Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Felicia Aditiva

Od: thomaser* odpovědí: 18 změna:

Zdravím, máte někdo zkušenosti s produkty Sonax Olejové aditivum a VIF Super Benzin Aditiv? Určeno pro Felicii 1,3BMM r. 1995. Díky moc :)


Škoda Felicia Aditiva

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Aditivum do oleje ne, spíš uškodíš. Kromě speciálních aplikací na konkrétní problém jsou aditiva do oleje nesmysl. Mnohem lepší jsou častější výměny - každých 10 - 15 tkm nebo 1 rok. Olej se správnou specifikací pro motor, jestli levný "Lidl" nebo značkový předražený je prakticky jedno.

VIF do benzínu - neuškodí to, ale jsou to perly sviním, spíš vyhozené peníze. Smysl to má pokud jezdíš málo - stabilizace paliva.

Filtry ideálně Mann, jak olej tak vzduch...

pitrs*

Nemyslím si, že VIF jsou perly sviním. Pokud to člověk převážně šolichá po městě, patrně bude na ventilech apod. dost karbonu a ten VIF ho dokáže odstranit. Nedávno proběhl test ve zkušebně paliv a maziv (článek ve Světu motorů) a výsledek byl velice dobrý. Zhruba po ujetí 3000 km byl skoro všechen karbon z ventilů pryč. Jinak souhlasím s filtry Mann, osobně nedávám nic jiného.

fik

Filtr jedině originál nebo mann,ty levné mají netěsné nebo vůbec žádné zpětné ventily,všechen olej vyteče z kanálků a při startu trvá hodně dlouho než se soustava natlakuje(velké a úplně zbytečné opotřebení),rozdíl mezi originálem a šuntem je maximálně 60 korun

 

fik
hodnocení

0x

Krásná felda,uvidentně mazlík. To aditivum do oleje nevím nevím,údajně se to může s originální aditivací mlátit a způsobit víc škody než užitku. Víc ji prospěješ nějakou kvalitní polosyntetikou(10W-40),včasnou výměnou a kvalitním olejovým filtrem(žádný vika,filtron,aq a podobně za 50 kč)

Aditivum VIF do benzínu je prý dobré,sám jsem ještě nevyzkoušel ale neslyšel jsem že by na to někdo nadával

thomaser*
hodnocení

Moc děkuji, jo to je mazlík. Tento rok jsem udělal výměnu oleje a rozvodů. Shell 10W40 polo. + Škoda olejový filtr. Před chvíli jsem si četl článek o světě motorů, že VIF je prokázaná kvalita. A s tím olejovým aditivem si nejsem jistý, raději to nechám na kvalitním oleji od Shellu a do benzínu si asi pořídím VIF. Ale děkuji za radu :)

utyj5

A kolik s tím chceš najet? 1 milión či 2 milióny km? Ptám se proto, že s běžnou udržbou a s tím nejhorším olejem na trhu najezdíš více něž 500tis km bez zásahu do motoru.

Já dávám ,co mám po ruce. Většinou nějaký 5w40. Mám tam skoro 500tis najeto a motor je stále ok.

fik

To je pravda ale stejně konkrétně já mám lepší pocit když tam naleju něco kvalitního a co tam má být. Můj motor 1,3 MPi ve feldě má najeto 390 tis a nemá žádný problém.

A člověk co to auto má jako mazlíka,třeba i jako já mu dává i nadstandardní péči

pitrs*

VIF do benzínu určitě, tím nic nezkazíš a auto občas pořádně protáhnout. Do oleje bych ale nic nelil, oleje jsou již sami o sobě kvalitní a aditivované. Mohlo by to spíš uškodit.

 

mzxy*
hodnocení

0x

VIF do benzinu i nafty je dobrý, používám i do motorek

olejové aditivum používám, při výměně oleje mi pookaždé mechanik nalije do nové náplně malou plechovku aditiva

Nic tím nezkazíte

Také se připojuji k obdivovatelům, pěkné udržované auto, vizitka každého majitele

 

thomaser*
hodnocení

Tak Vám mockrát děkuji :), určitě ten Aditiv VIF koupím a do oleje lít nic nebudu.

