Stoceni kotoučů

Od: Datum: 20.08.15 21:29 odpovědí: 36 změna: 15.11.15 10:01
Zdravim,chci se zeptat v servisu by mi kotouce asi nestocili nebo se pletu?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.08.15 21:39
avatar

ne tam určitě ne je třeba najít kovovýrobu kde maj soustruh nebo nákýho garážovýho nadšence soustruhů je po lidech dost *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mire
Datum: 20.08.15 21:42

Ve značkovém servisu určitě ne, v běžných servisech jak který. Většinu kotoučů se nevyplatí stáčet, záleží na ceně nových. Poslední dobou spíše stáčíme kotouče na SUV, tam jsou kotouče velký a drahý.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 20.08.15 22:14

Když se stáčí kotouče,musí mít po stočení předepsanou tloušťku,pokud jsou už hafo projetý nestáčí se. Běžný servis záleží jak který,jak už bylo psáno musí mít soustruh

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.08.15 23:20

V servise asi ťažko stočia kotúče a stočiť brzdový kotúč len tak na sústruhu nejde ak má mať svoje parametre,hoci bude trochu tenší,tak správne stočený brzdový kotúč ma mať jemné bočné hádzanie,ktoré pri povolení bŕzd odtlačí brzdové doštičky aby nedreli stále kotúč.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: cicko
Datum: 21.08.15 00:17

Kam na ty moudra chodíte?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.08.15 07:10

Kam na tie múdrosti chodím? Tak väčšinou som som sa s nimi stretol v živote a čo nájdem na internete tak dávam väčšinou odkaz.Ohľadom tých kotúčov bola skúsenosť keď som sa stretol so zadretými piestikmi v dávnej minulosti a otáčaním kolesa na jednom mieste drhlo a na inom nie tak som vtedy zháňal info,prečo to tak je keď doštička stojí na mieste.U budnových bŕzd sa bubny stáčaju bežne,no ak nejdu nové čeluste s originálnym obložením,tak sa ešte po nanitovaní stáčaju v prípravku,aby po montáži brzdili celou plochou.Snáď moja odpoveď bola pre Vás dostatujúca.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 22.08.15 08:39

Zdravím, pístek (destičky) vrací pružnost "O" kroužku, to jen, aby byly dobré informace. U bubnových brzd je problém s "ovalitou", tj. z kulatého bubnu je elipsa či obecná šiška. Ovalita se dá poznat z grafu brzdný účinek-čas (deformace průběhu grafu).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.08.15 09:13

Pístek brzdy se odtlačuje pružením těsnícího kroužku,každý kotouč i po stočení má určité nepatrné házení do stran,ale to není to rozhodující čím se odtlačuje brzda

Ohodnoceno: 0x
 
Od: stano123456
Datum: 22.08.15 11:00

slavco, nemůže být žádná boční házivost. Max. pobolená je pár setin mm. Ve vyšších rychlostech se to projevuje jako ťukání do volantu. Pro vrácení prasátek a brzdových pístků je zpětný podtlak, kteý se vyvolá povolením brzdového pedálu a tím vrácení pístu v brzdovém válci do počáteční polohy. Když se písty v brzdách špatně vrací, znamená to znečištění pod prachovkami. Podle výrobců vozidel se mají pístky ve třmenech u kotoučových brzd 1x ročně promáznout silikonovým olejem. Když chodí volně, není co řešit.

Samotné stáčení brzdových kotoučů některé servisy provádění speciálním soustruhem připevněným ne samotnou nápravu. kotouče se přišroubují na těhlici šrouby kol , soustruh si sám točí koilem a nožíkem stáčíte zároveň obě strany kotouče. Platí, že musí zůstat minimální šířka kotouče, která je na něm vyražena. Od výrobce je tloušťka kotouče širší právě pro jemné korekce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: stano123456
Datum: 12.11.15 19:03
Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 21.08.15 09:02

Brzdové kotouče lze na soustruhu srovnat (otočit). Výrobce uvádí minimální tloušťku, kterou z bezpečnostních důvodů nelze překročit. Nově osoustružené kotouče nesmí házet (přípustná nepřesnost je v setinách mm) a nesmí vykazovat různou tloušťku po jeho obvodu. Proto se musí při upínání do soustruhu kotouč vyrovnat indikátorem ( podle místa na kotouči které není používáním opotřebené) a poté se musí obě strany kotouče osoustružit na jedno upnutí.

