Netypický železniční přejezd

Od: Datum: 25.08.15 15:35 odpovědí: 25 změna: 26.08.15 09:13

Zdravím, jak byste se zachovali vy na přejezdu, který bliká bílým světlem a zároveň tam je stopka? Zastavit či nezastavit Jedná se o spornou situaci (jestli i zde platí to, že světlo je nadřazeno značce). Více info zde: http://karvinsky.denik.cz/zpr…ridice-do-sporu-20150717.html


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.08.15 15:44
avatar

To bude zase debata.

Již se to zde řešilo a nevyřešilo.

Každopádně stop neruší světlo, které udává, jakou rychlostí můžete jet. Takže před přejezdem zastavit a klidně to můžete vypálit až do rychlosti 50km/ hod.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 18:36
avatar

Tem kdo na stopce nezastaví, uvědomte si, že světelný signál pro řízení dopravy není bílé světlo, které určuje, jak rychle můžete jet přes přejezd. Kdo nezastaví, riskuje sankci, Kdo nevěří, stačí se zeptat v autoškole, policisty.

Kdo je přesvědčen, že se mýlím, ať si jezdí jak uzná za vhodné. Podle toho vypadá stav řidičů.

Proč by tam byla ta stopka?

Světelné signály jsou nadřazeny značkám. OK. Ale bílé světlo není nadřazeno stopce.

Červená znamená stop.

Žlutá zastavit, pokud ...atd

Zelená znamená volno.

Bílá znamená co? Nezastavuj na stopce?

Proč se neuzákoní pravidelné školení všech řidičů.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: igor
Datum: 25.08.15 15:46

Po prvním zamyšlení bych asi raději zastavil. Záleželo by na konkrétní situaci no,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.08.15 16:02

Bez ohledu na to co tam je bych radši zastavil,ty světla někdy nejsou zrovna ve vzorném stavu a jednou jsem kvůli tomu málem zařval,když jsem vlítl 30 metrů před vlak,kdybych tehdy spanikařil a šlápl na brzdu tak už tu nejsem.a blikala bílá,na červenou bych nikdy nevjel

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 16:04
avatar

Silniční zákon jasně definuje,

že světelné signály jsou nadřazeny svislému dopravnímu značení .

doplněno 25.08.15 16:35:

fík - to je to samé jako by jsi zastavoval na každé zelené na křižovatce u které je stopka ,

na červenou z druhé cesty by do tebe mohl také někdo vrazit ,

víš kolik jezdí magorů na červenou?

doplněno 25.08.15 20:07: Po třetí pro nepochopy - Jasné stanovisko poskytl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. "Silniční zákon jasně definuje, že světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost v jízdě. Zákon také odkazuje na předpis upravující druhy a význam světelných signálů. Podle toho jsou světelnými signály jak střídavě svítící červená světla, tak i bílé blikající světlo na semaforu u železničního přejezdu. Z toho vyplývá, že v době činnosti bílého signálu, není v platnosti svislé dopravní značení," řekl Drápal.Zdroj: http://karvinsky.denik.cz/zpr…ridice-do-sporu-20150717.html
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.08.15 16:13

To je možný,já ale už jak jsem psal autometicky zastavuji u každého přejezdu nebo když je dobře vidět do obou stran tak se aspoň pořádně podívám,na světla ani závory už nespoléhám. Vidět jak se na tebe řítí vlak to je pocit k nezaplacení po kterém jsem byl tak půl hodinky v šoku než jsem mohl pokračovat...je to jenom technologie a co si budeme povídat,v rukou českých drah může být i celkem dost nespolehlivá

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 25.08.15 16:39

To je pravda,ale z těch vlaků už mám nějak podvědomě vštípený respekt,přece jen když tě sejme auto na světelné křižovatce,tak ve většině případů pokud to není v extrémní rychlosti se nafoukne pytel,z jiného pytle cosi vyteče,párkrát se zakleje nebo se i rozbijí čumáčky a tím to hasne,ale proti vlaku nikdy nemáš ani špetku naděje,pokud tě nějak šikovně neodhodí a táhne tě po kolejích tak je to na 95% jistá smrt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.08.15 17:09

Zdravím, tak to snad objasním. Bílé světlo pouze informuje, že přes daný přejezd je možno přejet až rychlostí 50 km/h ( 50 metrů před přejezdem nejvýše 50 km/h).

Bílé světlo jinak není nikde definováno jako signál pro řízení dopravy co se týče jakékoliv přednosti! Značka Stůj, dej přednost v jízdě se používá na místech, kde se řidiči opakuje, zdůrazňuje a přikazuje že musí dát přednost v jízdě či se používá v místech složitějších křižovatek či nepřehledných a nebezpečných místech (viz pasáž o železničních přejezdech). V tomto případě je jaksi normálním jedincům jasné, že se musí zastavit na bezpečném ale nejpřehlednějším místě (ne na přejezdu-existuje takzvaná bezpečná oblast či zóna, která je def. v železničních předpisech) a přesvědčit se, zda můžeme bezpečně přejet.

