Mrtvý úhel

Od: Datum: 13.09.15 10:14 odpovědí: 12 změna: 13.09.15 15:27

Poprosím o radu,

dělám autoškolu a ráda bych se zeptala,co je mrtvý úhel učitel mi toho moc nepoví jen že to je při odbočení není vidět auto,tak jsem se chtěla zeptat, jak mám udělat, abych to auta viděla, jak to mohu co nejvíc omezit?

A druhá otázka, když budu z připojovacího pruhu chtít do průběžného, tak jak správně to odhadnout, když se kouknu do zrcátka, tak jak daleko mají být auta abych se mohla zařadit a jak naopak blízko, abych tam vjet nemohla? Prý učitel na dálnice nejezdí a až pojedu sama tak nevím,prosím poradtě. Nikola Patočková


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.09.15 10:31

K tomu mrtvému úhlu. Chceš předjet auto před sebou. Podíváš se do zrcátka a nic za sebou nevidíš, Začneš předjíždět a PRÁSK. Narazíš do auta, které jede těsně za Tebou.Prostě to auto nebylo v zrcátku vidět - nebylo v jeho zorném poli. Na to si dej fakt pozor, stává se to i zkušeným řidičům.

K druhé otázce nelze odpovědět. Někdy to auto může být za Tebou deset metrů, jindy padesát. Tenhle odhad získáš praxí. Ze začátku radši počkej o chvilku déle. Neboj, časem to všechno budeš dělat naprosto automaticky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 10:34
avatar

Mrkněte se na: http://www.ceskatelevize.cz/p…6067152-stop/206562230400036/

Je tam dokonalý popis. *palec*

Mrtvý úhel je prostor, který není vidět žádným zpětným zrcátkem ani přímým pohledem řidiče. Některé směry pohledu má řidič zakryté, jiné nepokryjí zpětná zrcátka. Ani moderní typy zakřivených, asférických zrcátek nemohou vyřešit problém dokonale. Musíte zkrátka s mrtvým úhlem počítat. Dokonce se může přihodit, že se dva mrtvé úhly sečtou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 10:40

no v mrtvém úhlu se hlavně dobře "stratí" motorkář a jak to udělat-prostě otočit hlavou:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 11:30

To jde, pokuď máš kabinu vozu průhlednou. Ale já přes nákladový prostor nevidím, takže kontrolu dělám změnou rychlosti a nebo při malé rychlosti kličkuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 11:12

Mám s tím několik zkušeností, 2x byla chyba na mé straně, 2x u jiného auta. Ani jednou to neskončilo nehodou. Je to velmi nebezpečná situace. Pokud řidič není úplně pozorný a podívá se při předjíždění jenom do zpětného zrcátka, snadno se to přehlédne. Já se obvykle otočím přes rameno, abych měl 100% jistotu, že za mnou nic není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 11:33
avatar
Mrtvý úhel už tu byl popsaný a já jen doplním, že riziko se minimalizuje kromě toho, že se člověk ohlédne kromě zrcátka i přes rameno, také tím, že člověk průběžně pravidelně sleduje provoz za sebou a kolem sebe. Pak člověk dokáže odhadnout, že když za ním jelo auto a najednou ho nevidí, aniž by minuli nějakou odbočku, někde tam musí být.
No a to připojování člověk odhadne praxí. Když blížící auto v průběžném pruhu chvilku sleduješ, odhadneš jak rychle se blíží vs tvoje rychlost kterou nabereš a víš jestli se vejdeš nebo ne.. Připojovací pruhy na dálnici bývají dostatečně dlouhé, takže je čas.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.09.15 11:49
avatar

