Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svitici kotrolka motoru-problém u STK?

Od: vasek000 odpovědí: 15 změna:

Dobrý den po zaslepení EGR ventilu se sem tam rozsvítí kontrolka motoru s nápisem emise do dílny. Jedná se o vůz VW Golf 4 TDI PD 2003. Jedná se o to, že příští týden mě čeká STK a zda mě za to můžou vyhodit když by svítila nebo si toho nevšimnou? Děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar promon

Řekl bych, že vyletíte už od emisní kontroly - asi ne kvuli kontrolce, ale prostě proto, že ten EGR tam není jen pro mršení motoru, ale zejména kvůli složení spalin, že ...

 

hujer123*
hodnocení

1x

Na emisích projde, měřením to nezjistí. Tedy pokud tam není jiný problém, než jen zaslepení EGRu.

tycoon*

Nejde o vlastní měření. Ještě před tím by měli zkontrolovat paměť závad v diagnostice a readiness kód (to druhé ten Golf možná nemá) a pokud tam bude chyba EGR ventilu, tak auto ani nepustit k tomu měření. Akorát jsem ještě neviděl, že by to někdy dělali.

 

filipino28391
hodnocení

0x

zdar, dost by záleželo na tom u koho to ďeláš .. když narazíš na nějakýho "hajzlíka" tak by s tím mohli bejt problémi, ale pokud jde jen o tu kontrolku tak jestli je to někdo normální tak by to mnělo být OK

pro jistotu tu kontrolku múžeš zkusit odpojit ale pokud je to nějakej velkej hnidopich tak by si moch všimnout i toho

 

tycoon*
hodnocení

0x

Správně by Vás měli vyhodit jak z měření emisí, tak z STK (tam byste vlastně ani nemel jít, dokud nemáte v pořádku emise).

Jaká bud praxe, těžko říct, měření emisí je v posledních letech většinou šaškárna, do auta často ani nesednou. Na STK do auta určitě sednou a svítící kontrolku uvidí, ale zase se na tenhle typ závad se moc nezaměřujou.

filipino28391

pokud vým tak zaslepení EGR se při měření nepozná, a v otázce se mluví o STK a ne o emisním měření ( to že bez emisi ho tam nepusťej je už ňeco jinyho :D ), ale třeba mu emise uďelá ňejake známej a k STK by se dostal i se závadou

tycoon*

Nejde o měření. To samozřejmě nic nepozná, protože oxidy dusíku se vůbec neměří. Ještě před měřením by ale měli diagnostikou zkontrolovat paměť závad a readiness kód. Pokud tam objeví chybu EGR ventilu, tak by auto ani neměli měřit.

filipino28391

o tom jsem nikdy neslyšel a nikdy jsem to ani nezažil, ale asi bude dost záležet kdo vám to ďelá ... možná by bylo dobré se předem poptat kde jsou jak pečlivý

někdy když narazíte na ňekoho "normálního" a vezmete sebou flašku tak do auta nesednou ani při STK .. jednou jsme motorku přivezli na vleku a aniž by ji vúbec sundali tak prošla na výbornou

tycoon*

Já jsem to taky nikdy nezažil. Ale v protokolu vždy uvedli, že diagnostika byla provedena. Schválně, podívejte se do svých protokolů z měření emisí.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Pokud nevyhovíš s emisemi,tak Tě od technické nevyhodí! Ani se na linku technické NEDOSTANEŠ!

 

buss
hodnocení

0x

Dotaz k ničemu, zde přece nikdo neví, jak pozorný je technik dané STK! 3x jsem prošel s nesvítícím airbagem, pak se našel poctivec... musí to svítit, přestat. Lhůta 30 dní, jeden servis nevěděl co tím, ale prachy si vzal, pak jsem našel autoelektrikáře, který dostal úkol. že mě nezajímí jak to udělá,ale kontrolka má být funkčí, byla. Ale za hiců opět vyskočila, nyní v pořídku.

Teda to se člověk na starý kolena dozví věci . . . Dvacet let jezdím s autama na STK a v životě se mi nestalo že by auto připojili na diagnostiku a hledali uložené závady.
lordweb24*
Tak tak... v zivote jsem to nezazil sice to neni 20 let ale uz asi na 6ti jsem byl. Jak na malych okresnich mesteckach tak v Praze a nikdy vozidlo na diagnostiku nenapojily. Nikdy! A ani si neumim predstavit kolik by to tu STK stalo penez. Kazdy auto jiny konektor, software a dalsi...a nemluve o ruzne ulozenych zasuvkach ve vozidlech...
tycoon*

Na STK to nedělají.

Ale na měření emisí by to dělat měli - právě kvůli tomu vznikl standardizovaný protokol EOBD (European On board Diagnostics), tzn. jeden typ konektoru a univerzální soffware pro emisní systémy auta (standardizace neplatí pro to, co nesouvisí s emisemi, tzn. diagnostika klimatizace nebo ABS nemusí být standardizována). EOBD musí jej mít všechna auta prodávaná v EU se zážehovým motorem od roku 2001 a se vznětovým motorem od roku 2004. Já osobně jsem při měření emisí nikdy nezažil, že by to dělali. V protokolu ovšem vždy uvedli, že diagnostika byla provedena.

Do budoucna to mělo fungovat tak, že byste přijel na stanici měření emisí, tam by auto připojili na diagnostiku a pokud by bylo vše OK, tak byste emisemi prošel, pokud by nebylo vše OK, tak byste neprošel. Žádné pesudoměření nepřesnými přístroji by nebylo potřeba. Ale pochybuju, že to někdy zavedou.

 

fik
hodnocení

0x

Záleží jak kde,správně by měli přečíst paměť závad a tam by se jim to mělo ukázat,tuším že se dělá i něco co tu jednotku oklame jako že je ten ventil v pořádku a pak to žádnou chybu neháže a v paměti nic není

Samotnýho mě zajímalo co je pravdy na tom že se to měření tolik obe*cává,tak jsem u svojí feldy před měřením odpojil lambda sondu. A samozřejmě,diagnostika bez závad,emise na výbornou s velkou rezervou..oni to tak dělaj protože by neměli kšefty,pokud by auto neprošlo emisema,tak nejde ani na kontrolu a budou jim utíkat zisky. U nás už to na kontrole kontrolují celkem pečlivě,to už jim je jedno protože to už je zaplacený a třeba by mohli mít ještě zisk z opakovaný technický,ale ty emise odrbávaj solidně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]