Aditivum do oleje

Od: Datum: 14.09.15 22:27 odpovědí: 12 změna: 11.09.16 10:47

Máte někdo zkušenosti s PRO-LONG aditivem do oleje?

Pro-long působí v motoru chemicky na kov tam,kde je velké tření.Tam vzniká tenoučká vrstva,která odolává velkému tření a nedá se mechanicky setřít.

Na youtube jsou s tímto zájímavá videa,že se motor po aplikaci nezadřel,a testovali ložiska atd,narozdíl od různých keramizerů, teflonových,sulfomolybdenových nebo organokovových popelnatých přísad do olejů.

Mám akorát zkušenost skrze adivivum VIF,ale do nádrže s palivem a pozitivní...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: gumid
Datum: 14.09.15 22:42

VIF schvaluji, ale zbytek je jen reklamní tah. Lépe uděláte, když olej vyměníte co půl roku.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: trtr
Datum: 15.09.15 09:32

Zdravím, cokoliv přidávat do oleje je blbost a nemá to význam. To už je lepší speciální olej-jako např. pro WRC vozidla (ten ale zase nebude vhodný pro dlouhý provoz).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honzajs122
Datum: 15.09.15 12:06

To už tady jednouz bylo , deset let zpátky. Měl jsem něco podobného v autě a nic moc jsem nepozoroval...Nicméně pravidelná výměna oleje v daném intervalu je nejlepší řešení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 15.09.15 12:09

Myslím že dneska už aditiva do oleje nejsou potřeba,olej je aditivovaný dostatečně sám o sobě. Někde jsem naopek četl že tyhle přídavná aditiva mohou s originální aditivací způsobit víc škody než užitku

Víc motoru prospěješ včasnou výměnou,předepsaným kvalitním olejem a kvalitním olejovým filtrem.

Můžu se mýlit,třeba je to dobré aditivum,takže můj názor ber s rezervou

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pitrs*
Datum: 15.09.15 12:43

VIF do benzínu nebo nafty schvaluji, ale do oleje bych v žádném případě nic nelill

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.09.15 20:42

Ano mám stejný názor,osobně měním olej po 10 tis km,ikdyž mám předepsané 15 tis+filtr.Díky za názory,kdyby ty přípravky byli tak zázračné jak se chlubí,tak to automobilky používají standartně.

Od: trtr
Datum: 15.09.15 20:45

asi tak, jinak každá lepší automobilka píše v manuálu k novému vozu, že nenese odpovědnost za škody způsobené použitím jakýchkoli aditiv.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 11.09.16 10:19

A v příbalovém letáku k lékům předepsaným od lékaře je tolik vypsaných nežádoucích účinků, že je asi lepší nic nebrat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.09.15 22:49
avatar

Na toto téma jsem před časem hovořil s inženýsem z Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Rozhodně nedoporučuje aditiva zkoušet u nových motorů. Například klikový hřídel je uložen v ložiskách vyrobených v takových tolerancích, aby olejový film měl takovou tloušťku, aby při jakýchkoli otáčkách dokonale mazal kluzné plochy. Vznikem tenké vrstvy se zákonitě zmenší vůle a olejový film se ztenčí a může se změnit koeficient tření. Zvýšením tření se zvýší teplota a s ní se změní viskozita oleje, Po určité době pak může dojít k zadření. Další poznámku měl k olejovým kanálkům, které taky jsou dimenzovány na optimální průtok oleje. Zmenšením průřezu opět dochází k nedokonalostem mazání jednotlivých kluzných částech motoru. Ne na darmo výrobce v manuálu udává údaje o doporučeném oleji a intervalech jeho výměny. Já osobně bych do přísad do motorových olejů neinvestoval.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jentak
Datum: 16.09.15 08:03

Mám na svém Galaxy vyběhané hydroštely. Na nové nemám, a tak mi v servisu poradili nějakou přísadu do oleje. Nevím, jestli to byl Pro-long, už se nepamatuju. Jen že to bylo hustý jak med. Hydroštely přestaly klepat, motor se celkově zklidnil. Okamžitě mi stoupl nájezd na jednu nádrž LPG z 350km na 400km.

Bohužel, zároveň s tím jsem přezouval a přešel k jinému prodejci LPG. Takže nevím čím to je, jestli aditivem do oleje, jinými gumami, nebo jiný prodejce LPG? Ale v každém případě to mělo smysl. Už jen to, jak se zklidnil motor, ukazuje na to že to není zbytečné.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: vanad1
Datum: 11.09.16 10:17

Narazil jsem někde na diskuzi o přísadách do nafty. VIF se prodává jak ve větším balení, tak i jednorázovém pro zimu i léto. Vstřikovací soustava je háklivá na nějaké přísady ale když je VIF splňuje, zkusil jsem to malé balení nalít do motoru. Mám Superb 1,9 PD a docela mě příjemně překvapilo, že motor se malinko zklidnil. Pravděpodobně se mohlo rozpustit zakarbonování, které po 200000 km i při oleji OMW 505.01 přeci jen bude. Nevím ale motor jde pěkně kulatě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 11.09.16 10:47

VIF se nelije do motoru! Je to aditivum,ktere se davkuje do benzinu nebo nafty pri tankovani!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.