Škoda Felicia Aditiva

Od: Datum: 16.09.15 20:07 odpovědí: 18 změna: 16.01.17 10:39

Zdravím, máte někdo zkušenosti s produkty Sonax Olejové aditivum a VIF Super Benzin Aditiv? Určeno pro Felicii 1,3BMM r. 1995. Díky moc :)



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 16.09.15 20:11

Krásná felda,uvidentně mazlík. To aditivum do oleje nevím nevím,údajně se to může s originální aditivací mlátit a způsobit víc škody než užitku. Víc ji prospěješ nějakou kvalitní polosyntetikou(10W-40),včasnou výměnou a kvalitním olejovým filtrem(žádný vika,filtron,aq a podobně za 50 kč)

Aditivum VIF do benzínu je prý dobré,sám jsem ještě nevyzkoušel ale neslyšel jsem že by na to někdo nadával

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.09.15 20:40

Moc děkuji, jo to je mazlík. Tento rok jsem udělal výměnu oleje a rozvodů. Shell 10W40 polo. + Škoda olejový filtr. Před chvíli jsem si četl článek o světě motorů, že VIF je prokázaná kvalita. A s tím olejovým aditivem si nejsem jistý, raději to nechám na kvalitním oleji od Shellu a do benzínu si asi pořídím VIF. Ale děkuji za radu :)

Datum: 16.09.15 22:13

A kolik s tím chceš najet? 1 milión či 2 milióny km? Ptám se proto, že s běžnou udržbou a s tím nejhorším olejem na trhu najezdíš více něž 500tis km bez zásahu do motoru.

Já dávám ,co mám po ruce. Většinou nějaký 5w40. Mám tam skoro 500tis najeto a motor je stále ok.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 16.09.15 23:00

To je pravda ale stejně konkrétně já mám lepší pocit když tam naleju něco kvalitního a co tam má být. Můj motor 1,3 MPi ve feldě má najeto 390 tis a nemá žádný problém.

A člověk co to auto má jako mazlíka,třeba i jako já mu dává i nadstandardní péči

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pitrs*
Datum: 17.09.15 09:13

VIF do benzínu určitě, tím nic nezkazíš a auto občas pořádně protáhnout. Do oleje bych ale nic nelil, oleje jsou již sami o sobě kvalitní a aditivované. Mohlo by to spíš uškodit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 17.09.15 09:59

Aditivum do oleje ne, spíš uškodíš. Kromě speciálních aplikací na konkrétní problém jsou aditiva do oleje nesmysl. Mnohem lepší jsou častější výměny - každých 10 - 15 tkm nebo 1 rok. Olej se správnou specifikací pro motor, jestli levný "Lidl" nebo značkový předražený je prakticky jedno.

VIF do benzínu - neuškodí to, ale jsou to perly sviním, spíš vyhozené peníze. Smysl to má pokud jezdíš málo - stabilizace paliva.

Filtry ideálně Mann, jak olej tak vzduch...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pitrs*
Datum: 17.09.15 13:03

Nemyslím si, že VIF jsou perly sviním. Pokud to člověk převážně šolichá po městě, patrně bude na ventilech apod. dost karbonu a ten VIF ho dokáže odstranit. Nedávno proběhl test ve zkušebně paliv a maziv (článek ve Světu motorů) a výsledek byl velice dobrý. Zhruba po ujetí 3000 km byl skoro všechen karbon z ventilů pryč. Jinak souhlasím s filtry Mann, osobně nedávám nic jiného.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 17.09.15 15:10

Filtr jedině originál nebo mann,ty levné mají netěsné nebo vůbec žádné zpětné ventily,všechen olej vyteče z kanálků a při startu trvá hodně dlouho než se soustava natlakuje(velké a úplně zbytečné opotřebení),rozdíl mezi originálem a šuntem je maximálně 60 korun

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy*
Datum: 17.09.15 13:53

VIF do benzinu i nafty je dobrý, používám i do motorek

olejové aditivum používám, při výměně oleje mi pookaždé mechanik nalije do nové náplně malou plechovku aditiva

Nic tím nezkazíte

Také se připojuji k obdivovatelům, pěkné udržované auto, vizitka každého majitele

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.09.15 19:22

Tak Vám mockrát děkuji :), určitě ten Aditiv VIF koupím a do oleje lít nic nebudu.