Pokud se to nepovede, projeví se to při brždění na brzdovém pedálu, jeho cukáním.

Hezký den -miro

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.08.15 10:09

Stáčení kotoučů je v dnešní době již přežitá věc, protože výsledek neodpovídá vloženým penězům. Snad jen u zadních, kdy jsou jen porezlé a nové stojí nesmysl, protože jsou např. s nábojem a senzorem ABS.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.08.15 17:14

Jak kdy,když máš známého dobrého soustružníka který si za práci nevezme nesmysl tak se to i vyplatí..někdy mají kotouče jen vysoké hrany okolo nebo jsou třeba mírně nestejnoměrně sjeté a po srovnání jsou schopny ještě dlouhou dobu spolehlivě sloužit. Samozřejmě jak už bylo řečeno nesmí se jít pod minimální tloušťku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 21.08.15 17:19

Zdravím, kotouče se nestáčí, je to přežitek. Pokud se stáčí, což je velmi náročné na nastavení (nemůže to dělat kde kdo-hodinky), tak správně by se měly kotouče křížem přebrousit na brusce. I nové kotouče jsou broušené a ne osoustružené, protože rýhy po soustružení ničí destičky.

P.S.: Pozor na minimální tlošťku či nějaké větší rýhy či praskliny (pavouky)=okamžitá výměna kotoučů a desek.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 21.08.15 17:44

Musí se to údajně dělat na jedno upnutí a jestli těmi hodinkami myslíš úchylkoměr tak ten by měl taky mít každý soustružník. Pokud máš dobrý nůž a správně nastavený soustruh tak jsou rýhy minimální,po pár kilometrech si to deska vyhladí do hladka sama.

Pravda je že dneska už se to moc nedělá při ceně nových kotoučů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: stano123456
Datum: 22.08.15 11:06

Kdo vám tvrdí, že musíte mít hodinky na stáčení kotouče? Nějaký pekař, ne? Kotouč vám orovnám na jeden zátah během 10 minut. když tedy nevíte, tak vám to prozradím: vyrobíte si na soustruhu obdobu náboje kola. Upnete do soustruhu kdykoliv, lehce stočíte čelo takového náboje a máte neházivé čelo. Pak přiložíte brzdový kotouč, přišroubujete stejně jako na autě, lehce stočíte z jedné a druhé strany na JEDNO UPNUTÍ. Žádné otáčení. To nikdy není perfektní.

Vyžaduje to soustruh o velikosti SU 32 nebo větší. Kotoučů jsem orovnal stovky a nikdy jsem neviděl, že by snad rýhy ( to nemohl dělat soustružník...) ničily destičky. Plocha kotoučů se nesoustruží špičkou nože ale šikmo plovhou. Pak tam nemohou být rýhy, ani kdyby jste sii je přál.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.08.15 21:10

Ahoj. Dělalo se to. Možná se to občas ještě dělá. Když je potřeba zarovnat nějaké nerovnosti.To s tím mechanik přeběhnul vedle do Svazarmu a tam mu to sjeli. Jestli to stálo 130 Kč?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 21.08.15 22:06

No a kde je dnes Svazarm?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.08.15 22:26
avatar

No Svazarm neboli Svaz pro spolupráci s armádou jáž neexistuje,ale nevím jak kde ,ale u nás tato dílna ještě existuje ,byť pod jiným názvem a majitelem,žel přesné podmínky nesdělím neboť nevím a nezajímá mne!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 23.08.15 09:23

P."stano" s tím zpětným podtlakem při odbrzdění, jak uvádíte, je velký omyl a neznalost! Pokud by tomu tak bylo, bylo by velké nebezpečí zavzdušnění systému. V hydraulické brzdové soustavě je konstrukčně zajištěn stálý mírný přetlak z výše uvedených důvodů, aby nedošlo k zavzdušňování.Pokud by se tam objevil byť krátkodobě mírný podtlak, bylo by nebezpečí vniknutí vzduchu do soustavy.

-miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: stano123456
Datum: 24.08.15 21:46

Netuším, kde na takovou blbost jste přišel ale v hlavním brzdovém válci je pružina, která tlačí po uvolnění brzdový válec do krajní polohy a tím vyvolaný podtlak stáhne brzdové válečky zpět. To co píšete vy je taková blbost, až to zaráží. Mírný přetlak automaticky vyvolává posun brzdového válce vpřed a tím soustavné brždění.

Hlavní brzdový válec musí jít zpět do krajní polohy, jinak by auto stále brzdilo. Kdyby jste někdy opravoval brzdy, což jsem svého času dělal denně, bylo krásně vidět, jak po uvolnění brzdového pedálu se válečky mírně stáhnou zpět a ty které se nevrátily, byly vždy přidřené z důvodu poškozené prachovky.

Tak se mějte a ty nesmysly už raději nikomu neříkejte ani potichu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cicko
Datum: 24.08.15 22:27

Že vás baví ze sebe tak urputně dělat vola!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 25.08.15 09:31

Ty moje nesmysly pro Vás p."stano"se pokusím s Vašim dovolením odůvodnit ani ne potichu. Protop připojuji jen vizuální schema, akusticky nezatížené. Nemusíte zatěžovat ani svůj zrak.

Mně by ale více uspokojilo Vaše zdůvodnění jiným, prokazatelným a zdůvodňujícím způsobem, než tím, že jste svého času dělal několik brzd denně.

Nic ve zlém a Motorismu zdar -miro

Předpokládám,ža vložení obrázku se zdařilo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: stano123456
Datum: 25.08.15 16:27

Tak tedy dobrý den, pokusím se vám vysvětlit váš omyl. Pružina uvnitř brzdového válce tam je, aby byl vždy okraj hydraulické manžety těsně před plnícím otvorem z nádržky kapaliny. Vše je tedy v krajních mezích a nedojde tak k posunu manžety. Napojení brzdového válce na podtlakový posilovač brzd je právě to hlavní, co by mohlo způsobit předpětí brzdného účinku, což se dost často stává u Passat B5 a Superb 1. Vlivem netěsnosti podtlakového posilovače se k membráně vlivem podtlaku nasaje přítomná voda a za mrazu zůstává viset posilovač, což znamená mírný brzdný účinek a ztvrdnutí pedálu. Nikdy není možné, aby brzdový válec měl přetlak. Je vyroben tak, aby tam nebyly mrtvé chody. Když si nahlas řeknete, co tady popisujete, v duchu si to představíte, tak při prvním odvzdušnění by váš přetlak zákonitě zmizel. Pro je to nesmysl. Mezi výstupní tyčkou brzdového válce s kulovým koncem a opěrkou v posilovači je minimální vůle, aby neměl brzdový pedál mrtvý chod a brzda reagovala neprodleně a zároveň nebylo vyvoláváno předpětí. Stačí lehce ťuknout do brzdy a reaguje.

Jako další doklad vašeho nesmyslu je, že kdyby bylo mírné předpětí brzdové síly, působící na brzdové písty, vlivem brždění se kapalina ohřívá až nad bod varu vody, čímž se zákonitě roztahuje a z vašeho předpětí by jste stál na fleku, aniž by jste chtěl. Jenže je tam manžeta před plnícím otvorem (díky vnitřní pružině) a tak jde zvětšený objem kapaliny do zásobní nádržky. Takže tam opět nemůže být přetlak, protože by se nerušily jiné síly.

Kdyby jste děl brzdy denně jako já, zjistil by jste, že přípravkem na stláčení brzdového pístku v brzdovém třemenu zatlačíte píst ve standardním případě docela snadno až na doraz třmenu a váš přetlak tam prostě negunguje. No naprostá záhada...

Když se brzdový válec vrací, tak ten kousek dráhy vyvolá podtlak, který stáhne pístku v brzdách. Jednoduché.

