Brzdeni motorem

Od: Datum: 13.08.15 10:48 odpovědí: 15 změna: 14.08.15 10:55
Ahoj,chci se vas zeptat sice stupidni otazka ale co je lepsi mit za rychlost kdyz chci v danou chvili brzdit motorem a obcas seslapnout brzdovy pedal abych nemusel mit furt nohu na brzde,je lepsi cim vetsi bo naopak?prijde mi ze na 4-5se vubec nic "nedeje" zatim co 3tam uz to jde znat…dekuji a omlouvam se za blby dotaz
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.08.15 11:25

Nejlepší je naučit se předvídat situaci v silničním provozu.

To brzdění motorem hodně záleží, v jakém terénu jedeš. Z prudkého kopce auto na čtyřku i pětku zrychluje a když zařadíš trojku, tak bude motor zase moc řvát a točit vysoké otáčky. Tady je lepší nechat zařazenou rychlost a přibrzďovat pedálem brzdy.

Když jedeš po rovině a sundáš nohu z plynu, tak každé auto začne zpomalovat.

A taky to zaleží na autě se kterým jedeš.

U osobního auta bzdění motorem používat můžeš nebo nemusíš; u naloženého nákladního auta je to nutnost.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asd1
Datum: 13.08.15 11:32

V podstatě platí "jak do kopce tak z kopce" tj. do kopce jedeš za 3 tak ze stejnýho kopce taky za 3 Hodně záleží na autě, nafta brzdí líp než benzín...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: trtr
Datum: 13.08.15 12:37

Zdravím, kdykoliv to jde, brzděte motorem, šetříte brzdy. Když se jde do extrému, tak při vhodné jízdě a předvídání brzda skoro není třeba, mimo úplné zastavení.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: gumid
Datum: 13.08.15 13:28

Právě na 4 a 5, kde to moc nebrzdí je výhodné na sjíždění dlouhých mírných kopečků, kdy bez doteku nohy na plyn motor vypne vstřikovače - jedete zadarmo (i dle palubního pc, pokud máte se objeví okamžitá 0,0)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.08.15 13:54
avatar

Začátečníku, věčná polemika, co je nejlepší. To Vám nikdo neřekne. Nejlépe je, jet tak, abyste nemusel vůbec brzdit.

Když dáte vozidlu pokyn, aby jelo, tak mu nedávejte hned pokyn, aby brzdilo..

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.08.15 11:08

Samozřejmě vše záleží na prudkosti klesání a jak rychle chcete jet. Hlavně podřadit tak, aby jste nepřekročil max. otáčky motoru. Většinou je lepší občasná výpomoc brzdami.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 13.08.15 15:03

jj, "přetočit" motor přes max. otáčky může znamenat že se ventil nestačí uzavřít a potká se s pístem = vymalováno.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gumid
Datum: 13.08.15 16:43

To se mu nikdy nepovede...

I ta blbá Felicie má omezovač a v 5800 otáčkách vypne 1. vstřikovač a v 6000ot vypne všechny (při poklesu otáček je zase zapne). Motor díky tomu nejde více vytočit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 14.08.15 09:05

V paxi se to klidně může stát i u té Felicie a dalších vozidel.

Stačí při brzdění motorem při vyšších rychlostech, přeřadit na nižší převodový stupeň o dva stupně níže. Otáčky motoru jsou v tom okamžiku odvozené od rychlosti jízdy vozidla, přes nižší zařazený rychlostní stupeň. Otáčky motoru tak mohou bez ohledu na omezovač a vypnutí vstřikování, překročit maximum.

Zdravím -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 14.08.15 10:03

gumid to se povede celkem snadno např. z prudšího kopce v Alpách na trojku se to rozjíždí a pokud nepřibrzdíš tak máš přetočíno během chvilky. A pokud zařadíš dvojku ve stovce a pustíš spojku, tak to přetočíš i do kopce.. Vyplý vstřiky to nezachrání.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 14.08.15 10:15

miro a asd1 *palec*, přetočit není problém a katapultáž motoru při nesprávném zařazení rovněž není vyloučena.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.08.15 16:41
avatar

Víte co mi vadilo nejvíce když jsem jezdil autem s robotizovanou převodovkou? Vůbec nešlo brzdit motorem!

Jednoznačně NIKDO neřekne ani tak nebo tak! Někdy je ekonomičtější vyřadit a jet bez brzdného účinku motoru,někdy naopak!

Pro názornost-kolega co nás vozil z práce jel až téměř k "ceduli" obec pod plynem a sice již jen asi 70,ale stejně pak musel brzdit .Osobně většinou,když jedu z daného směru,tak dostatečně před "cedulí" vyřadím a jedu setrvačnosti až k začátku obce kde již mám jen 50 .Naopak z druhého směru nechám rychlost a při zpomalení k 70 podřadím za 4 a bez plynu,příjezd z kopce!

Samozřejmě že toto jsou důvěrně známá místa

Ohodnoceno: 1x
 
Od: zacatecnik35
Datum: 13.08.15 18:44
Diky moc vsem za rady a tipy!:)
Od: jentak
Datum: 14.08.15 10:33

Kdysi dávno, na nákladácích platilo pravidlo: z kopce o jeden stupen(o půlku když jste měl) níž než by jste jel do kopce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 14.08.15 10:55

Tomu bych i věřil, prostě pro sychr, když nevím raději menší stupeň, ale rozumně. Například odlehčovací brzda LIAZ byla jen na parádu, žádný velký efekt, takže kdo nepodřadil, měl smůlu a uvařil brzdy (buben se roztáhne a nebrzdí) a potom pá pá příkopa (lepší případ).

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.