Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odbočování vlevo

Od: nikol21 odpovědí: 22 změna:

Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně odbočování vlevo. Na 1.obrázku je jasné, že když obě auta odbočují vlevo, tak se míjejí pravými boky, ale jak je to u obrázku 2. když obě auta taky odbočují vlevo, ale modré auto už popojelo doprostřed, protože zleva nic nejelo ale zprava není vidět je to taková křižovatka kde na tom zeleném ostrůvku je plno stromů, tak nemůže hned odbočit kdyby někdo vyjel z té hlavní, tak musím popojet a když z hlavní zprava nic nejede tak modré může odbočit doleva, ale jakto udělat když naproti je červené a taky odbočuje doleva? mají se taky míjet pravými boky i když to modré už popojelo? Nebo modré má dát červenému přednost aby popojelo, míjeli se po levé ruce a až červené bude uprostřed tak modré dokončí odbočení?

Myslím že kdyby se v této situaci míjeli pravými boky tak to červené by pak uprostřed zastavilo u levé strany aby se koukl řidič doprava a to by nebylo dobře protože kdyby někdo odbočoval s hlavní doleva tak červené by mu překáželo. Budu ráda za odpovědi děkuji Vám předem.


Odbočování vlevo
Odbočování vlevo #2

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*
hodnocení

2x
Cervene jede prece jeste rovne, proto ma prednost.
doplněno 05.09.15 18:25:

Uvidíme, co na to znalci. Já bych to teoreticky bral jako dvě křižovatky (nebo jednu dvojitou), kdy ta značka platí pro obě. Modré podle mě rozhodně není na hlavní.

ju*

Modré je v křižovatce a de facto na hlavní, červeňák tam má značku dej přednost, takže po dokončení akce modrého by měl jet podle mne červený...snad

"Modré je v křižovatce a de facto na hlavní"

*sok* Teda Vás bych chtěl potkat někde na silnici...

Modré auto není v žádném případě na hlavní! Na té bude, až projede křižovatkou, teda až zcela dokončí odbočení. Co je to "de facto" na hlavní? Na té buď jsem (míjím značku "hlavní silnice"), nebo nejsem (v ostatních případech, obzvlášť když míjím značku "dej přednost").


De facto... snad... měl by... Snad nemáte řidičák a nejezdíte po silnici. *zed*

 

ju*

Modré je v křižovatce a de facto na hlavní, červeňák tam má značku dej přednost, takže po dokončení akce modrého by měl jet podle mne červený...snad, pokud ne tak budou skřípat plechy.

 

gwmd
hodnocení

1x
Já ať bych jela v kterémkoli autě, tak bych prostě mávla na toho druhého, ať jede první. A nebylo by co řešit. Kdybych si ale musela vybrat, tak červený má přednost, protože jede rovně. Modrý čeká, protože červenému kříží cestu.
hm*

Dávat přednost všude každému není univerzálně dobře, protože vytváříš chaos. Druhému řidiči není jasné, proč bys nejela, když máš např. přednost. Tak si řekne, že asi honíš po autě mouchu nebo prostě z nějakého důvodu mácháš rukama a nikam nepojede. Budete stát proti sobě a čučet na sebe, řidič bude otrávený, proč sakra nejedeš. Až to konečně pochopí, tak asi opatrně odjede, ale určitě o tobě utrousí něco nepěkného (protože kdyby v tu chvíli došlo k nehodě, on bude viník, který nedal přednost). A když se na křižovatce sejdete takové dvě, tak nakonec vystoupíte, sejdete se uprostřed křižovatky a tam se dohodnete, která pojede dřív?

 

hodnocení

1x
avatar diesel

U nás na sídlišti je jich několik .Dle mne jede jako první červený a pak modrý viz obrázek

Odbočování vlevo #3

Když už ten modrý byl tak najetý, pak je toto jediná možná situace - odbočující vlevo dává vždy přednost - jestli ten červený nakonec pojede rovně nebo zatočí je jedno...

Horší věc je v případě 3 vozů z každé strany - to by pak snad museli zkoušet "zipový" systém :) - za mne - dle vyhlášky se míjejí vlevo a k najetí tímto způsobem nemělo dojít . . . jiný způsob považuji za chybný.

hm*

A jak měl modrý najet? Do protisměru? A tam zastavit a dávat přednost těm na hlavní zprava? Kudy by pak jel řidič přijíždějící po hlavní zprava a odbočující doleva? A případný další jedoucí za modrým, ale rovně, by měl najet do pravé části mezi zelené pásy a byla by tak ucpána celá silnice? A kdyby mezitím přijel ke křižovatce červený, ale chtěl rovně, tak už to nemá řešení, protože červený má jednoznačně před modrým přednost, jenže ten mu stojí v protisměru v cestě.

řešil bych to stejně.. pokud není možné se míjet vpravo, tak bych ho bral jako protijedoucí vozidlo a cestu mu nekřížil.. takové situace asi předpis neřeší.. spíš by mě zajimal výklad v případě takovéto nehody..

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

u takové křižovatky by měl být odbočovací pruh a opět se mají míjet vlevo... přednost "prvního" je hloupost

trtr

Zdravím, souhlasím s těmi odbočovacími pruhy. Pravda je, že je to někdy pěkný oříšek, určitě by pomohlo GPS místa. Ono na popis hrůza, ale prakticky třeba normálka. ;), ;)

Když nevím, tak na to jdu selsky, tj. držím se na bezpečné straně zákona a přednost raději dám. Stejně si myslím, že tzv. najetí do křižovatky je pouze počátkem jízdního úkonu a nelze tedy aplikovat, že jsem již na hlavní. Tak je tomu úplně stejně na klasické křižovatce. Najedu z vedlejší na hlavní, ale pořád se řídím tím, že jsem přijel z vedlejší.

