Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně motorů Audi A4 a Škoda Octavia řady 2
Jak jsou na tom motory u Audi a u Škody 1,9 TDI a 2,0 TDI ...lze popsat nějak výhody a nevýhody těchto motorů? Ať už životnost/spotřeba/výkon/... obecně?
A zda je rozdíl mezi těmi motory v Škoda Octavie druhé řady a Audi A4 a jaké nebo zda jsou totožné.
Popř. Jakému ojetému vozidlu mezi 150 000-200 000 by jste dali přednost jestli Audi A4 r. výroby cca 2005 nebo Škoda Octavia r.v. 2007
U Octavie 2 byly montováno - 5 druhů 2.0 Tdi , který máte na mysli?
1.9 má u Octavie 77 kW ( v praxi až 90 kw ) , OK
1.9 v audi májí 74 , 85 , 96 kW ,
ať koupíte cokoliv se 150 000 km na tachoši tak je velká šance že mají najeto 500 000 km, Audinu bez ověřené historie bych nebral , ve své době v přepočtu na počet prodaných vozů se kradly více než Octavie
Motory 1.9 TDI PD jsou v rámci celého koncernu víceméně hodně podobné. Výhodou je rozumná spotřeba i slušná spolehlivost (akorát u některých motorů BXE byl problém s ojnicemi, které zničily motor). Nevýhodou je značně nekultivovaný chod motoru (hluk, zvuk, vibrace, turboefekt) a obtížná kompatibilita s filtrem pevných částic, pokud je jím auto vybaveno. Výkon je dostačující (Octavia 77 kW, Audi 85 kW).
Motorů 2.0 TDI PD existuje několik, mají různá technická řešení některých částí motoru nebo vstřikování, takže pak záleží, jaký konkrétní motor si chcete vybrat - poznáte to podle tzv. kódu motoru. Obecně to asi nelze popsat, těch variant je moc. V každém případě nejlépe jede a zároveň je nejvíce poruchový motor BRD v Audi, tomu se vyhněte obloukem. U Audi se doporčuje držet se při zemi a zvolit ten technicky nejjednodušší, který má kód BPW. V Oktávkách je nejporuchovější motor BMN (dával se do verze RS).
Děkuji za odpověď,
mimochodem to o jaký přesně typ motoru jde, zda BRD,BPW,... zjistím kde? Nejsem zase až tak zběhlý v automobilech.
Jinak máte nějaké zkušenosti nebo názor na Audi A4 kombi? s 2.0 TDI (103 kW) a 1.9 TDI (85 kW) Nevíte jak je to s poruchovostí a případně životností motoru?
A zda nevíte něco o motorech 2.0 TDI u Škody Octavie kombi 2. řady, jak na tom jsou.
Popřípadě čemu by jste dal přednost k běžnému rodinnému užívání (dojíždění do práce, dovolené, výlety, nákupy...)
Audi A4 kombi 1.9 (85kw) nebo Audi A4 kombi 2.0 (103 kW) nebo Škoda Octavia 2. řady (1.9 nebo 2.0)
u Audi A4 rv. 2005+, u Škody rv. 2007+
Rozumím, že je to kus od kusu jako se vším, ale tak každej tip a rada je užitečná.
Nejjednodušeji to zjistíte v technickém průkaze, jak jsou údaje o motoru, tak je tam kolonka "typ motoru" nebo "typ". Dále je to uvedeno na tzv. typovém štítku, který bývá v motorovém prostoru.
Jak už jsem říkal, ta poruchovost/životnost záleží u 2.0 TDI na typu motoru, dále na péči a údržbě přechozích majitelů a někdy i na modelovém roku. Nejhorší je typ BRD od Audi, tomu se vyhněte obloukem, má problémy se zkratováním vstřikovačů (motor se zastaví a voláte odtahovku), konstrukční chybu pohonu mazacícho čerpadla (celý motor se může zadřít) a určitě by se toho našlo víc. Dále bych se vyhnul typům BLB a BRE v Audi, tam je většina těch problémů asi taky. V Oktávkách se vyhněte typu BMN (kvůli těm problematickým vstřikovačům).
Naopak u tech spolehlivějších typů je životnost velká (většina 1.9 TDI a některé typy 2.0 TDI). I u nejspolehlivější ojetiny TDI však musíte počítat s tím, že už může být opotřebené turbo nebo dvouhmotový setrvačník, což nejsou halířové položky.
Nezapomeňte, že Audi a Oktávka s motorem TDI mají zvýšenou pravděpdobnost stočeného tachometru nebo neodborné opravě po havárii. Pokud autům nerozumíte, tak si sebou vezměte někoho, kdo tomu trochu rozumí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.