Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdeni motorem

Od: zacatecnik35 odpovědí: 15 změna:
Ahoj,chci se vas zeptat sice stupidni otazka ale co je lepsi mit za rychlost kdyz chci v danou chvili brzdit motorem a obcas seslapnout brzdovy pedal abych nemusel mit furt nohu na brzde,je lepsi cim vetsi bo naopak?prijde mi ze na 4-5se vubec nic "nedeje" zatim co 3tam uz to jde znat…dekuji a omlouvam se za blby dotaz

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Začátečníku, věčná polemika, co je nejlepší. To Vám nikdo neřekne. Nejlépe je, jet tak, abyste nemusel vůbec brzdit.

Když dáte vozidlu pokyn, aby jelo, tak mu nedávejte hned pokyn, aby brzdilo..

 

hodnocení

1x

Nejlepší je naučit se předvídat situaci v silničním provozu.

To brzdění motorem hodně záleží, v jakém terénu jedeš. Z prudkého kopce auto na čtyřku i pětku zrychluje a když zařadíš trojku, tak bude motor zase moc řvát a točit vysoké otáčky. Tady je lepší nechat zařazenou rychlost a přibrzďovat pedálem brzdy.

Když jedeš po rovině a sundáš nohu z plynu, tak každé auto začne zpomalovat.

A taky to zaleží na autě se kterým jedeš.

U osobního auta bzdění motorem používat můžeš nebo nemusíš; u naloženého nákladního auta je to nutnost.

 

asd1
hodnocení

1x

V podstatě platí "jak do kopce tak z kopce" tj. do kopce jedeš za 3 tak ze stejnýho kopce taky za 3 Hodně záleží na autě, nafta brzdí líp než benzín...

 

trtr
hodnocení

1x

Zdravím, kdykoliv to jde, brzděte motorem, šetříte brzdy. Když se jde do extrému, tak při vhodné jízdě a předvídání brzda skoro není třeba, mimo úplné zastavení.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Víte co mi vadilo nejvíce když jsem jezdil autem s robotizovanou převodovkou? Vůbec nešlo brzdit motorem!

Jednoznačně NIKDO neřekne ani tak nebo tak! Někdy je ekonomičtější vyřadit a jet bez brzdného účinku motoru,někdy naopak!

Pro názornost-kolega co nás vozil z práce jel až téměř k "ceduli" obec pod plynem a sice již jen asi 70,ale stejně pak musel brzdit .Osobně většinou,když jedu z daného směru,tak dostatečně před "cedulí" vyřadím a jedu setrvačnosti až k začátku obce kde již mám jen 50 .Naopak z druhého směru nechám rychlost a při zpomalení k 70 podřadím za 4 a bez plynu,příjezd z kopce!

Samozřejmě že toto jsou důvěrně známá místa

 

bruno*
hodnocení

0x

Samozřejmě vše záleží na prudkosti klesání a jak rychle chcete jet. Hlavně podřadit tak, aby jste nepřekročil max. otáčky motoru. Většinou je lepší občasná výpomoc brzdami.

asd1

jj, "přetočit" motor přes max. otáčky může znamenat že se ventil nestačí uzavřít a potká se s pístem = vymalováno.

gumid

To se mu nikdy nepovede...

I ta blbá Felicie má omezovač a v 5800 otáčkách vypne 1. vstřikovač a v 6000ot vypne všechny (při poklesu otáček je zase zapne). Motor díky tomu nejde více vytočit.

V paxi se to klidně může stát i u té Felicie a dalších vozidel.

Stačí při brzdění motorem při vyšších rychlostech, přeřadit na nižší převodový stupeň o dva stupně níže. Otáčky motoru jsou v tom okamžiku odvozené od rychlosti jízdy vozidla, přes nižší zařazený rychlostní stupeň. Otáčky motoru tak mohou bez ohledu na omezovač a vypnutí vstřikování, překročit maximum.

Zdravím -miro

asd1

gumid to se povede celkem snadno např. z prudšího kopce v Alpách na trojku se to rozjíždí a pokud nepřibrzdíš tak máš přetočíno během chvilky. A pokud zařadíš dvojku ve stovce a pustíš spojku, tak to přetočíš i do kopce.. Vyplý vstřiky to nezachrání.

trtr

miro a asd1 *palec*, přetočit není problém a katapultáž motoru při nesprávném zařazení rovněž není vyloučena.

 

gumid
hodnocení

0x

Právě na 4 a 5, kde to moc nebrzdí je výhodné na sjíždění dlouhých mírných kopečků, kdy bez doteku nohy na plyn motor vypne vstřikovače - jedete zadarmo (i dle palubního pc, pokud máte se objeví okamžitá 0,0)

 

zacatecnik35
hodnocení

Diky moc vsem za rady a tipy!:)

 

jentak*
hodnocení

0x

Kdysi dávno, na nákladácích platilo pravidlo: z kopce o jeden stupen(o půlku když jste měl) níž než by jste jel do kopce.

trtr

Tomu bych i věřil, prostě pro sychr, když nevím raději menší stupeň, ale rozumně. Například odlehčovací brzda LIAZ byla jen na parádu, žádný velký efekt, takže kdo nepodřadil, měl smůlu a uvařil brzdy (buben se roztáhne a nebrzdí) a potom pá pá příkopa (lepší případ).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]