Trochu komplikované je to, když někdo ze stáčející se hlavní cesty sjede na vedlejší a v tomto rameni se začne otáčet v tu chvíli nastavá trochu krizovka, když někdo přijíždí právě po té vedlejší. Možná by to chtělo nakreslit, ale snad to pochopíte. V této situaci nastává otázka, pozbyl řidič, který sjel z hlavní do vedlejší ramene, kde se otáčí přednost? Osobně do řeším tak, že daného řidiče nechám odjet, tudíž dám přednost i kdyby mě chtěl pustit. Tvoří prostě překážku a ta musí co nejdříve pryč.

Ale no tak! Na co GPS? A na co odbočovací pruhy? Kde by asi tak byly? Těchhle křižovatek jsou všude tisíce a není na nich nic složitého. A otáčení sem nepleťte, to je něco zcela jiného. Když se otáčím, mají předemnou přednost úplně všichni, i kdyby to byl třeba marťan, přilétající zhora.

trtr

Zdravím, mám rád realitu, tak se to nejlépe pozná. Ano, ty odbočovací pruhy jsem myslel jinak, to máte pravdu. Co se týče otáčení, tak máte pravdu, ale v reálu to nikdo skoro nedodržuje, takže bacha. Jinak situace u číslo dvě je i u nás, ale pouze s ostrůvky, kde lze pěkně vidět. Když někdo odbočuje vlevo, tak se řadí úplně, ale úplně vlevo, takže má patník na své straně u dveří (odbočuje se k obchodu).

 

scv®
hodnocení

0x
avatar scv

Neřeš "míjení levými nebo pravými boky" podle příručky a spíš se na to podívej prakticky. V křižovatkách jako na obr. 1 není mnohdy tolik místa, aby se auta pravými boky jednoduše minula a přitom nevjížděla na hlavní v protisměru, takže v praxi většinou někdo bude rychlejší a pojede první, zatímco ten méně jistý si pár vteřin holt počká. Pokud jsou rychlí oba, musí se oba ostře vyhnout, což je někdy dost krkolomné.

Na křižovatkách alá obr. 2 je to jednodušší o to, že mají prostor navíc - pokud je ostrůvek dostatečně široký a auta tam nebudou překážet případným odbočujícím z hlavní. V ideálním případě vyjedou oba naráz, minou se na úrovni ostrůvku a pak oba odbočí.. pokud si někdo popojede dříve, tak musí dát přednost tomu odbočujícímu proti němu a samozřejmě stále i vozidlům na hlavní. Není dobré si k ostrůvku najíždět, když se po hlavní blíží další vozidla a nevíš, jestli některé nebude odbočovat - tím by se ta křižovatka dala docela dobře zacpat. A u ostrůvku by se řidiči měli míjet levými boky, jinak by byli defakto v protisměru a mohli by si i bránit ve výhledu na hlavní.

 

hm*
hodnocení

0x

Na druhé křižovatce je modré najeté dobře, dá přednost červenému a obě auta pak dokončí odpočování (nepojede-li nic po hlavní) a opustí křižovatku. Minou se levými boky. Do protisměru (modré proti červenému) ani jedno auto nenajíždí.

modré bude mít vozík cca 4 metry dlouhý - co teď?

hm*

No co by? Modré už najelo do křižovatky, dává přednost červenému, červené najede taky (vedle modrého) a přibrzdí, aby mu nevrazilo do kárky, modré se rozjede (tím uvolní kára prostor červenému) a obě auta dokončí odbočení. Prakticky se nemění proti průjezdu bez káry skoro nic.

Kdyby modré mělo extrémní vlek, tak si víc najede doprava a červené auto případně nezalomí doleva hned za ostrůvkem, ale taky udělá větší oblouk (aby tu káru snáze objelo). Když bude mít modré tak extrémní vlek, že bude odbočování obtížné, zajistí si pomocníka; nebo aspoň dá přednost červenému pro úplné odbočení a pak se teprve bude někam cpát.

 

hodnocení

0x

Prvý obrázok- odbočia spoločne. Druhý obrázok: Prvý odbočí červený,lebo z postavenia aut tam kde odbočuje vľavo nemá žiadné auto.Modré odbočí ako druhé,lebo odbočuje vľavo a na miesto kam odbočuje má auto.A ak ako tu bol dotaz na auta s vlekmi,tak kamionisti odbočia prakticky spoločne sebe poza konce súprav.

 

kajacz
hodnocení

0x
ale jak vlastně poznám kdy se můžeme vyhnout (míjet) vlevo pravými boky a kdy ta 2. Varianta že si popojedu a pokud protijedoucí odbočuje vlevo, tak ho nechám popojet rovně jako dle obrázku. Dle čeho poznám jestli si mám najet nebo ne?
hm*

No, někdy se to poznává dost špatně. *nevi* Záleží na konkrétní křižovatce. Třeba tu někdo odpoví lépe, ale podle mě: Vycházím z toho, že normální je míjet protijedoucí auta levým bokem (po silnici jezdíme vpravo). Míjení pravými boky je taková křižovatková výjimka a použil bych ji tam, kde oběma stačí jen trochu dřív (víc) uhnout doleva (a přitom nenastanou jiné komplikace) a pak už oba odjedou z křižovatky. Míjení levými boky bych použil v ostatních případech.

V obyčejných malých křižovatkách by se auta při míjení levými boky ani pořádně (nebo vůbec) neobjela, proto se míjejí pravými.

Pokud musíš zastavit v křižovatce, neměla bys zůstat stát v protisměru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]