 

thomaser*
hodnocení

0x

Zdravím, tak po roce užívání aditiva přišel pozitivní výsledek. Motor se ztišil, spotřeba klesla, otáčky si nádherně drží, zvýšila se maximální rychlost o 5km/h. Tudíž max. jsem s ní jel 165km/h. Průměrnou spotřebu mám, když jsem jezdil každý den z Frýdku-Místku - Čeladná 5,0l/100km.
Určitě neuděláte chybu, mnohem lepší než aditivoná paliva jako Shell V Power a další.
Plechovka stojí 180,- a je určená na 500l benzínu.
Přeji hezký večer :)

vernon
Pomalé, já jel s karbecovým Fáčkem 171 km/h podle GPS, to teprv byla jízda... :)
fik

Ono u feldy a fáčka hlavně záleží na převodovce. S krátkou převodovkou přes 170 nedáš. S dlouhou se sice dýl rozjíždíš,ale dáš z toho na rovině klidně i 190

jezopu

Vratmě se na zem. *frajer*

Favorit má Cx=0,36. Možná na jiné planetě bez atmosféry. *smich*


doplněno 14.01.17 15:02:

Dobře spočítám ti, jaký výkon by Favorit musel mít, aby dosáhl této rychlosti. :)


doplněno 14.01.17 16:57:

Tak výkon motoru by musel být cca 100HP, aby favorit dosáhl 190km/h.

A to asi nemá...

 

fik

S feldou 1,3 s převodovkou z diesela dlouhou jsem dal tachometrových 195,sice se to rozjíždělo na tý německý dálnici tak 5 kilometrů ale bylo to tam. Pocit neuvěřitelnej*haha* někam to naprat tak je z toho auta jen lisovaná kostka s trochou krve. Proto předpokládám že 50kw favorit s delší převodovkou by to mohl dát taky.

Ovšem takové rychlostí zkoušky se dají pořádat jen za předpokladu že je to auto ve stavu při kterým se v té rychlosti nerozsype


doplněno 14.01.17 20:59:

Ono je něco jinýho výpočet VS realita. Felda má taky jenom 50Kw a dala to. Nejsem konstruktér aut,ale že by jen aerodynamický odpor udělal tolik?

jezopu

Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou, proto jeho vliv vzrůstá daleko rychleji, než rychlost.

To zjednodušeně znamená, že pokud vozidlo potřebuje pro rychlost 100km/h třeba 100kw, tak pro rychlost 200km/h už potřebuje 400kw. (není to přesné ,protože zde jsou další "brzdné" síly - třecí, valivé..)

Proto sériový favorit ani felicia nikdy na rovince nepojedou 190km/h. Jedině kdyby jsi se na někoho pověsil a využil jeho aerodynamický pytel.

Minulý rok jsem se vracel z dovolené a docházel mi benzín. Měl jsem už pouze 100km do ČR k pumpě a v Rakousku na dálnicích byl benzín o více než 10kč na litru dražší.A protože bych si nechal pro korunu koleno vrtak,řekl jsem si, to dojedu. Pověsil jsem se za kamion, nastavil tempomat a zbývajících 100km urazil se spotřebou 4,3l na 100km. To na benzínové 270HP AWD Volvo není vůbec špatná hodnota. :)

fik

Jenom píši co jsem viděl,na tachometru jsem měl 195,ne z kopečka,normálně po rovině. Jestli jsem měl vítr v zádech to už ti nepovím. Bylo to na německé dálnici a jak už jsem psal,rozjížděl jsem se na to asi 5 kilometrů. Nikdy před tím ani po tom už jsem tak rychle s feldou nejel,v česku na dálnici je to za první nelegální,ale i kdyby jsme pominuli tuhle skutečnost,tak většina dálnic na to má takový stav že by mě ty panely katapultovali asi až na měsíc

asd1

V Rakousku benzín dražší o 10 Kaček?! My tam naopak tankujem, protože je levnější než tu (někde kolem Imstu, je fakt že to neni na dálnici)... Kolenovrt sjede do první vesnice a koupí kvalitní benzín levnější než tu...

S Fáčkem jsme dálky jezdili stálých tachometrových 130 - 160, Felda podobně. Ono stačí když 100m před tebou někdo jede a aerodynamický odpor je výrazně menší... I První Fabka 1,2 jede 160 ;)

VIF do Feldy - stačí mít pocit že to jede líp, jemněji s plynem, plynulejší jízda a spotřeba jde dolu, i motor ztichne. Ale do benzínu ho leju taky - občas si s autem dáme panáka :) Změnu k horšímu nepozoruju, nějaké snížení spotřeby taky ne, možná tak deci/ 100 km a to se těžko rozlišuje jestli to je aditivem nebo stylem jízdy...


doplněno 16.01.17 10:39:

PS: v D pozor, rychlost není neomezená, ale je omezená konstrukční rychlostí vozu. Tj. pokud ti s Feldou naměří 190 tak máš problém ;) Další problém je, když jedeš nad doporučených 130 a způsobíš nehodu - výrazně přitěžující.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]