Dovoz auta ze SRN - poplatek v r. 2013

Od: Datum: 19.11.12 11:39 odpovědí: 3 změna: 19.11.12 19:11

Mám dotaz především k uživateli erikch, který zde psal, že od 1.1.2013 nebude nutné platit některé administrativní poplatky při registraci auta dovezeného ze zahraničí, a snad nebude nutné ani absolvovat dovozovou technickou kontrolu - ČR bude uznávat TK provedenou v jiných zemích EU.
Chtěl bych se zeptat, odkud tyto informace má a zda se na ně dá spolehnout. Volal jsem na Městský úřad, ptal jsem se na to, a tam mi řekli, že ještě nic nevědí, že vím víc než oni.

Předem moc děkuji za odpověď a omlouvám se, pokud se mi podařilo něco překroutit.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 19.11.12 13:33
 

tyto informace jsou z navrhované novely zákona č.56/2001Sb...bohužel zatím je jen ve 2. čtení, a plokud bude platit, nebude to dřáve než koncem roku 2013...

- nebude se schvalovat technická způsobilst u vozidel z EU, pokud žadatel přeldoží platé doklady ( dnes poplatek 2tis nebo 1,5 tis)

- technické prohlídky se budou uznávat, ve lhůtách jako u nás, nebude tedy nutné absolvovat technickou prohlídku, každý si spočítá kolik stojí měření emisí + TP

- zákon bude nadála vyžadovat evidenční kontrolu, a v případě, že z regstračního dokladu cizí země nebudou jasné některé techjncké údaje, bude je mjsuet žadatekl zajistit...zajistit to půjde buď tak, že bude mít k autu také originální COC-list, pokud nebude mít originální COC-list, mohl by jej zajisti výrobce, přáípaděnm by mohl výrobce uvést, kterému základnímu technickému popisu vozidlo přesně odppvídá, případně lze na STK absolvovat TECHNICKOU KONTROLU, což ej asi nejrychlejší, výsledkem této kontroly bude technický protokol s přílohou, který s epoužije k vystavení českého techničáku.

- v každém případě se pak ušetří polatky za emise + za TP a polatka za schvalováníé, to bude cca 2500,- až 3500Kč

návrh zákona je ke shlédnuití na stránkách parlamentuu www.psp.cz, je to sněmovní tisk číslo 717

Samozřejmě to tam není napsáno takhle polopatě, to není v žádném zákoně, ale musíte to přečíst pozorně celé a porovnat s tím co platí doteď

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 19.11.12 17:22
 
avatar

zdravím-pobral jsem to tuším v AutoTipu(české mutaci Auto Bild)...bylo tam i číslo směrnice EU-takže to lze brát jako reálný fakt-bez ohledu na tvrzení úředníků apod.(opět česká klasika-tutlat do poslední možné chvíle,avy stát ještě vybral před koncem roku co nejvíc na poplatcích)...Jinak tuším stejně tak z Autohitu pocházelo pojednání o problémech s registrem-a to už někdy březen,duben-mimochodem jsem to zde v tu dobu avozival(bohužel se "vize" naplnily) Zkrátka dnes už se vyplatí s dovozem počkat po 1.1.2013-resp s jeho přihlašováním...,nechat dovezené auto někde v garáži,na zahradě a až v lednu tradá na dopravku...

doplněno 19.11.12 17:26:

nu-to je právě ten případ,kdy nadřazená unijní legislativa má přednost před místní tuzemskou(čili naší)-je jedno v jakém stádiu schvalování a zakomponování v místní legislatuivu to je-jde o to,že ona dotyčná směrnice(asi trošku propátrám ve vydáních Autotip a Autohit apod.bylo to někdy v létě o prázdninách) platí-a platí závazně pro všechny členské země EU-bez vyjímky,od 1.1.2013...

doplněno 19.11.12 17:28:

a ještě pro doplnění-je jasné,že státní správa to nebude nikde ventilovat-přicházela by tím o desetitisíce-pokud bude i nadále,po datu 1.1.2013 ,stát požadovat poplatek za "uvedení do provozu"(což jsou 2000,-) a nutnost dovozové TK-je to o prvním soudu,žalobě a medializaci...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 19.11.12 19:11
 

pokud myslíš směrnici 1999/37 ES, tak ta byla částečně zapracovaná, najdi si jí na eurolex.cz a podívej na článek V., klidně se můžeš soudit...i směrnice EU o nakládaní s vozidly s ukončenou životností ukládá státům EU zapracovat do národní legislativy ustanovení že vozidlo nebude vyřazeno z registru, dokud nebude předáno k ekolikvidaci...

Bohužel směrnice nepatí přímo a vertikálně, ale musí se zapracovat...nařízení orgánů EU na rozdáíl od směrnic je platné bez ohledu na místní zákony...

Akorát jeden právník tvrdí že pokud se směrnice nezapracují, a jejich text je jasný, srozumitelný a realizovatelný, platí...tedy jejich nesrozumitelnou řečí "má se za to že platí" ...jiný tvrdí že se vše musí zapracovat, a pokud ne, slovo má mají orgány EU, například evropský soud, ten má zajistit nápravu,,,tak to zkus s žalobou u evropského soudui, mebo napiš doktoru Beranovi do autoweb-poradny.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.