Už se tím netrapte. Kdyby jste jen tušil, jaká může být někdy
"sranda" při výměně posilovače brzd, tak toto je jen opravdu jen k úsměvu. Když jsem ho měnil, byl po dotažení ke karoserii více stlačený, než byla vůle mezi posilovačem a brzdným válcem a bylo to přesně na hraně. Někdy to lehce přibržďovalo, někdy ne. Až jsem jej vymontoval, poměřil hloubku tyčky, na stole sešouboval jako by byl v karoserii tak tam přsahovalo 1,5mm. Vnitřek se o to osoustružil a byl klid. A ve značkovém servise by rádi měnili opět posilovač, i když ten můj byl nový...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: miro®
Datum: 25.08.15 20:11

Nebudu polemizovat s Vašim zdůvodněním. Jen popíši činnost hlavního brzdového válce podle funkčního schématu viz.výše.

1.V klidové poloze je celý vnitřek brzdového válce z nádržky dvěma horními otvory, zaplněn kapalinou.Aby ze zadní části pístu neunikala kapalina je v zadní části .gumové těsnění. Jeho hlavním úkolem, stejně jako kapaliny v zadní části pístu je utěsnit, zadní prostor pístu,aby nedošlo k zavzdušnění z vnějšího prostoru.Proto ten horní otvor ústící do zadního prostoru pístu.

2.Píst hlavního brzdového válce má v přední části gumičku, jejíž funkcí je při jejím pohybu doprava prostřednictvím pedálu brzdy , po přechodu za druhý otvoru ústícího z nádržky, vytvářet hlavní tlak kapaliny potřebný pro brždění.

3.Při brždění ( zvýšení tlaku kapaliny viz bod č.2) dochází k posunu předního pístu s jeho těsněním. Pokud píst narazí až na doraz - vpravo, tlak kapaliny začne přepouštět kapalinu okolo těsnění předního pístu. Tím dochází v případě nedostačujícího množství kapaliny v tlakové části brzdového systému k doplňování kapaliny do výtlačného potrubí.Množství kapaliny v této části může být ovlivněno tepelnou roztažností kapaliny nebo únikem apod.

4. Při odbrzdění se vrátí hlavní píst do původní polohy (tak jak je popsáno v bodě č.1)Tlak kapaliny ve střední, tlakové části pístu unikne do zásobní nádržky přes odkrytý plnicí otvor, brzdy jsou odbrzděny.

5. Přední píst na který působí pružina se vrátí jen do polohy, jak mu pružina svým tlakem dovolí. A právě stálý tlak pružiny na přední píst s těsněním, vytváří stály přetlak v tlakové části kapalinové drzdové soustavy.

Toť moje zdůvodnění stálého přetlaku v kapalinové drzdové soustavě. Nutnost tohoto přetlaku jsem odůvodnil výše. -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: koko*
Datum: 13.11.15 16:55

který trouba tu píše,že přetáčení brzdových kotoučů je přežitek?Měly by se přetáčet na soustruhu pokaždé,když se dávají nové brzdové destičky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.15 18:39

Píšu třeba já. Stáčení kotoučů je přežitek hlavně z důvodu finanční rentability. Na 95% aut to jsou vyhozené peníze.

Mě stojí oba přední kotouče 500Kč od fa. Ferodo. Nikdy už nedávám nové destičky na staré kotouče. Nevyplatí se to. Když dám všechno nové, tak vím, že mám na 80-100tis km klid a na konci jsou perfektně rovnoměrně sjeté destičky i kotouče.

Na většinu vozidel se vejde přední kotouč do 1000Kč i když je značkový. Takže nechávat kotouče stáčet je holý nesmysl. To mělo smysl dříve, kdy ti to nějaký Tonda po práci udělal za 50kč kus.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.15 18:46

no nevím kdo je trouba, ale pochybuju že ti kotouč vydrží 2x sadu desek.. u některých výrobců se sjede dřív kotouč než deska... to tak maximalně u zadních kotoučů, ale tam bývají docela zbídačené a měl bych pak strach, at se časem nezkroutí..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.15 21:06

MIRO takže když je prasklá dejme tomu trubička, kapalina vyteče a po šlápnutí jde pedál dolů. A po brzdění, kdy je kapalina rozpálená a tudíž roztažená, povychladnutí způsobý podtlak jako hrom, že

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamal
Datum: 14.11.15 09:41

No tak to je pitomost. Stáčí se pouze, když kotouč při brždění tepe do pedálu, nebo když je na nečinné části větší hrana a zároveň po stočení ještě bude mít větší než minimální tloušťku. U Octivie 1,6 i je to z 22mm na minimum 19 mm.

