Lambda sonda graf

Od: Datum: 02.09.15 20:34 odpovědí: 7 změna: 03.09.15 11:05

prosím ,muze zde nekdo dát obrázek - graf prubehu signálu na LS od studeného motoru - jde mi hlavně o fázi zahřátí od cca 20 stupnu do cca 70 stupnu a hlavně detail prubehu v prvních nekolika minutách, kde je videt např při studeném motoru jak řj nahradí signál LS svou hosnotou a po zahřátí jak začne LS pendlovat?

dekuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.09.15 20:53
avatar

Pokud si otevřeš tohle : http://www.bxclub.com/download.php tak tam jeden člověk z daného klubu něco k tématu dal.tak se na to zkus mrknout zda-li to vyřeší Tvůj problém .Další obsáhlé téma na toto je na xantiaclubu ve staré poradně.Zda-li něco o tnhle najdeš na Peu-clubu evím,tam jsem na téma o lambda sondě nekoukal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.15 21:56

Graf ti nedám, musel bych ho udělat. Asi ti jde o úzkopásmovou, jinak by dotaz neměl smysl.

U každého auta bude jiný. Třeba u Feldy 1.3MPI stačí odhadem cca 20-30°C teplota vody a již se "jede" dle LS.

Jak rychle "pendluje" záleží na rychlosti LS a také na rychlosti řízení-ECU.

Samotný graf to tedy bude nanic.

doplněno 02.09.15 22:09:

Lambda sonda má hodnotu skutečnou. Jen v případě, že je potřeba směs obohatit(studený motor), tak ECU na LS nehledí a vstřikuje množství paliva dle teploty.

Vyhřívané LS trvá cca 10-20s než se po startu dostatečně nahřeje a tedy začne ukazovat skutečné hodnoty. Takže po této době a studeném motoru by LS měla ukazovat více než 0,5V. To znamená, že směs je bohatá. Jakmile dosáhne teplota vody dle ECU dostatečné hodnoty, začne regulovat ECU dle LS. A tedy hodnoty budou pendlovat mezi 0-1V.

doplněno 02.09.15 22:19:

Našel jsem si tvůj původní příspěvek. Prohlídl jsem si video a to že ti padá při zahřívání napětí na LS je chyba.

Bud to může způsobit vadná LS a nebo ti to skutečně vstřikuje málo paliva.

doplněno 03.09.15 09:29:

Jak dlouho ti po startu trvá, než ti LS začne klesat k 0V a jak dlouho kdy začne "pendlovat"?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.09.15 22:00

jde mi o to že LS při studeném motoru ma fixní hodnotu danou řj to je správne, např kolem 350 mV jenže během nekolika minut jak se zahřívá najednou padá až na 20 mV a tam se drží chvíli cca minutu až pak začne pendlovat...není to dusledek nejaké závady nemá být porád na cca 350mV do doby než začne pendlovat napr mezi 100-700mV? potom jak uz je vše zahřáté tak jde jak má

moto 1.4 KFX je tam 1 LS

Datum: 03.09.15 00:26

práve po zahřátí již pendluje, vyhřívání jsem měřil jednak jsem připojil na dva bile dráty na vyhřívání 12 v a za chvili byla horká, i napětí jsem měril co vede z relátka na svorku takže by měla být zahřívána, moze být ale i vada v konektoru, muzu jeste zkusit odpojit dráty na vahřívání a připojit je přímo na 12 v zda bude LS padat na 20mV, tím by se vyloučila jeji závada...? další vec je to palivo, tlak jsem měřil je 2,5 po odpojení podtlaku 3,1 , takže už jedině vstřikovací trysky, je tedy možné kdyby byly nějak zanesené že to bude dělat jen při tom startu a pak už ne?

Datum: 03.09.15 09:21

jeste jednou jsem meril diag LS a nez se zahreje pada az na 0 V a tam nejakou chvili zustava jakmile se vice zahreje teprve zacne pendlovat...

Od: asd1
Datum: 03.09.15 09:42

jj, to je možný - reálně vstřikuje míň než je požadavek z ŘJ, chudou směs pozná až po najetí na LS a pak si to zkoriguje a jede normálně... Přicpaný vstřiky by to být mohly... Pátral bych tím směrem - proč vstřikuje míň než má. Tlak paliva by měl být OK = čerpadlo a filtr by to být neměl, spíš opravdu ty vstřiky...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.09.15 11:05

při nastartování motoru ukazuje 350mV plus minus, po asi 10-20 s začne napětí klesat 300, 200, 100, 20mV a dostane se až k 0V to vše během asi 20 s pak 5 mV , zase 0mV... drží to tam asi zase nějakou dobu asi 20 s pak skočí na 700mV a začne již normálně pendlovat...v té době současně se dostane hodnota předstihu až na 28 stupnu-tj běhá mezi 0-28 stupni, po minutě už běhá regulace předstuhu cca 0-10 stupnu to vše na volnoběh...

v paměti závad se po ujetí několika stovek km objeví chyby:

LS-přechodná závada

autoadaptace regulacebohatosti směsi - přechodná závada někdy i trvalá

po vymazání chyb se objeví znova po ujetí více než 200 km dříve ne...

děkuji za radu případně co přesně bych mohl ještě proměřit nebo co bych mohl ještě k tomu napsat

doplněno 03.09.15 11:22:

další vec je ta že motor nastartuje vždy bez potíží ale ráno nebo po delším stání při rozjezdu zhasne nebo se strašně dusí vynecháva-to se děje jen cca 20-30 s max do minuty pak již jede normálně...prostě ráno nastartuji chci se rozjet a zhasne..dokonce zhasne bez rozjezdu ale otočím volantem-na servořízejí je snimač který dá pokyn řj aby zvýšila otáčky a zhasne

pokud v momentu kdy motor při rozjizední chce zhasnout vymačknu spojku tak nezhasne a drží na volnoběh,

další vec:

pokud se rozjizdim z kopce a citim že chce při rozjezdu zhasnout nechám volnoběh dám dvojku zmacknu plyn a nejede vubec...proste totální výpadek motoru, jakmile vyřadím na volnobeh drží, po chvilce dám znova dvojku ale už se chytá a pod kopcem už jede normálně...asi tam bude několik závad ...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.