Osobně bílé světlo vnímám pouze jako doplněk, který omezuje rychlost na přejezdu a v jeho blízkosti a před káždým přejezdem přibrzdím a rozhlédnu se. Oni Ti co věří v bílé světlo jdou tak trochu světlu vstříc (mnohdy i s nebohými spolucestujícími), tak pozor!

Ohodnoceno: 3x
 
Od: layborrr
Datum: 25.08.15 17:22

trtre - zákon 361 /2000 sb . § 28 /3 - Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1.

Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění

doplněno 25.08.15 20:04: Jasné stanovisko poskytl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. "Silniční zákon jasně definuje, že světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost v jízdě. Zákon také odkazuje na předpis upravující druhy a význam světelných signálů. Podle toho jsou světelnými signály jak střídavě svítící červená světla, tak i bílé blikající světlo na semaforu u železničního přejezdu. Z toho vyplývá, že v době činnosti bílého signálu, není v platnosti svislé dopravní značení," řekl Drápal.Zdroj: http://karvinsky.denik.cz/zpr…ridice-do-sporu-20150717.html
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.08.15 17:31

To znám, ale v rámci bezpečnosti na mnohých místech tu poslední větu lehce zanedbávám (PČR by Vám pokutu nedala, ani není za co-omezování provozu vypadá jinak). Ono je lépe dojet později, než vůbec. Až bude mít nějakou zkušenost se šíleným přejezdem a nefungujícím zabezpečením a v rodině přibuzného co má železniční nehodovky, mluvil byste jinak, opravdu nic pěkného. Ve zprávách je to dost osekané, takže opravdový horor tam moc vidět není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 18:39
avatar

Layborrre, správně citujete, ale ta stopka přeci je jasná. Zastavit na takovém...Zastavíte a rozjedete se klidně pak můžete přes přejezd jet 38km/h. Ale zastavit musíte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 17:28

Pokud bliká u přejezdu bílé světlo a je dostatečný rozhled na obě strany železniční trati, tak nezastavuji a jedu do rychlosti 50 km/hod. Pokud je tam značka STOP - dej přednost a bliká bílé světlo, tak zastavím jen v případě, že není dostatečný rozhled po železniční trati na obě strany od přejezdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.08.15 17:36

S prvním větou souhlas, s druhou ne. Také záleží co je pro někoho dostatečný rozhled, když nákladní vlak brzdí i 2 000 m. Pokud vidím na 50 metrů na obě strany, tak vlak při 120 km/h na více kolejné trati je konečná i na bílé světlo při poruše.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 18:26
avatar

Dobrý den. Pokud by blikalo bílé světlo, jela bych normálně padesátkou přes přejezd. Pokud by světlo neblikalo, zastavila bych. Řekla bych, že tam ta stopka je proto, že lidi jezdí přes železniční přejezdy jak divoši. Nehledí nalevo, nehledí napravo, hlavně ať už jsou za ním... Takto to alespoň některé donutí zastavit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 18:59
avatar
Uz se to resilo snad vsude a signaly svetelne jsou nadrazene. Tak muzes jet.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 25.08.15 19:34

Nemůžete!, to není signál řídící dopravu, to je signál pouze informativní! Bílý signál se používá k řízení dopravy na železnici a pro tramvaje!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.15 19:36
avatar
Ale je to signal , ze je zeleznicni zarizeni v provozu. Resilo se to asi 3tydny zpet a bylo to potvrzeno jinak signalizacni zarizeni + stopka jsem stejne nikdy nevidel
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 19:42
avatar

Honzo,

...Ale je to signal , ze je zeleznicni zarizeni v provozu...toto je nesmysl, nebo to něčím doložte. Když tam signál není, tak zařízení není v provozu?

...a bylo to potvrzeno...

a kým to bylo potvrzeno.

doplněno 25.08.15 21:01:

Ještě jedenkrát pro nepochopy -

Ještě jednou, ať si každý dělá co uzná za vhodné, třeba poslouchá i slova kohokoliv. Pro mne je důležité, co říká zákon. Nikde nic světle, které určuje rychlost. Na každoročním školení mi dávají radu o tomto problému. Ale já ji neposlouchám.

Radí mi, nechte je být, oni je jednou zkásnou policisté. Když se zeptám policistů v bílém, tak souhlasí. My je zkasírujeme..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: layborrr
Datum: 25.08.15 20:05

Ještě jedenkrát pro nepochopy -

Jasné stanovisko poskytl Deníku mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. "Silniční zákon jasně definuje, že světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost v jízdě. Zákon také odkazuje na předpis upravující druhy a význam světelných signálů.

Podle toho jsou světelnými signály jak střídavě svítící červená světla, tak i bílé blikající světlo na semaforu u železničního přejezdu. Z toho vyplývá, že v době činnosti bílého signálu, není v platnosti svislé dopravní značení," řekl Drápal.

