Převodový olej do feldy

Od: Datum: 12.09.15 13:28 odpovědí: 9 změna: 13.09.15 11:48

Ahoj,mám na vás zkušenější otázku,jaký převodový olej bude nejvhodnější do převodovky u felicie,blíží se mi interval výměny

V dílenské příručce jsem našel oleje 75W , 75W-80 , 75W-85 , 75W-90

Teď používám mogul syntrans 75W-90 a jen se tak informativně chci zeptat jestli nějaký z těch jiných uvedených není lepší


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: osel59
Datum: 12.09.15 13:37

V autorizáku Škoda mi nalili MOGUL TRANS 75W. Za těch 17 let, co k nim jezdím nikdy nesklamali, tak jim věřím a radím dál.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 12.09.15 16:35

patří tam 75w90 castrol taf x

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.09.15 18:35

Jak to tak vidím tak u tý 75W-90 zůstanu,převodovka řadí i po 390 tisicích pořád bezvadně. Castrol nebo mogul neřeším,kvalita je určitě při nejmenším srovnatelná, Ten motor i převodovka jezdí celý život jen na mogul a není žádný problém. Co je horší věc na řazení jsou ty táhla,už jsem za celou životnost auta vystřídal minimálně 4 sady,každá(v originále)vydrží tak kolem těch 100 tis km...+/-) teď už tam zase začínají být vůle-no ale s tím nikdo nic neudělá

Datum: 12.09.15 19:21

Asi to chce namazat, než se ty vůle začnou dělat.

Já jsem táhla měnil před cca 300tis km, pořádně namazal a stále je vůle nepatrná. Je ale pravda, že původní vydrželi cca 100tis. km.

Jinak převodový olej jsem dával 75w mogul. A zatím teda řadím i když mám najeto přes 400tis.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.09.15 19:33

Tak to musel být mimořádně dobrý kus,já jsem mazal každý rok a stejně to prostě odešlo,ani ne v tý konzole,tam je to pod prachovkou,ale v tom kloubku u převodovky. A tam mám zkušenost že čím víc se maže,tím rychleji odchází,ten prach co se tam nachytá udělá z vazelíny brusnou pastu. A ten kloubek se dá koupit venkovní kus,ale ten vnitřní není k sehnání,to by se asi muselo vyrobit na míru u soustružníka.

Vždycky tak po 30 tis km jsem to rozdělal,vyčistil a ten kloubek mázl jen zevnitř a to lehce grafitovou vazelínkou. I přes to tak po 70 tisících začínala páka lítat jak vařečka v guláši a tak kolem 100 tis už to bylo nesnesitelný a s takovou vůlí že tam ty kvalty nešly spolehlivě řadit(vůle byla prostě větší než bylo potřeba natočení řadící tyčky)

Mogul je dobrý olej,někteří lidi jej zatracují že je to český šunt aniž by jej vyzkoušeli,do motoru ani převodovky neliju nic jinýho a není žádný problém

Od: gumid
Datum: 13.09.15 09:20

I já měl mogul 75w, ale furt v zimě blbnul synchron na jedničce (při jízdě nešlo dolů řadit 2,1). Castrol to opravil a to ho zatracují do motorů, že dělá moc úsad.

Dej řadící táhla s Favorita. Nemá se tam to co pokazit. U převodovky je kříž a pod pákou šroub a pouzdra.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 13.09.15 11:26
Západní oleje mají základ z norské a americké ropy, která je kvalitnější. Mogul, Trysk a podobné mají základ v ruské ropě, která je pro Paramo a podobné výrobce levnější, ale je méně kvalitní. Zahraniční oleje jsou taky aditivovanější, i proto jsou dražší, neplatí se jen za značku, i když u těch nenomovaných (Castrol a pod.) samozřejmě taky.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.15 11:39

A jak poznám západní olej? Podle toho, že má západní název?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 13.09.15 11:48

Netušil jsem že jsou v ropě nějaké kvalitativní rozdíly. Dneska ta aditivace bude na stejno,všechny oleje musí plnit mezinárodní normy,i mogul a trysk z ruský ropy. Nebudu tady ten olej hájit do roztrhání těla,ale určitě to není šunt jak často lidi píšou,všechny motory co mám jezdí na mogul a není nikde žádný problém,brácha si koupil favorita,tam se na nějakou výměnu oleje poměrně dost kašlalo,motor byl zevnitř plný karbonu,po dvou výměnách byl uvnitř pěkně čistý a i jeho komprese se zlepšila(nejspíš byly zapečený kruhy). To samý svíčky brisk,v tý feldě používám tříbody DR15TC a jsou to nejlepší svíčky co jsem tam kdy měl, NGK byly citlivý na zimu(horší starty a lehké pocukávání v mrazu po nastartování) a jednobodový bosh to byly snad nejhorší šunty co jsem tam kdy měl,snad ve všech režimech to netáhlo,cukalo a teplé starty někdy byly obtížnější. Brisky jedou jak v zimě tak teple,žádný cukání,žádný obtížný startování..jiný tam už nikdy nepůjdou.

Za značku se často platí a neznamená že to dražší je automaticky lepší

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.