Zdravím,
1)
a) omezíte to průběžným sledováním provozu okolo sebe, protože pak máte přehled kde se zrovna které auto okolo vás pohybuje
b) před změnou směru se podívat tzv. přes rameno (vpravo i vlevo)
c) nejnebezpečnější jsou mrtvé úhly v provozu tam, kde auta jedou ve více pruzích zhruba stejně rychle, protože auto, které vidíte v zrcátku se vám může najednou "ztratit" práve do toho mrtvého úhlu, takže o to víc platí bod a)
2) musíte se naučit odhadovat rychlost vozidel v okolním provozu a hlavně to, jestli ta auta okolo vás jedou rychleji nebo pomaleji než vy a pak už si snadno odvodíte, co si můžete tzv. dovolit - najet či nenajet do pruhu. osbně to dělám tak, že už při najíždění do připojovacího pruhu se podívám (přes rameno) na silnici, na kterou vjíždím, abych získal přehled o autech tam jedoucích a nemusel se spoléhat jenom na zrcátka.
Všeobecná rada - při každé změně směru dávejte včas blinkr - raději dřív než později. Pokud totiž před začátkem manévru vyhodíte včas blinkr a stane se, že někoho přehlédnete (bude v mrtvém úhlu, bude blízko za vámi a vaším najetím by např. musel brzdit), , bude vědět, že se na něco chystáte a pokud se bude cítit ohrožen, zatroubí si na vás a tím vás upozorní, že něco není v pořádku.
Všeobecný postřeh z praxe - ze současných aut (malá boční a zadní okna, vysoké zádě) je podstatně hůře vidět zejména dozadu a do stran než za starých aut, která byla více prosklená a měla slabší sloupky, takže při jízdě moderními vozy je potřeba si dávat podstatně větší pozor (ve starých autech byl člověk jako ve skleníku - na všechny strany bylo krásně vidět).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gumid
Datum: 13.09.15 12:58

teď Vám do mrtvého úhlu nic nevjede


Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.09.15 13:33

Dobrý, nasmál jsem se. Přečetl jsem ale pár reakcí pod videem a překvapilo mě, kolik lidí tomu uvěřilo(ty příspěvky o přeřízlém chodci atd.). Copak jsme už takoví suchaři, že ani napoznáme dobrý vtípek, nebo dnes už FAKE? -- Ale k otázce tazatelky. Tak jako na videu někoho požádej ať se ti projde kolem vozu a všímej si, kde ho už nevidíš. Hodně nebezpečné, zvlášť na křižovatkách jsou široké přední sloupky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 13.09.15 13:42

kdyby bylo na světě tolik chytrosti ... švejk

taky mě ta diskuze pobavila :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 14:20

Za prvné: chodíš do autoškoly a učitel je tam od toho, aby tě naučil ovládat auto a aby ti vysvětlil všechny záludnosti. Ty si ho cenou za autoškolu platíš, takže ať se snaží si ty tvoje peníze zasloužit.

Pokud máš možnost sednout si do auta na parkovišti, tak si sedni za volant a požádej někoho z přátel ať chodí přibližně ve vzdálenosti 5 až 10 metrů za autem v kruzích. Ty si správně nastav zrcátka a potom sleduj chodce za autem pouze pomocí zrcátek. Zjistiš že v určitých místech chodce neuvidíš.

Proto je lepší ze začátku v provozu jezdit pomaleji a zvykat si na jednotlivé činnosti. Tím získáš první jistotu a začneš se více soustředit na ostatní auta.

Mrtvý úhel nedokážeš odstranit, ale pokud před přejížděním do pruhu zkontroluješ zrcátka, dáš blinkr a začneš pomalu plynule přejíždět, tak pokud bude nějaké auto v mrtvém úhlu bude mít čas zpomalit nebo zatroubit.

A zařazování (připojování se) do provozu na dálnici je kategorie sama pro sebe. Ideální je, dát v připojovacím pruhu blinkr a vyhlížet v zrcátkách, který řidič začne zpomalovat nebo přejede do levého pruhu, aby ti udělal místo. Pokud tam ale jede několik kamionů, tak se může stát že budeš muset počkat až projedou (ikdyž kamioňáci jsou často slušnější a zodpovědnější řidiči než v osobácích, takže pokud to jde tak udělají prostor pro najetí).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nonenone
Datum: 13.09.15 15:27
Koupil jsem si male asfericke zrcatko a v pohode vidim.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.