DPF u Octavie 1.6 TDI

Od: Datum: 17.09.15 20:46 odpovědí: 10 změna: 01.10.15 14:45

Ahoj,

rád bych se Vás všech zeptal, jak je to s filtrem pevných částic? Opravdu je tak špatný? Má někdo osobní zkušenost s vozidlem škoda octavia II. 1,6 TDI 77kw r.v. 2010 který filtr DPF má? Je dobré si koupit toto vozidlo na krátké a někdy i delší trasy? :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.09.15 21:01
avatar

Při krátkých jízdách se nevypálí a tím se snižuje jeho životnost .

Filtr pevných částic vyžaduje ke své správné funkci provádění automatických pravidelných regenerací vozidlem.
Tyto regenerace jsou spouštěné řídící jednotkou a mají za úkol vypálit saze uložené ve filtru a umožnit tak
jeho další provoz. Aby regenerace filtru probíhaly dostatečně efektivně, je nutné s vozem občas jet delší trasu
konstantní rychlostí, kdy při dodržení těchto podmínek dochází k jeho efektivní regeneraci. Pokud pak jezdíte
většinu času pouze krátké trasy v městském provozu, je předpoklad, že regenerace probíhají pouze omezeně a životnost
filtru pak rapidně klesá.Při nadměrném zanesení filtru pevných částic, kdy již tento filtr nepracuje jak má,
je vozidlo uvedeno do takzvaného náhradního režimu, kdy vůz nemá plný výkon a není možné provoz filtru obnovit
klasickým způsobem. V některých těchto případech je možné provedení násilné regenerace filtru pomocí originální
diagnostiky. Pokud však je již zanesení příliš vysoké, není možná ani tato regenerace. Pro nejednoho majitele
vozu pak přichází otázka, jak tento problém s filtrem vzhledem k jeho velmi vysoké ceně řešit a hledají tak další,
jiné alternativní řešení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nickys
Datum: 19.09.15 21:01

Pěkně jste ten text zkopíroval...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.15 00:36

Nedoporučuji se snažit vyčistit zanešený DPF na diagnostice v autorizovaném servisu. U FORDa jsem zaplatil za takový pokus 650,- Kč a řekli mi, že to nejde o))

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.15 21:53
avatar

nejvice bordelu jde prave pri studenem motoru , takze pokud se jezdi kratke trasy atd... tak se vic spini. V dnesni dobe , jde ale bud vymontovat , nebo vybrat a specialni tlakovou myckou umyt. Ci koupit novy , ceny jiz nejsou zas tak astronomicke. Nejlepsi je to projet sem tam na dalnici.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarin*
Datum: 18.09.15 07:33

Něco přes 4 roky jezdím uvedenou motorizaci. Najeto 90 tis. Každý den dojíždění do práce, přes město cca 26 km tam a zpět. Motor se sotva zahřeje. Několikrát do měsíce delší trasa. Je fakt, že často jedu do práce cca 3 kilometry po dálnici, kde to "ohulím". O filtru pevných částic vůbec nevím. Vůbec se o něho nijak nestarám. Na autě byla závada na teplotním čidle, měněno po cca 70 tis. přední ložisko (hučelo), před měsícem velká prohlídka, při které byly měněny brzdy - komplet.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.15 22:43

Řekneme si, až najedeš 200-300tis. km Pak pro velkou část majitelů začínají problémy.

Těch tvých 90tis km je zatím nic neříkající.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.09.15 09:33
avatar

Manželka má 1.6 TDI Fabii 2012 a její každodení cesta je 4 km škola a zpět.Takže 8 km + nějaký lekař nákup.

Za ty 2 roky o filtru nevíme nic.Spíše se divím, že to dobije baterku...Hlavně v zimě kdy si ráda přitopí pod zadkem vyhř. sedačkama...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 18.09.15 10:51
Počet zapnutých spotřebičů nemá u moderních vozidel vliv na dobíjení. Po nastartování je chvíli napětí alternátoru zvýšené a tak se baterka dobije rychleji.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel123*
Datum: 18.09.15 22:20

S tim nemohu souhlasit,neni problem u diesla vyštavit baterku castym popojizdenim po meste v zime s vyuzivanim vymozenosti/vyhrivane celni a zadni sklo,zrcatka,sedacky,nezavisle topeni bez pridavne baterie.../K tomu parkovani venku na mrazu o problem je vystarano.A to i s novou baterii a bezchybnem dobijeni.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.10.15 14:45
avatar

Ono ta životnost toho filtru je cca 120tis, takže klidně už může být vyměněný. Životnost může být klidně delší, ale i kratší...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.