Nejste přihlášen/a.
Nejlepší je naučit se předvídat situaci v silničním provozu.
To brzdění motorem hodně záleží, v jakém terénu jedeš. Z prudkého kopce auto na čtyřku i pětku zrychluje a když zařadíš trojku, tak bude motor zase moc řvát a točit vysoké otáčky. Tady je lepší nechat zařazenou rychlost a přibrzďovat pedálem brzdy.
Když jedeš po rovině a sundáš nohu z plynu, tak každé auto začne zpomalovat.
A taky to zaleží na autě se kterým jedeš.
U osobního auta bzdění motorem používat můžeš nebo nemusíš; u naloženého nákladního auta je to nutnost.
Víte co mi vadilo nejvíce když jsem jezdil autem s robotizovanou převodovkou? Vůbec nešlo brzdit motorem!
Jednoznačně NIKDO neřekne ani tak nebo tak! Někdy je ekonomičtější vyřadit a jet bez brzdného účinku motoru,někdy naopak!
Pro názornost-kolega co nás vozil z práce jel až téměř k "ceduli" obec pod plynem a sice již jen asi 70,ale stejně pak musel brzdit .Osobně většinou,když jedu z daného směru,tak dostatečně před "cedulí" vyřadím a jedu setrvačnosti až k začátku obce kde již mám jen 50 .Naopak z druhého směru nechám rychlost a při zpomalení k 70 podřadím za 4 a bez plynu,příjezd z kopce!
Samozřejmě že toto jsou důvěrně známá místa
Samozřejmě vše záleží na prudkosti klesání a jak rychle chcete jet. Hlavně podřadit tak, aby jste nepřekročil max. otáčky motoru. Většinou je lepší občasná výpomoc brzdami.
jj, "přetočit" motor přes max. otáčky může znamenat že se ventil nestačí uzavřít a potká se s pístem = vymalováno.
To se mu nikdy nepovede...
I ta blbá Felicie má omezovač a v 5800 otáčkách vypne 1. vstřikovač a v 6000ot vypne všechny (při poklesu otáček je zase zapne). Motor díky tomu nejde více vytočit.
V paxi se to klidně může stát i u té Felicie a dalších vozidel.
Stačí při brzdění motorem při vyšších rychlostech, přeřadit na nižší převodový stupeň o dva stupně níže. Otáčky motoru jsou v tom okamžiku odvozené od rychlosti jízdy vozidla, přes nižší zařazený rychlostní stupeň. Otáčky motoru tak mohou bez ohledu na omezovač a vypnutí vstřikování, překročit maximum.
Zdravím -miro
gumid to se povede celkem snadno např. z prudšího kopce v Alpách na trojku se to rozjíždí a pokud nepřibrzdíš tak máš přetočíno během chvilky. A pokud zařadíš dvojku ve stovce a pustíš spojku, tak to přetočíš i do kopce.. Vyplý vstřiky to nezachrání.
Kdysi dávno, na nákladácích platilo pravidlo: z kopce o jeden stupen(o půlku když jste měl) níž než by jste jel do kopce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.