Dvakrát to stočíte a celkové náklady s prací by vyšly už na nové kotouče. Kam na ty nesmysly lidi chodíte?

Nikdy není brzdná plocha kotouče po opotřebení destiček tak zničená, že by nešly použít další nové destičky . A jestli tam jsou vydřené drážky, tak to absolutně ničemu nevadí. Ty tam budou po 500 km opět.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 13.11.15 22:54

To záleží jesti se stočení vůbec vyplatí,kotouče mají nějakou předepsanou minimální tloušťku pod kterou nesmí jít a musí se vyměnit. Pokud ano tak dílna musí mít soustruh,což není všude

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jamal
Datum: 14.11.15 09:46

Mít soustruh správné velikosti je jedna věc, umět to rychle a dobře udělat je věc druhá. Už jsem viděl zkušeného soustružníka stáčet destičky na hodinky, aby to pak na autě kopalo do pedálu jako blázen.

Dělá se to jednodušeji a naprosto přesně. Rozhodně to umí jeden automechanik tak z 200 lidí. A možná ani to ne. Dnes to jsou měniči dílů a mozek používá málokdo. Např. že by se šroub měl před našroubováním namazat vazelínou, je tak neznámý pojem, že to až hraničí s debilitou.

To ale není nic nového.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: koko*
Datum: 14.11.15 12:06

Normální soustružník stočí kotouče nebo bubny za 200 Kč.Nesmí to být ovšem vycyhtrálek soustružník,automechanik,který má plno keců že to je spousta práce a času.Když se to umí,tak je za půl hodiny hotovo 2 kotouče

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.15 19:55

Jenže automechanik není soustružník, který ti to ze známosti udělá za 200Kč. Pokud se má soustruh v autoservisu zaplatit, tak bude muset být stočení kotoučů mnohonásobně dražší, než u soustružníka. A teď narazíš na problém. Rozebereš auto na zvedáku a budeš čekat, až to nějaký Tonda stočí. V tu chvílku ti stojí na tomto zvedáku práce. Někdo musí dopravit kotouče k soustružníkovi a zpět. To vše stojí peníze a čas navíc. Takže jsme zase na začátku. Stáčet je přežitek a dnes se nevyplatí.


doplněno 14.11.15 22:28:

Určitě ne spousty. Dovolím si říci, že 99% prodaných brzdových kotoučů je namontováno v servisu. Protože člověk či firma co opravdu jezdí, si nebude měnit tyto věci svépomocí. Ostatní víkendoví řidiči to nezachrání.

Jestli máš pocit, že jen hamoní peníze, není nic jednoduššího, dělat to sám a nejlépe zadarmo. Přijedu k tobě.;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: koko*
Datum: 14.11.15 21:15

zapomínáš na to že spousta lidí si opravuje auto samo než aby si to dávali spravit do vydřidušských autoservisů.A nevyplatí se proto,že autoservisy hamoní peníze než aby se namáhali stáčet kotouče.Pro ně je výnosnější to,že kotouče vyhodí a dají nové.Na to,že to pak bude pro zákazníka dražší,kašlou.Hlavně když si nahrabou oni

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 15.11.15 10:01

Zdravím, stáčet kotouče bych nenechal, maximálně do kříže břebrousit, stejně jako originál. Je to ale přežitek, pokud se zvolí vhodný materiál deska-kotouč, tak kotouč má v pohodě dvě sady desek. Na destičkách vždy trochu sebrat hranu atd. a není důvod, protoč by měl být kotouč nerovnoměrně sjetý. Je to o pečlivosti.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.