Nejste přihlášen/a.
Ahoj,potřebuji poradit jestli měnit olej v motoru podle ujetých km. , nebo po určité době, třeba 1*za dva roky .A ještě jak je to s převodovým.Děkuji Vladimír
Zdravím, olej se mění dle doporučení výrobce, tj dodržujeme interval daný počtem km či dobou (např. 2 roky); to co nastane dříve je řídící. Olej volíme dle specifikací výrobce vozidla, ideálně používáme ten, co tam je. Pokud je vozidlo starší (trochu žere olej), tak lze od cca 100 000-150 000 km přejít od např. 10W40 na 15W40 (musí odpovídat výkonnostní specifikace). Pro běžné vozy je interval cca 10-15 t km či dva roky; olejový filtr a těsnění zátky vždy nové.
Olej v převodovce by měl být doživotní, ale doživotní znamená, že výrobce předpokládá provoz vozidla pouze cca 10 let nejvýše. Pokud máte vozidlo starší, tak jej klidně vyměňte, nic nezkazíte (jen si prosím raději nechte vyměnit gufera u poloos, ať Vám to třeba za měsíc vlivem špatného těsnění nevyteče.
To se mění podle toho co nastane dřív,jestli kilometry tak se mění,jestli doba a ještě nejsou najeté kilometry tak se mění taky. Převodovka to je trochu složitější,výrobci často tvrdí že náplň je celoživotní,ale kdo se pohybuje u aut ví že tomu tak není,měnil bych tak po 60 tis km
Jaké máte auto?
motor 1 rok nebo 12 000 - 15 000km
převodovka 4 - 6 let nebo po 60 000km
Tohle je správně. Jak se k autu chováte, takové ho máte. Pokud máte auto z druhé či třetí ruky, tak nepřemýšlejte a vyměňte náplně i chladící kapalinu, kde je interval 5 let za předpokladu pravidelné kontroly před zimou na mrazivzdornost a nesmí být hnědá kalná nebo s olejem.
Zdravím, no 1 rok už je docela hustý. Vím, že to Škoda auto píše, ale 2 roky to vydrží-normální doba většiny aut (i tři v nouzi-vyzkoušeno).
Olej není ta nejdražší položka,jestli si někdo není jistý tak to vyměnit bez otálení,samozřejmě i s filtrem(tady pozor,kupovat jedině origo nebo ověřený).
Olej degraduje i časem,to že někdo nenajede za rok předepsaný počet kilometrů tak to neznamená že bude po delší době ten olej dobrý. Neříkám že by se něco po dvou letech stalo,to asi ne,ale stejně bych preventivně měnil radši po předepsané době
Třeba moje felicie 1,3 MPi má najeto už bez pár tisíc kilometrů 400 tisíc,celý život je motor provozován na olej 10W-40 od mogulu,interval jsem zkrátil na 10 tisíc kilometrů a používám výhradně originální olejový filtr-motor nemá absolutně žádný problém,stále má předepsanou kompresi na všech válcích,má nulovou spotřebu oleje(od výměny do výměny ubude na rysce max 0,5 mm) a jediný opravy co kdy byly dělaný už je druhá sada rozvodů a jednou těsnění pod hlavou(který ovšem kleklo díky mojí blbosti když jsem uvařil motor)
Převodovka je taky velmi důležitá,dostává ode mě olej 75W90 měněný po zkráceném intervalu 50 tisíc,rovněž po 400 tisících je téměř bez problému,stupně jdou řadit jedním prstem,i zpátečka která je na feldách kámen úrazu,jediný co je občas slyšet jsou opotřebené synchrony na 5 stupni,ale není to nic tragickýho tak to zatím neřeším
Jak se člověk k autu chová,tak vypadá,a je jedno jak je starý nebo kolik má najeto,když má dobrou údržbu tak i starý auto může být s úspěchem v každodenním náročném provozu,pokud se na to člověk vykašle tak je zachvilku po něm
Ďáble je to naopak. U benzínu dříve, u nafty vydrží déle.
doplněno 08.09.15 11:48:Nejde o to, jak je černý. U benzínu je vyčerpaný více, uvádí se ve městě okolo 7tis km, u diesla klidně jednou tolik při městském provozu. U plynu bývá olej taky čistý, ale je vyčerpaný, zakyselený..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.