Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Mondeo MK3 a cukání při startu

Od: castle® odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

Měl bych takový problém. Mám Ford Mondeo MK3, r.v.2001, 2,0 obsah, 85kW, palivo Diesel, najeto 295 000 km. Začalo to necelé 2 měsíce zpět. Při častějším startování několikrát za den se mi zdálo, že se startér hůř roztáčí. Tak šlo auto k mechanikovi (není to značkový servis Ford, je to automechanik všech značek, dělají i lakování karoserie, jezdí s auty na technické, atd...). Zjistili skoro rozsypaný vnitřek a tak se koupil druhý zrepasovaný. Říkám si, že za měsíc má být výměna oleje, a tak když už to tam mají, ať jej taky vymění. Auto mi vrátili po dvou dnech a jezdil jsem. Za další 3 dny začalo při jízdě nenadálé škubání volantu třeba jen na moment. Bylo jedno jestli sem pojel jen 2 km někam a nebo jel cestu 100 km v kuse. Vždy za jednu jízdu to udělalo jednou. Přirovnám to k tomu, když se točí třeba trubka a já ji chci chytit, tak mi to rukou zaškube, ale trubka se nezastaví a já tu ruku pustím. Při jízdě vždy pomohlo něco jiného. Prošlápnout plyn, nebo zpomalení, nebo zpomalení a podřazení. Na dotaz mechanikovi, co to má být, jen kroutil hlavou a že netuší a radil se s druhým na dílně, který taky netušil a pokud to nedělá trvale, tak mám jezdit a až se to zhorší, tak se mám ukázat i s autem. Uběhl týden, cukání při jízdě bylo za jízdu častější, až jednoho dne se po nastartování auto rozcukalo tak, že se nedalo ani jet. Štěstí bylo, že mám nechanika kousek od domu a tak sem se jim tam docukal i s autem. Po rozdělání motoru zjistili vypálenou levou stranu sání a pak to hlavní, že nějaký čep narazil či dokonce urazil hlavu. (Tak až do hloubky tomu nerozumím a tak jen přepisuji jejich slova.) A prý že oprava by byla velmi nákladná a je lepší sehnat druhý ojetý motor stejného typu. 14 dní se po republice hledal motor až se jednoho dne našel na vrakovišti (kde už ho rok měli v garáži) shodou okolností kousek od nás a tak přeprava byla jednodušší. Motor vyměnili, zkoušeli trysky, 2 z toho byly načnuté a tak je nakombinovali. 2 původní a 2 z vyměněného motoru. Dále mi zbylo čerpadlo, turbo, kladka a 2 vstřiky. Auto vyzkoušeli, zavolali, předali. Jezdilo se 3 dny a při ranních a večerních startech, kdy auto stojí celou noc na místě a potom celý den, kdy se přesunu do práce, tak po nastartování auto cuká na volnoběhu a z výfuku se valí hustší dým. Ten dým není černý, ale spíš bílý možná lehce šedivý. Když stojím na místě, tak to asi po 2-3 minutách ustane a i dým z výfuku se téměř zprůhlední. A nebo pokud se rozjedu aujedu tak 500 metrů, tak to ustane. Když odjedu jinam dál. Vypnu motor a zase zapnu, tak už to nedělá. Jsou to ty tzv studené starty nespíš. Mechanik neví, co to je. Odkazuje mě na jiného mechanika, aby upravil dávku počátečního vstřiku. Jinde jsem zase slyšel, že by to mohlo dělat palivové čerpadlo. Ale zase že by jen při studených startech?

Prosím o rady. Vím že z popisu se toho člověk moc nedozví, ale třeba se vám taky něco podobného stalo. Díky moc

doplněno 05.09.15 11:11:

Ještě doplním, že všechny 4 žhavící svíčky jsou v pořádku dle mechanika.

doplněno 05.09.15 11:25:

A ještě jedna drobnost, že výfukové plyny jsou mnohem víc cítit, než s motorem předtím. Na vrakovišti tvrdili něco o najetosti okolo 240 tis. km, čemuž člověk věřit může a nemusí. Doklad mi k tomu žádný nedali.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hjhjh
hodnocení

2x

Zdravím, auto asi už máte opravené, ale já bych to tipnul na čerpadlo u nádrže.

hodnocení

Zdravím,

Zatím opraveno není. Už bylo u 3 mechaniků a vždy jen něco proměřili, utahli či povolili a na nic nepřišli. Akorát jsem vždy zaplatil za to měření nebo proměřené hodnoty a bylo. Jako tip mi dali čerpadlo. Ale nové je strašně drahé a repas tak prej 20 tisic. Těch čerpadel je tam víc nebo je to myšleno jako palivové?

hjhjhjhj

Zdravím,

Ano, měl jsem na mysli palivové čerpadlo. Ale jestli se vám nechce kupovat tak bych zkusil natankovat plnou nádrž, a když auto pojede normálně tak je to ono. A rovnou bych vyměnil palivový filtr.

hodnocení

Palivový filtr měnili při výměně oleje v červhenci. Nádrž jsem včera natankoval plnou ale nepomolo to.

 

hodnocení

77 zhlédnutí a nikdo netuší, co by to mohlo být?

 

hodnocení

Jaké by měly být správné kompresní tlaky válců? 23, 26, 26, 19 je už špatné co?

hjhjhjhj
Vznětové motory by měly mít kompresní tlak 25-30. Takže je to známka vadných ventilů, opotřebení pístních kroužků nebo kluzkých ploch válců.
asd1

Bych sháněl jiný motor, nejlevnější bude zadřený čerpadlo blok a hlava v pořádku. Tady budou kruhy/ ventily a repas se těžko vyplatí... Reklamovat práci servisu - dali vám vadný motor...

hodnocení

Do jaké doby se dá reklamovat práce servisu, který namontoval motor z vrakoviště? Montáž se udála v první polovině srpna, čili asi 2 masíce zpět. Ale s autem jezdíme minimálně. Nejhorší asi je, že první asi 3-4 dny to cukání vůbec nedělalo. A to jsem od převzení auta z opravy do doby začátku cukání při studených startech najel asi 10km maximálně.

hjhjhjhj

Já bych to spíše reklamoval na vrakovišti, v autoservisu asi moc nepochodíte tam se budou ohánět tím že ten motor nebyl nový. Když jsem měl ješte Forda a kupoval jsem náhradní díly ve Svojšicích tak mi vždycky tvrdil že záruku poskytují 6 měsíců, a kdyby to náhodou nefungovalo tak mi to vymění nebo vrátí peníze protože to nezkouší, a tudíž ani nevědí zda to funguje.

Zadretý ten posledný válec,kúpili ste vylagrovaný motor a popritom asi aj zadretý.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]