Jaký rozměr pneu na zimu?

Od: Datum: 25.08.15 09:50 odpovědí: 11 změna: 26.08.15 18:01

Dobrý den.

Vlastním vůz, jehož provozní hmotnost je 1210kg. Jsem na rozpacích, jestli mám letos v zimě jezdit na 14kách jako loni nebo mám zkusit 16ky. Jezdím převážně město a kolem vesnic, ale občas se podívám i do podhorských oblastí.

Myslíte si, že se budu na 16kách klouzat nebo to nebude takový rozdíl?

14ky mám na mysli 195/65 R14 a 16ky mám na mysli 205/55 R16

Děkuju za komentáře


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: gumid
Datum: 25.08.15 10:09

užší guma se lépe prohrabe

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 10:15

Musíš se podívat do velkého TP co je předepsáno a co dovoleno jako výjimka. Oni to někdy kontrolují cestou i policaiti. širší pneu lépe sedí

Ohodnoceno: 1x
 
Od: petrpan*
Datum: 25.08.15 12:35

Ve velkém TP mám oba údaje zapsány.

Policista nikdy nemůže zjistit při kontrole, zda jsou gumy zapsány nebo ne.

A je pravda, že širší pneu lépe sedí, ale v zimě se právě naopak preferuje užší guma, aby lépe zapadla do sněhu.

Proto se můj dotaz zaměřuje, jestli je 195/65 r14 a 205/55 r16 takový rozdíl

Datum: 25.08.15 12:42

Co poznáte určitě, je snížení profilového čísla z 65 na 55.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 19:50

rozdíl zanedbatelný ta 205 je 1cm širší a 1cm nižší.Větší rozdíl bude v ceně:).JInak do sněhu je lepší užší a na led širší,takže šťastný výběr

doplněno 25.08.15 20:41:

ale kedare přesně naopak na tvrdý povrh(led)širší a na měkký voda sníh břečka užší http://www.testpneumatik.eu/b…tiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.08.15 19:57
avatar
A že toho sněhu mimo hory je. Ledu je určitě v roce víc.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 25.08.15 20:04
avatar

1) PČR při kontrole má náhled do databází.. může chybný rozměr zjistit

2) Chybný rozměr ani tak nezajímá PČR jako pojišťovnu v případě nehody...

3) Záleží spíše na vašich financích - R14 JE JISTĚ LEVNĚJŠÍ

Obecně se říkává, že na sněhu je potřeba se více zaříznout... ale co náledí? Větší plocha by měla lépe držet... Ve vašem případě a pokud máte peněz na rozdávání bych šel do 16tek, pokud jsou opravdu kvalitní, značkové... Jestli si koupíte čínu-humus, pak vám to stejně bude k ničemu. To si raději kupte 14tky od dobrého výrobce

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 20:08
avatar

"Širší pneu, lépe sedí"? Nesmysl...

Ano... Ovšem v případě, že je vozovka pouze mokrá, nebo je tam jen břečka. (Tenká vrstva)

Pokud je fakt horší situace, pak budete šťastný za to, že máte úzké gumy a auto bude držet směr, jako ty saně.

Jinak to nedáte. Opravdu mě udivují lidé, kteří si na své auta pořizují na zimu brutálně široké pneu. Ti fakt asi neprošli základní školou, kde neměli Fyziku. Nebo to vnímají, jako EGO.!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 18:32
avatar

Ten jeden cenťák v šířce až tak roli nehraje.Za mne klidně ty širší!osobně-na svém neřeším!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.15 20:44
avatar

Zdravím,
vybrat si budete muset sám, mohu vám nabídnout pouze své zkušenosti s pneumatikami různé šíře (ne vaší šířky, to jsem na autě nikdy neměl, ale uzších) za zimních podmínek.
Konkrétně se jednalo o pneu 175/70 R13, 165/80 R13 a 155/70 R13, to vše na autě jedné značky a jednoho typu.
Pokud se jednalo o mokro, bylo to celkem jedno, všechy pneu se chovali zhruba stejně.
Pokud se jednalo o rozsolenou sněhovou břečku, svými vlastnostmi vyhrávaly 165/80 R13 - nijak zvlášť neklouzaly, vlastnosti nebyly horší než u 155/70 R13. Nejhůře se chovaly 175/70 R13, občas sem si myslel, že jedu na pekáči a ne s autem (neřiditelné, plavalo to po břečce jako při aquaplaningu i v relativně nízkých rychlostech).
Mírná vrstva sněhu neujetá (do 5cm) - totéž co sněhová břečka.
Větší vrstva sněhu - neujetá (cca 15cm) - jednoznačně vyhrávaly opět 165/80 R13 - prohrabal jsem se zcela bez problémů kam jsem potřeboval (včetně velkého stoupání 12%), drželo to stopu, neklouzalo to. Takřka stejně se (pouze o maličko hůř ve velkém stoupání - vyjet velký kopec už nebylo tak jednoduché) to bylo u 155/70 R13. Jako absolutně nepoužitelné (z mého pohledu) se ukázaly 175/70 R13 - pokud se mi podařilo se rozjet na ujetém, tak to ještě šlo, ale zastavit v hlubokém sněhu a pak se rozjet, nebo se např. v hlubokém sněhu třeba otáčet )tzn. že zadní nehnané kola nejdou ve vyjeté stopě od předních kol) prostě nešlo. Vždycky jsem si připadal jako když mne za ten zadek auta někdo drží. Někdy pomohlo tzv. rozhoupání auta, ale většinou jsem musel vytáhnout řetězy.
Možná bych mohl podotknout, že tyhle zkušenosti jsem nabyl na autě relativně lehkém (960kg), s lehkým motorem (a tím pádem tedy malou zátěží přední hnané nápravy. Dovolím si tvrdit, že tohle moje srovnání pneu je maximálně objektivní, protože ta auta (stejné značky a typu) jsem měl tehdy při testech 3 a každé bylo jinak obuté a testoval jsem to tak, že když nastaly určité podmínky (např. napadlo hodně sněhu), bral jsem jednou auto po druhém a zkoušel, ja se bude chovat, případně co jsem s ním schopný vyjet (ten kopec).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 26.08.15 18:01

Za mne jednozančně R14 a vybíral bych z tria Conti TS850, GY UG9 nebo Michlelin A5

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.