Nejste přihlášen/a.
Ahoj mám jawu betku 50ccm 4 takt. Najeto 11 000km. Včera jsem šel jezdit nešetřil jsem ji. Stále na plnej plyn. Motor se asi hodně přehříval. Pak jsem zastavil a už jsem ji nenakopl. Musel jsem ji rozjet. Po asi 5 minutách kouř z oleje. Zastavím odšroubuji olej a vyvalí se kouř. Oleje dost. Nechal jsem vychladnout ale už to nešlo nakopnout. Roztlačil jsem ji a jak je ta hadička dole pod motor tak z té se valil hustej kouř. Když jsem otůroval tak jak z výfuku. Výkon tak 1/4. Nakopnout to nejde jen roztlačit. Při výjezdu od baráku jsem škrtl motorem o obrubník ale to by nemělo mít souvislost. Co se tam asi stalo?
Tipoval bych na zadřené. Právě opravuji stejný motor z mopedu jiné značky. A píst zadřený, zapečené kroužky a ve válci natavený hliník. Zákazník mi přivezl původně na montáž většího válce a opravu elektriky. Tak jsem chtěl napřed opravit tu elektriku, protože ta mne baví nejméně. Nešlo to vůbec nastartovat a když jsem našlapoval, tak páka kladla mnohem menší odpor než je běžné. Motor byl bez komprese. Tušíl jsem zadření a také ano a dost pěkné. Navíc se přizadíral pístní čep v ojnici a pístu. U těchto motoru je pístní čep uložen v kalené ojnici bez ložisek a funguje to. Jenže když se zadřený píst přehřál a také přehřál ojnici, olej již nastačil mazat a bylo zle. Pokud je klika v pořádku, tak stačí dát nový píst a vyčistit válec od napačeného hliníku, nejlépe louhem, trochu přehonovat a může zase fungovat. Pokud je přidřený čep v ojnici, je to malér, znamená novou klikovku. U motoru který opravuji jsem se zákazníkem dohodl, že se pokusím ojnici začistit a dát jiný jetý píst a válec které se mi povalují z přestaveb a bude s ním jezdit, dokud se kola budou točit.
Ty motory jsou neskutečné, mám zde motorku která má najeto poctivých 32000 km, má kompresi, dobrý zvuk a tahá také dobře. Chce to dobré oleje a častěji měnit, případně si namontovat přídavný olejových chladič. Člověk který trvrdí, že jsou to proti Jawám žďorba je opuštěn rozumem. Jawy jsou braky. Jediné co na nich funguje jsou právě cizí motory, všetně těch co jsou v Betkách a Jawa je kupuje z Číny.
kamill: takové nesmysly jsem o motocyklovém čtyřtaktu nikdy neslyšel, mají společnou náplň oleje pro motor a převodovku a do sání se také olej nemůže dostat. Do spalovacího prostoru jedině poškozenými pístními kroužky nebo stíracími gufery ventilů. Je také teoretická možnost poškozením těsnění pod hlavou, to je ale prakticky u techto motoru vyloučené. To co píšete by se dalo snad částečně brát pro dvoutakt. Nu u snídaně jsem se docela zasmál.
A čím to vzniklo? Jak jsem to honil na plnej plyn a přehřálo se? Pokud to bude připečený na kolik vyjde oprava? Má smysl to ještě opravovat? Dík. Opravit to neumím a musím to dát do servisu.
Ak sa v olejovej skrini objavuje zvýšené množstvo dymu,pravdepodobne je poškodený semering medzi motorom a prevodovkou, čím sa prevodový olej sa prisáva na spalovanie a motor dusí.Poškodené možu byt aj semeringy okolo rozvodu 4 taktu.Skúšku tohoto podozrenia možete urobit odstránením prevod.oleja a jeho krátkodobou výmenou za olej do 2 taktu,ktorý lepšie horí .Ak sa zvýši výkon a prestane sa motor dusit pri zvýšenom dyme, tak poškodenie je jasné -výmenit gufera. Inak si myslím ,že škrtnut motorom o obrubník je zlé a ukazuje techniku vašej jazdy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.