Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
kratší interval výměny nikdy nevadí (max vyhodíte peníze zbytečně, pokud to ještě není třeba), delší interval prý zvyšuje spotřebu (kromě jiného).
Pokud bych měl odpovědět, kdy jsme ho naposledy měnil já, tak upřímně odpovím, že už ani nevím (ale je to několik let, minimálně 3 roky).
né prý, ale opravdu zvyšuje spotřebu.
motor má málo vzduchu a je potřeba při stejné rychlosti s čistým filtrem s tím špinavým více zmáčknout plynový pedál.
v sání je větší podtlak a i klapka volnoběhu ser více otvírá, aby měl motor správné volnoběžné otáčky.
Je to jako u vysavače. S plným pytlíkem prachu nemá takový sací výkon jako s novým prázdným. - logicky.
Většinou předepisuje výrobce nějaké intervaly,tak nějak zprůměrovaně to bývá 30-50 tis km. Filtr se provozem postupně ucpává a potom nemůže motor dobře sát vzduch,což se projeví na výkonu a spotřebě,pokud už by byl filtr opravdu zalepený prachem do mrtě,může se údajně stát i to že se filtr podtlakem zkřiví a pak se saje prach rovnou do motoru.
Pokud jezdíš v hodně prašném prostředí tak se interval doporučuje zkrátit na polovinu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.