma by se za tu dobu obrousila

hubas*

A myslíte, že je to v pořádku, že 7 let stará pneumatika má vzorek stále jako nový? Směs gumy je už tak tvrdá, že je v zimě nepoužitelná a v létě na mokru taktéž...můj názor.

na vozidle 7 let stará pneuška s dobrým vzorkem, značí to, že to vozidlo moc nejezdí. Takže řidič si je určitě vědom toho a podle toho jede.

joudic*

ano o neco vyse jsem psal muj najezd km... k praci uz dlouho potrebuju jen pocitac na svem stole, takze jezdim tak maximalne na nakup, pro pivo a stavebniny, semtam vylet... ostatne auto jde pristi leto do srotu :)

 

k2
hodnocení

0x

Z legislativniho hlediska musite mit na aute v zime (respektive v urcitem obdobi za urcitych podminek) zimni gumy (respektive pneu s urcitym oznacenim). Pokud nechcete toto zbytecne resit s PCR ci pojistovnou, kupte zimni.

laso

Zákon nezná pojem celoroční pneumatiky. Takže v zimě od listopadu do dubna a za určitých povětrnostních podmínek zimní. Jedině přes léto jezdit na zimních, ale to má nevýhody v podobě většího opotřebení a horších jízdních vlastnostech...

A jak tu někdo píše o těch Michelinkách, tak ty nebudou zrovna laciné. Levněji vyjde koupit Barumky, dělají se jak letní tak zimní.

 

wenzel
hodnocení

0x

Můžeš i celoročně na letní s certifikací pro zimní provoz. michelin.cz/...

 

solenza*
hodnocení

0x

Ta já myslím, že pro nájezd kolem 10 000 km za rok a při zimách, jako byla ta poslední je to v nížině je to správná volba. Třeba v poslední zimě bylo na královéhradecku minimum sněhových dnů, jen v prosinci cca 2 dny ledovka, jinak havaj celou zimu, tak proč zbytečně vyhazovat za 2 kompletní sady pneumatik a ještě je 2x za rok přezouvat. Mám 2 auta, s jedním jezdím 6x za týden do práce a domů roční nájezd taky kolem 10 000 km a o celoročních vážně uvažuju taky. S druhým autem jezdím 1x za týden ročně do 15 000 a uvažuju o tom, že ani na zimní nebudu přezouvat a když, tak to vypadá, že až někdy v prosinci. Jinak protektory bych již nekoupil ani za nic. U letních se mi u jedné pneumatiky začal trhat celý běhoun. Tady řešeno.

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Ja by som volil variantu leto/zima.Celorocne sa aj v testoch hodnotia nie ako celkom idealne na leto a tiez s urcitymi vyhradami na zimnu prevadzku.Proti celorocnym pneu hovori jedna skusenost.Je docela fajn skontrolovat pneu alebo vyvazenost celeho kolesa po sezone.Akoze povedzme si narovinu.Je to pre mnohych vodicov otrava a zabity cas 2x rocne absolvovat celu tu proceduru vymeny kolies alebo navsteva pneuservisu a nutne vydavky.Ale...Ale nestoji to za kontrolu samotnej pneu alebo celeho kolesa?Nemam namysli iba dezen,lebo jeho hlbku si vie skontrolovat kazdy sam.Odpovedzte si sami.Na margo toho zostarnutia po 5-6 sezonach.Nevidel by som to vobec tragicky.Osobne dojazdievam teraz starsie pneu ale to tu nebudem rozpisovat aby ste ma neoznacili za vraha.

 

joudic*
hodnocení

0x

mam cca stejny najezd a mam uz 7 let nejake silica m+s od Matadoru a vzorek je jak novy, daval jsem na nich i nekolikrat Itosku, Chorvatsko atd a z toho 3 roky denne do prace 80km. Jestli to ma o pullitru vyssi spotrebu v lete mi je uplne jedno u takoveho najezdu km. Schvalne jsem se podival kolik staly... 4500 :)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Osobně řeším-zima=zimní ,léto-cdd,letos jsem dojížděl zimní 2ks ,se kterýma se jezdilo - já -2 roky, kolik prodejce před prodejem? a další 4 roky jen léto a 2ks letní.

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj.

Milane, ten zcestný nápad na CELOROČNÍ gumy z těch dubových palic jen tak nevyženeš. S tím se prostě smiř. Vždy bude pár jedinců, kteří ho budou prosazovat. All Seasons nezaujmou v žádném období. To potvrzují mnohé testy. Pořízení letních gum jsem letos taky vzdal. Už na starém autě jsem dva roky dojížděl zimáky. Pokud se jezdí tak nějak rozumně, dá se s nima vyjít. Na fajnovém autě bych asi pořizoval i dobré nové gumy. U těch pomalu jezdících šunek to nějak nehrotím. Co znamenají ty značky M+S? Mokro a sníh, maglajz a sajrajt a ještě to anglicky : MUD + SNOW.

takjan*

Celoroční jsou sbírka nevýhod letních a zimních. Neumím si představit, jak hobluju zimáky v horku na jihu evropy. Po příjezdu bych měl bídně poloviční vzorek.

 

medved*
hodnocení

0x

Dobrý den,

nešpekuloval bych.Zimní na zimu a letní na léto - ne kvůli liteře zákona,ale kvůli sobě.A když už to tak praktikuji,tak jen zrovínka Vámi zmińované " mišelinky " - jsem s nimi nejvíce spokojen. Člověk utratí za jiné věci daleko víc peněz.

Toto je pouze situace,jak to řeším já. :)

 

 

jyri*
hodnocení

0x

Celoroční nikdy já osobně se přiznám že mám trošku agresivnější styl jízdy zkrátka se stane že nejedu 90 ale mám svojí hranici na 115km/h a měl jsem celoroční kdyz jsem si koupil auto koupil jsem ho 3 roky zpátky v září hele v létě na rozpálenejch silnicích auto nedrželo v zimě sem si připadal jak kdybych jezdil na sánkách na hory sem s nima sotva vyjel zkrátka věc na prd

 

gregor*
hodnocení

takže z elektronů shodím ty ojeté letní a dám nové zimní. Ty stávající už téměř ojeté zimní na plecháčích dojedu přístí rok na jarě...

Díky za vaše odpovědi a názory.

Co je delší? Letní nebo zimní sezóna? Radši bych nyní ještě co nejdéle jezdil na těch plecháčích a pak na ně dal nové zimní. Na jaře bych pak podle počasí co nejdříve dal na vůz ty elektrony s novými letními. Elektrony velmi trpí v zimním provozu (solení). Tímto střídáním vydrží zimní několik sezón aq v létě dělají elektrony parádu. A letos má být velmi teplá zima :o))

 

hodnocení

0x

Zajímavé je, že v létě se zimní pneumatiky nezakazují i když mají v letních podmínkách horší jízdní vlastnosti, jak zde někteří uvádíte.

Nejsou nebezpečnější, minimálně bezpečnostně srovnatelné, zimní pneu. v létě, při letním stylu jízdy, jako letní pneu. v zimě?

-miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]