Lakování svépomocí

Od: Datum: 25.08.15 18:14 odpovědí: 3 změna: 26.08.15 17:07

Dobrý den, potřeboval bych poradit jak správně sám doma přelakovat rezavé části kastle. Dělal jsem to již minulý rok i předminulý rok ale rez po zimě vykoukla zas. Namíchání barvy je celkem drahá záležitost a tak se radši zeptám než zase vyhodím peníze oknem. Rezavou část jsem vybrousil brusným kotoučem na flexu až na kov, poté úkladně vybroušená místa vykitoval, nechal řádně vytvrdout, brousil, brousil a brousil až vybrousil k nepoznání. Pak následovalo očištění plochy benzínem (nevim zda-li tohle byla chyba), pak stříknutí plničem 3 vrstvy, základní barva 2 vrstvy, požadovaná barva vozu 2 vrstvy a poté 3 vrstvy bezbarvého laku (je to metla). Místy barva doslova při dešti stéká. Byl špatně připraven podklad nebo byla špatná barva? Je lepší čistit před nástřikem benzínem, lihem či jinou látkou? Nyní mam jako podklad připraven Rust Oleum. Předem děkuji za jakékoliv odpovědi.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.08.15 13:50
avatar

Zdravím,
v očištění plochy benzinem chyba určitě nebyla - plochu je dobré odmastit.
Po svých zkušenostech (aplikoval jsem loni podobný postup jako vy, po obroušení nástřik sprejem základovkou a pak vrchní barvou a už mi také zase prolezla rez v ploše) je můj tip, že celý problém je ve vodouředitelných barvách. Když jsem totiž stejný postup aplikoval před několika lety (víc jak 10) pomocí běžných (ředidlových) barev, problém jsem neměl. Dnes bohužel jsou všechny plniče i základovky ve sprejích na vodním základu (akrylátové barvy).
Letos jseme se tedy rozhodl, že na to půjdu jinak - klasickým postupem (akrylátovým barvám jsem nikdy nepřišel na chuť a nevěřím jim, nebyla to první podobná zkušenost). Obrousím povrch, natřu to celé odrezovačem (v mém případě bezoplachový odrezovač T, protože mám zásoby), přebrousím, natřu to klasickou syntetickou základovkou S2000, přebrousím, znovu tutéž základovku, znovu přebrousím, pak plnič, přebrousím a nakonec vrchní barvu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: trtr
Datum: 26.08.15 14:02

Zdravím, mechanicky očistit a případné dírky vyvařit. Poté dobře ošetřit odrezovačem, odmastit a ošetřit základovou barvou (klidně dvakrát). Lehce přebrousit. Poté třeba kit či plnič (dle nerovností možno i obojí v pořadí kit plnič) a opět přebrousit smirkem pod vodou poté aplikujeme vrchní lak a případně na metalízu lak bezbarvý.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: foox
Datum: 26.08.15 17:07

Děkuji Ronyx. Mam koupenou barvu od Rust Oleum, Alkyton. Aplikuje se přímo na rezavá místa a slouží jak základová, tak i vrchní barva. Zkusím tedy tuto se stejným postupem. Je pravda že při minulé opravě jsem použil vše ve spreji a to bylo asi to špatně. Teď mam koupenou plechovku a postižená místa přejedu molitanovým válečkem. Výsledek neni tak drastický jak se možná zdá a je to celkově lepší než sprej. Ve spreji mam pouze barvu vozu kterou stejně aplikuji až uvidím, že onen postup proti rzi byl efektivní.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.