Datum: 13.01.17 21:42

Zdravím, tak po roce užívání aditiva přišel pozitivní výsledek. Motor se ztišil, spotřeba klesla, otáčky si nádherně drží, zvýšila se maximální rychlost o 5km/h. Tudíž max. jsem s ní jel 165km/h. Průměrnou spotřebu mám, když jsem jezdil každý den z Frýdku-Místku - Čeladná 5,0l/100km.
Určitě neuděláte chybu, mnohem lepší než aditivoná paliva jako Shell V Power a další.
Plechovka stojí 180,- a je určená na 500l benzínu.
Přeji hezký večer :)

Od: vernon
Datum: 13.01.17 22:14
Pomalé, já jel s karbecovým Fáčkem 171 km/h podle GPS, to teprv byla jízda...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 14.01.17 09:45

Ono u feldy a fáčka hlavně záleží na převodovce. S krátkou převodovkou přes 170 nedáš. S dlouhou se sice dýl rozjíždíš,ale dáš z toho na rovině klidně i 190

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.17 09:52

Vratmě se na zem. *frajer*

Favorit má Cx=0,36. Možná na jiné planetě bez atmosféry. *smich*


doplněno 14.01.17 15:02:

Dobře spočítám ti, jaký výkon by Favorit musel mít, aby dosáhl této rychlosti. :)


doplněno 14.01.17 16:57:

Tak výkon motoru by musel být cca 100HP, aby favorit dosáhl 190km/h.

A to asi nemá...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: fik
Datum: 14.01.17 13:10

S feldou 1,3 s převodovkou z diesela dlouhou jsem dal tachometrových 195,sice se to rozjíždělo na tý německý dálnici tak 5 kilometrů ale bylo to tam. Pocit neuvěřitelnej*haha* někam to naprat tak je z toho auta jen lisovaná kostka s trochou krve. Proto předpokládám že 50kw favorit s delší převodovkou by to mohl dát taky.

Ovšem takové rychlostí zkoušky se dají pořádat jen za předpokladu že je to auto ve stavu při kterým se v té rychlosti nerozsype


doplněno 14.01.17 20:59:

Ono je něco jinýho výpočet VS realita. Felda má taky jenom 50Kw a dala to. Nejsem konstruktér aut,ale že by jen aerodynamický odpor udělal tolik?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.01.17 07:23

Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou, proto jeho vliv vzrůstá daleko rychleji, než rychlost.

To zjednodušeně znamená, že pokud vozidlo potřebuje pro rychlost 100km/h třeba 100kw, tak pro rychlost 200km/h už potřebuje 400kw. (není to přesné ,protože zde jsou další "brzdné" síly - třecí, valivé..)

Proto sériový favorit ani felicia nikdy na rovince nepojedou 190km/h. Jedině kdyby jsi se na někoho pověsil a využil jeho aerodynamický pytel.

Minulý rok jsem se vracel z dovolené a docházel mi benzín. Měl jsem už pouze 100km do ČR k pumpě a v Rakousku na dálnicích byl benzín o více než 10kč na litru dražší.A protože bych si nechal pro korunu koleno vrtak,řekl jsem si, to dojedu. Pověsil jsem se za kamion, nastavil tempomat a zbývajících 100km urazil se spotřebou 4,3l na 100km. To na benzínové 270HP AWD Volvo není vůbec špatná hodnota. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 15.01.17 09:12

Jenom píši co jsem viděl,na tachometru jsem měl 195,ne z kopečka,normálně po rovině. Jestli jsem měl vítr v zádech to už ti nepovím. Bylo to na německé dálnici a jak už jsem psal,rozjížděl jsem se na to asi 5 kilometrů. Nikdy před tím ani po tom už jsem tak rychle s feldou nejel,v česku na dálnici je to za první nelegální,ale i kdyby jsme pominuli tuhle skutečnost,tak většina dálnic na to má takový stav že by mě ty panely katapultovali asi až na měsíc

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 16.01.17 10:36

V Rakousku benzín dražší o 10 Kaček?! My tam naopak tankujem, protože je levnější než tu (někde kolem Imstu, je fakt že to neni na dálnici)... Kolenovrt sjede do první vesnice a koupí kvalitní benzín levnější než tu...

S Fáčkem jsme dálky jezdili stálých tachometrových 130 - 160, Felda podobně. Ono stačí když 100m před tebou někdo jede a aerodynamický odpor je výrazně menší... I První Fabka 1,2 jede 160 ;)

VIF do Feldy - stačí mít pocit že to jede líp, jemněji s plynem, plynulejší jízda a spotřeba jde dolu, i motor ztichne. Ale do benzínu ho leju taky - občas si s autem dáme panáka :) Změnu k horšímu nepozoruju, nějaké snížení spotřeby taky ne, možná tak deci/ 100 km a to se těžko rozlišuje jestli to je aditivem nebo stylem jízdy...


doplněno 16.01.17 10:39:

PS: v D pozor, rychlost není neomezená, ale je omezená konstrukční rychlostí vozu. Tj. pokud ti s Feldou naměří 190 tak máš problém ;) Další problém je, když jedeš nad doporučených 130 a způsobíš nehodu - výrazně přitěžující.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.