Zdroj: http://karvinsky.denik.cz/zpr…ridice-do-sporu-20150717.html

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 21:24
avatar

Drápal to řekl blbě... nelze vzít odstaveček z paragrafu a vytrhnout jej z kontextu a plácnout kdekoli.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: isteron
Datum: 25.08.15 19:49

Výstražníky pred priecestím nie sú uvedené v žlezničných predpisoch, ani v dopravných a ani v návestných.

Výstražníky a ich návesti platia len pre cestnú dopravu.

Železnica používa biele kmitavé svetlo ale na iných návestidlách a má celkom iný význam, ako je biele kmitavé svetlo na výstražníku pre cestnú dopravu pred priecestím.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 25.08.15 20:30

Ahoj. Já bych si dovolil doporučit všem, co si myslí, že na tý STOPce můžou jet, aby si na ní klidně teda jeli. Ale nejlépe sami a v nějakém hodně starém a zrezlém autě. Aby se to hned pořádně rozlítlo a aby se ty bytelný nárazníky, co nejrychleji dostaly k chybujícímu řidiči. Ještě, si to můžou celé natočit na několik vnitřních i vnějších kamer. Pak určitě zvítězí v Darvinových cenách na Streamu. To bude to správné vymazání své podivné genové výbavy, z genofondu naší Matičky Země. Co na to víc?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 21:20
avatar

Nejedná se o spornou situaci. Je to naprosto jasné.

Pro tento přejezd platí následující:

Železniční přejezd - § 28

(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!",
musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.

Na tuto situaci se nevztahuje

§ 76 - Vztahy mezi obecnou, místní a přechodnou
úpravou provozu na pozemních komunikacích

- konkrétně na

(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.

- Jelikož železniční přejezd je samostatné dopravní zařízení a jeho světelné zařízení neslouží k řízení provozu na křižovatce.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.15 23:05
avatar
Tak je to fail no , jeden expert rekne to , druhy to. Jeste , ze jsem takovy prejezd nikde nevidel. Vidim jen bud prejezd bez svetel se stopkou , nebo jen se svetlama
Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 26.08.15 09:13

Prostě z logiky věci se správný řidič má držet v případě pochybnosti na "bezpečné straně" (nejen silnice, ale i předpisů), stejně jako ve stavitelství či strojařině.

Bezpečná strana je, že pokud nevím, udělám to, co je bezpečnější. To jest, je tam Stopka, řídím se stopkou i když "pochybný signál" hlásí "bezpečný stav" (ale i na tento signál může přijet vlak- v případě poruchy). Další příklad na křižovatce jsem přehlídl značku a teď nevím, zda jsem na hlavní či vedlejší, tehdy se kouknu do zrcátka (proto jsou značky přednosti ještě tvarované) a nebo se raději zachovám tak, že jsem na vedlejší a pojedu holt poslední (i za cenu mohutného troubení kolegů). Bezpečnou stranu předpisů je třeba aplikovat v daleko širší škále dopravních problémů a je to také trochu dar, umět to vycítit.

P.S.: V zákoně je třeba umět chodit a znát i související paragrafy a trochu i přemýšlet. Zákon nevznikal najednou, nýbrž postupně, jak to situace vyžadovala a jak vynalézavý byli blbci. To, že jeden paragraf něco stanoví a druhý následující hovoří jinak, neznamená, že první ustanovení bylo zrušeno. Vždy platí silnější myšlenka (ustanovení). Pokud bude například plocha určená pro stání označená jako parkoviště svislou značkou, tak pokud najednou bude uvedena vodorovná dopravní značka zastávka BUS (nebo zákaz stání či zastavení), tak vodorovná přebíjí svislou, i když jiné ustanovení hovoří opačně (zákon ale v jiném ustanovení toto jako příklad definuje).

Za poslední, i když je "bílé světlo" zabezpečovacího zařízení uvedeno v zákoně v paragrafu světelné signály, není to dle mě dle selského rozumu signál takové úrovně, jako klasické seskupení červená-žlutá-zelená ! Bílá barva je dle mě barvou daleko nižší úrovně, to jest barvou pouze pomocnou vyjadřující fakt, že přejezd je pouze uzpůsobem k přejetí rychlosti nejvýše 50 km/h, ale už neukládá povinnost toto činit. Řidič je povinnen se vždy přesvědčit, zda může bezpečně přejet (dostatečná, ale opravdu dostatečná viditelnost, viz moje předchozí příspěvky), poté musí zvolit optimální rychlost k přejetí a už potom se řeší plynulost provozu.

Určitě si dovete představit, že silniční zákon pro např. pana Datla bude mít pro plné pochopení cca 100 stran a pro pana Sojku cca 500 stran a pro pana Drozda 1 000 stran. Doufám, že myšlenka poselství za povinné pravidelné školení či alespoň nějaký mini kurz pro všechny řidiče, kde by se setkali s dopravním expertem pro kladení dotazů, je jasný.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.