Nejste přihlášen/a.
Může se stát, že v autoservisu vymontují z auta původní funkční díly a místo nich tam namontují jiné, horší díly, třeba díly z vrakoviště a to vše udělají bez vědomí majitele auta? Je to možné?
Martine - toto je typická odpověd dnešního českého takypodnikatele.. Zajímalo by mne, jak pak by asi toto tento takypodnikatel proúčtoval , když tam, dá starý hnusný díl , a to bez vědomí či souhlasu majitele auta a zadavatele zakázky..? To by mne zajímalo, jak to děláte sám..? Takže je to na majiteli auta, aby si sám poznal, že tam má starej či novej díl., a co by ještě chtělo, né?
Rozepíšu se, mám vlastní zkušenost. Ano možné to je, záleží to na čestnosti konkrétního mechanika či podniku. Dá se obecně předpokládat, že čím hůře je skutečnost odhalitelná a díl dražší, tím je tato pravdpodobnost vyšší. (Viz zde třeba dotazy "chci to ukrást, dozví se to někdo?" atp...) Taky jistě může hrát roli projevená technická neznalost majitele auta. Špatná odhalitelnost však není podmínkou, mám před časem osobní zkušenost. Ukradli mi (ve značkovém servisu) 3/4 nádrže benzinu. Když jsem auto přebíral ukazovalo dojezd 0km... říkal jsem si, oni ho vypustili a zapomněli vrátit... Hned jsem se vrátil a skutečnost oznámil. Nestačil jsem se divit, když mi bylo řečeno, že v předávacím protokolu není informace o stavu nádrže uvedena, (kolonka byla nevyplněná) a nic mi tedy nedají. Dohadoval jsem se s nima horem dolem (už jen z principu čestného jednání) ale bezvýsledně, tito lidé zdálo se mi, jsou na obhajování nečestného jednání vícero druhu zvyklí, nedělá jim problém lhát, mlžit a překrucovat skutečnosti. Protože na soudní spor mi chyběl hmatatelný jednoznačný důkaz, slíbil jsem jim, že o tom (a nejen o tom) budu vyprávět všem známým, kdykoli na to přijde řeč. Nekvalitní práce bylo tenkrát víc, celkem jsem měl tři reklamace, všechny byly řešeny předěláním. Ještě jedna věc mi zarazila, nikdy se mi neomluvili, třeba když jsem odhalil pohmožděnou brzdovou trubičku, přijímací tehnik bezeslov odešel, vrátil se za 20 minut a řek "ano, toto samozřejmě vymníme v rámci záruky". Takže ano, možné to je a někde podvádní, balamutění, šizení, oblbování může být i zajetý zvyk.
Zdravím, s tou fotodokumentací je to dobrý nápad. Sám auto fotím a vím i co má být ve správném převávacím listu uvedeno, stav paliva tam je, stejně jako povinná výbava a další věci, na které je tam volný řádek. Úplně nejlepší je v autě nemít nic navíc (dávám auto občas na učiliště, tak si nemají s čím hrát-i panel od autorádia seberu).
Jinak v mém okolí servisuje chlápek co prý auto občas činí staršími, což je předmět otázky, takže to možné je. Dobrá ochrana je také být i méně časově náročných oprav po domluvě přítomen.
Samozřejmě že je to možné,když uvidí člověka který autům evidentně nerozumí tak si myslím že jej skásnou dost solidně+ještě že udělají nějakou prasárničku.
Znám jednoho dědy co jezdil celý roky s feldou do autorizáku(nebudu jmenovat jakého aby to nevypadalo že někoho chci špinit)nedal si to vymluvit že je to blbost a že v normálním servise by hodně ušetřil. Jaké bylo překvapení když se mu motor ve 105 tisících rozsypal z důvodu toho že tam NIKDY nebyl měněný olej,vždycky vykázali jakoby se tak stalo,maximálně dolili po rysku a tím to haslo
Bohuzel je to bezna praxe i znackovych servisu,ze se dil vymeni za jiny,nebo se spotrebni dily nemeni,jen je zakaznik plati,jako treba olej,olejove filtry...Vsechno je bohuzel v lidech,nejvice pripadu je ve znackovych servisech,kde dela mladej kluk po vyuceni,mizerne placenej,bez zajmu o obor,proste tam chodi jenom odmakat si hodiny a nazdar.
Ještě úplně bežná praxe snad 90% servisů je to,že nakoupí nejlevnější šunt china díly za pár kaček,ty namontují a vykážou to jako originál nebo kvalitní druhovýrobu.Zákazník to pohledem sotva pozná,záruční dobu to většinou taky vydrží a pak jim může každý tak akorát a mají o další kšeft postaráno.
Dneska mít známýho servisáka který opravy skutečně nešidí se rovná výhře v loterii
Do značkového servisu, kde se vymlouvají na bezpečnost práce a nenechají zákazníka přihlížet průběhu opravy, bych nešel ani za zlaté prase. ND si zásadně kupuji sám v e-shopu a pak si seženu dobrého garážistu, který mi opravu za mé přítomnosti provede. Vyměnil jsem tímto způsobem U FORD Mondea celou spojku i s ložiskem, dvouhmotový setrvačník, zlomenou přední pružinu, střední a zadní díl výfuku, plynové vzpěry zadních dveří, rozvodový řemen, řemen klimatizace, palivový filtr, žhavící svíčky (musel se po jejich vyšroubování opravit závit v hlavě). Mondík pak jezdil jako drak :o))
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.