Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aditivum do oleje

Od: paulrapid* odpovědí: 12 změna:

Máte někdo zkušenosti s PRO-LONG aditivem do oleje?

Pro-long působí v motoru chemicky na kov tam,kde je velké tření.Tam vzniká tenoučká vrstva,která odolává velkému tření a nedá se mechanicky setřít.

Na youtube jsou s tímto zájímavá videa,že se motor po aplikaci nezadřel,a testovali ložiska atd,narozdíl od různých keramizerů, teflonových,sulfomolybdenových nebo organokovových popelnatých přísad do olejů.

Mám akorát zkušenost skrze adivivum VIF,ale do nádrže s palivem a pozitivní...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumid
hodnocení

3x

VIF schvaluji, ale zbytek je jen reklamní tah. Lépe uděláte, když olej vyměníte co půl roku.

trtr

Zdravím, cokoliv přidávat do oleje je blbost a nemá to význam. To už je lepší speciální olej-jako např. pro WRC vozidla (ten ale zase nebude vhodný pro dlouhý provoz).

 

hodnocení

2x

Na toto téma jsem před časem hovořil s inženýsem z Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Rozhodně nedoporučuje aditiva zkoušet u nových motorů. Například klikový hřídel je uložen v ložiskách vyrobených v takových tolerancích, aby olejový film měl takovou tloušťku, aby při jakýchkoli otáčkách dokonale mazal kluzné plochy. Vznikem tenké vrstvy se zákonitě zmenší vůle a olejový film se ztenčí a může se změnit koeficient tření. Zvýšením tření se zvýší teplota a s ní se změní viskozita oleje, Po určité době pak může dojít k zadření. Další poznámku měl k olejovým kanálkům, které taky jsou dimenzovány na optimální průtok oleje. Zmenšením průřezu opět dochází k nedokonalostem mazání jednotlivých kluzných částech motoru. Ne na darmo výrobce v manuálu udává údaje o doporučeném oleji a intervalech jeho výměny. Já osobně bych do přísad do motorových olejů neinvestoval.

 

jentak*
hodnocení

2x

Mám na svém Galaxy vyběhané hydroštely. Na nové nemám, a tak mi v servisu poradili nějakou přísadu do oleje. Nevím, jestli to byl Pro-long, už se nepamatuju. Jen že to bylo hustý jak med. Hydroštely přestaly klepat, motor se celkově zklidnil. Okamžitě mi stoupl nájezd na jednu nádrž LPG z 350km na 400km.

Bohužel, zároveň s tím jsem přezouval a přešel k jinému prodejci LPG. Takže nevím čím to je, jestli aditivem do oleje, jinými gumami, nebo jiný prodejce LPG? Ale v každém případě to mělo smysl. Už jen to, jak se zklidnil motor, ukazuje na to že to není zbytečné.

 

honzajs122
hodnocení

0x

To už tady jednouz bylo , deset let zpátky. Měl jsem něco podobného v autě a nic moc jsem nepozoroval...Nicméně pravidelná výměna oleje v daném intervalu je nejlepší řešení

 

fik
hodnocení

0x

Myslím že dneska už aditiva do oleje nejsou potřeba,olej je aditivovaný dostatečně sám o sobě. Někde jsem naopek četl že tyhle přídavná aditiva mohou s originální aditivací způsobit víc škody než užitku

Víc motoru prospěješ včasnou výměnou,předepsaným kvalitním olejem a kvalitním olejovým filtrem.

Můžu se mýlit,třeba je to dobré aditivum,takže můj názor ber s rezervou

pitrs*

VIF do benzínu nebo nafty schvaluji, ale do oleje bych v žádném případě nic nelill

paulrapid*
hodnocení

Ano mám stejný názor,osobně měním olej po 10 tis km,ikdyž mám předepsané 15 tis+filtr.Díky za názory,kdyby ty přípravky byli tak zázračné jak se chlubí,tak to automobilky používají standartně.

trtr

asi tak, jinak každá lepší automobilka píše v manuálu k novému vozu, že nenese odpovědnost za škody způsobené použitím jakýchkoli aditiv.

vanad1*

A v příbalovém letáku k lékům předepsaným od lékaře je tolik vypsaných nežádoucích účinků, že je asi lepší nic nebrat...

 

vanad1*
hodnocení

0x

Narazil jsem někde na diskuzi o přísadách do nafty. VIF se prodává jak ve větším balení, tak i jednorázovém pro zimu i léto. Vstřikovací soustava je háklivá na nějaké přísady ale když je VIF splňuje, zkusil jsem to malé balení nalít do motoru. Mám Superb 1,9 PD a docela mě příjemně překvapilo, že motor se malinko zklidnil. Pravděpodobně se mohlo rozpustit zakarbonování, které po 200000 km i při oleji OMW 505.01 přeci jen bude. Nevím ale motor jde pěkně kulatě.

karel1234

VIF se nelije do motoru! Je to aditivum,ktere se davkuje do benzinu nebo nafty pri tankovani!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]