Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při kterých otáčkách řadit u dieselu?

Od: xmartin365x odpovědí: 17 změna:

Zdravím, mám dotaz bylo mi řečeno, že při zahřívání motoru to nemám točit přes 2000 otáček, ale někde jsem četl že při takových nízkýh otáčkách se níčí dvouhmota tak jak tedy jezdit?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumid
hodnocení

2x

otázkou je, zda po přeřazení získám 1200 nebo 1000 otáček nebo lépe 1500. To záleží na zpřevodování převodovky. Přece se nemůžete řídit pravidlem, že za všech okolností přeřadíte při 2000?! To neudělá ani automatická převodovka.

Když jedete do kopce, tak je blbost v prudkém kopci po roztažení na 2000 získat 1200 a pak to dusit celý kopec a to pak stačí mírně pustit plyn v zatáčce při vyjíždění kopce a máte otáček 1000 a znovu podřazujete?

Mějte takovou rychlost, na kterou prudkým sešlápnutím plynu auto zareaguje zrychlováním a né bručením, vibracema, které poškodí dvouhmotu a žádným zrychlováním.

Z dlouhého mírného klesání zase na spotřebu klidně dejte 5 nebo 6 a na ty otáčky 1000 plachtěte, pokud nepotřebujete brzdit motorem.

To nemáte cit a sluch? Si představte, že to jedete na kole. Není to jen o otáčkách. Podtáčením si ten nafťák odrovnáte. Zanese se sání od EGR, zasekne turbo a DPF se nebude mít šanci vypálit.

Při zahřívání by ten diesel neměl vyloženě tahat na sílu a tak by jste měl místo dušení podřazovat a držet ho na takových otáčkách, kde s vámi pojede lehce a rychle reaguje na plyn, ale nebudete ho zbytečně honit a jezdit se studeným brzda plyn.

Neznamená to tedy, že se studeným budete všude jezdit na 5tku po městě a trápit to plynem na podlaze přičemž je to tak těžký převod, že to ve městě ani s plynem na podlaze skoro nejede. To je ono druhé ničení a horší než vyžší otáčky.

 

bruno*
hodnocení

2x

Nejoptimálnější je řadit tak, aby se otáčky pohybovaly v okolí maximálního točivého momentu. To platí pro všechny motory, vč. benzínových.

gumid

aby si to někdo blbě nevyložil, že má mít otáčkoměr poblíž červeného pole a řvoucí motor.

Jinak já rozumím. Některá auta ten točivý moment mají vyznačen zeleným polem na otáčkoměru.

Poblíž červeného pole na otáčkoměru je maximální výkon motoru, avšak max. kroutící moment je při otáčkách mnohem nižších.

 

iv®
hodnocení

1x
avatar iv
Já tedy odpovím jako naprostý laik... Taky máme diesel.. Prerazuji při 25000 asi přibližně, prostě až to zařve. Pokud bych radila hned když to vyleze na 20, je to blbost... motor by se dusil..
doplněno 31.08.15 16:44: Ha, ha... uklepnout se může každý, děkuji za upozornění :)

Ty jo, 25 tisíc otáček... :)

lordweb24*
Proste preklep... ja mam take diesla. Smula je ze bydlime v doliku a at chci jet jakym smerem musim do kopce. Radim pri 2.500 otackach, pak jedu z kopce takze hodim kvalt a hotovo. Motor se po cca 7 km zacne ohrivat. Ne nema 90 ale treba 70. Zalezi na pocasi zda je leto ci zima... svemu dieslu stejne vic jak 3 tisice otacek nedavam. Snad jen pri predjizdeni. Ale vic nema smysl. Me turbo zabira pri nejakych 1600 otackach.

70o C teplota motoru je na diesel málo. Vyměňte termostat motoru. Pozor - některé FORDy mají termostaty 2 !

lordweb24*
Mam ochcavku. Vystoupa teplota v poho na 90 °C. Jen jsem chtel rict, ze kdyz vidim ze se zahriva zacnu ji o trosku vic hnat... jinak drzi 90°C at se deje co se deje :)

 

buss

A je to dýzl? Nemáte tryskáč? Ideál by bylo sehnat si pilový diagram. Kdysik se to uvádělo. Chce to cit, ono přetáčení také není vhodné, čeho je moc...

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, záleží na vozidle. Co je to za vozidlo? Obecně to říci nelze. Někde to bude ok, jinde ani turbo nezabere a tím pádem auto není optimálně provozováno.

xmartin365x
je to fiat punto ll 1.9 jtd 59kw turbo zabírá kolem 2000 otacek
ar

"je to fiat punto ll 1.9 jtd 59kw turbo zabírá kolem 2000 otacek"

Tak jsou "zarostlé" lopatky u turba. U JTD musí turbo začít zabírt na 1300-1400 otáčkách a na 2000 "přepne".

xmartin365x
ma to pry obtokove turbo

 

fik
hodnocení

0x

To je nemožné říct,každý motor chce něco jiného,pro některý je 2000 optimální,pro jiný je to málo,záleží jak je položený točivý moment,jaký má motor výkon a objem,jestli má turbo nebo ne

 

hodnocení

0x

Takz. dvohmota sa ničí vtedy,ak záber motora je nepravidelný ku podvozkovým častiam,vtedy sa tie vibrácie vyrovnávajú v tej dvohmote.

 

petrka*
hodnocení

0x

Nastudujte si, při jakých otáčkách má motor nejvyšší točivý moment a na těch řaďte.

Fiat 1.6 Multijet je při 1500 ot/min. Z jedničky řaďte na dvojku klidně nad 1200 ot., motor totiž dostává zbytečně zahulit a výkon motoru to u každého dieselu zvládá v pohodě. Obecně lze pro motor přívětivě řadit kolem 1800 ot.

Dvouhmota dostává zabrat při 4. -5. rychlostním stupni a nízkých otáčkách, kdy motor sebou škube. Bývá to kolem 1200 ot. u uvedených rychlostních stupňů. Točit diesel nad 3000 ot. nemá vůbec žádný význam, vyjma jízdy po dálnici v Německu. Tam to ještě jde. Já mám na 1800 ot. asi 120 km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]