Nejste přihlášen/a.
Zdravím,prosím o radu,abych se neztrapnila někde v servisu
. Mám VW Polo 1.0 osah, rok výroby 1997. Jezdím převážně po městě,denně tak do 30 km. V neděli jsem jela mimo město po rychlostní silnici asi 35 km vzdálenost. Byla jsem úplně na nervy,protože auto vůbec netáhlo,jela jsem sotva 80 km rychlostí,plyn na podlaze, v 90 auto hučelo jak blázen a víc prostě nejelo. Pořád jsem se musela uhýbat rychlejším autům a v duchu se jim omlouvala,ikdyž vím ,že se smí max.90 km.To jsem mu ještě natankovala dražší Supertech,aby se nažralo a jelo
. Dá se to někde poštelovat,aby se zvýšil výkon i u takto málokoňového stroje,nebo se mám smířit s tím,že ven a předjíždet nesmím. Děkuji všem ochotným rádcům a rádkyním.
vernon - to určitě normální není , i jednolitr musí v pohodě jet 130 ,
takže hodit na diagnostiku a načíst závady .
doplněno 11.08.15 17:44:Oproti Fabii je o 260 kg lehčí , a maximálku má 145 km/h , takže bude fakt někde kiks .
Jj souhlas!I s VW Lupo a skopenými sedačkami a tam narvanými cca30? kbelíky fasádní pastovité omítky nebyl problém šupajdit po dálnici min.130!Osobně když jsem s ním ve 3 lidech jezdili domů tak užasle zírali majitelé Pašíků a Audin kldyž jsem je na krásné dlouhé a přehledné rovince nepředpisově předjížděl ve 140km/hod!Jo já vím jel jsem jako ...růžové zvířátko poskytující nám lidem šunčičku!
Takže pokud to Vaše Polo-viční auto nechtělo víc jak 80 tak je něco špatné!
doplněno 11.08.15 18:26:Yvon-to snad nemyslíte vážně?Pokud by klima ěla mít takový vliv,tak už dávno se do aut nemontuje.Zelení eko...myslitelé by to zakázali!
normální to není. Mělo by to dát klidně i 120km. Svíčky? Zapalovací lišta či VN kabely/rozdělkovač? Netěsné sání? FIltr vzduchu měníte? Má se měnit s olejem. Tlak paliva? Filtr paliva se měnil?
Supertech motor nepozná. Zbytečně do toho valíte drahé palivo. Stačí Natural BA95.
Minimálně ten filtr vzduchu a ošahejte si kola, zda auto nepřibržďuje (kdyby jo, tak jsou horká na pohmat - šahejte na střed a ne na poklici nebo pneu)
no já bych to viděl na ten superbenzín už sem párkrát zažil že to lidi natankovali a auto mělo problém naposled soused dal to nej od schelu a dojezdil já k tomu čuchal a spíš to smrdělo po fermeži než benzínu takže já bych v klidu vyjel nádrž natankoval obyč naturál 95ku a pojezdil a pokud se to nezlepší začal bych výměnou palivovýho filtru čert ví kdy ho kdo měnil
jo a pokud to auto má ještě klimu tak ta tomu výkon taky dvakrát nepřidává
Zdravím,
výčet všemožných příčin a závad už tady byl popsaný, já bych to trochu zjednodušil
- pokud má auto počítač, je to na návštěvu servisu s diagnostikou
- pokud to ještě počítač nemá, závadu najde kdokoliv trochu zručnější a znalejší, tzn. i obyčejný automechanik v garáži
Děkuji Vám všem,ještě čerstvý poznatek. Při rozjíždění mi tak minutu píská klínový řemen,ale to asi nesouvisí,že? Nechci už obtěžovat,zajedu tedy do servisu ať se mrknou. ![]()
Malý benzín se musí držet v otáčkách = pokud na 5 netáhne tak podředit na 4, pokud to nepomůže tak na 3. S puštěnou klimou to do táhlého kopce na 5 nepojede...
Nechto to projet servisáka ať víte jestli je to slabé normálně nebo je problém.. Palivový filtr, filtr vzduchu, jede na 3 válce, olítaný motor s nízkou kompresí...
Nebo změřte zrychlení (bez zapnuté klimy) na rovině z 0 na 100, kvalty vytáčejte až pod max. otáčky. Pokud čas sedí s tabulkovým tak je výkon OK.
Malý motůrek se holt musí trošku víc vytáčet, nebát se tomu trošku zadupnout a jet na vyšší otáčky při nižších rychlostech (jako kvaltech), jinak je tropické teplo a to neprospívá nejen nám lidem ale i autům a motorům, klimatizace take stáhne výkon opravdu hodně. K vaší otázce výkon se dá zvednout - a tady je to dost individuální záleži na motoru a jeho stavu víc by vám o to řekli v servisu - výkon se dá zvýšit elektronicky ale třeba u vašeho auta by to mohlo jít ještě i jinou upravou - v každém případě se krom výkonu zvedne i spotřeba.
Může být i nějaká závada na motoru, svíčka nebo si třeba nějaký válec "vzal dovolenou", je to staré auto příčin může být víc a oprava může být poměrně snadná. Zkuste zajet do servisu, neztrapníte se - od toho ty autoservisi jsou.
Děkuji,mám obavy,že když budu auto moc honit do otáček,tak bude hodně žrát, i tak si vezme 9 litrů a v zimě 11.
Ono bude dost žrát i v případě, že motor budete držet v nesmyslně malých otáčkách.
Neplatí ten nesmysl, že čím se motor točí pomaleji, tak tím méně žere. On si totiž vezme daleko více paliva, když s ním třeba do kopce pojedete na 4ku s 1500 otáčkama než třeba na trojku s 2200 - 2600 otáčkama (to si vezme poněkud méně).
Jezdíte na kole? Tak si dejte převod 3x7 nebo si vezměte staré kolo bez přehazovačky a vyjeďte rychle kopec, ale kopec.
--- Chápete?
Šlápnete do pedálů málo (budete šlapat pomaleji) a budete na vrcholu spocená a vyčerpaná.
S převodem přehazovačky 1x1 šlápete rychleji a mnohem méně se namáháte a nejste na vrcholu unavená.
U motorů to platí stejně. Všechny motory mají někde optimální výkon. Nízké otáčky benzíny netáhnou, táhnou až kolem 2000 - 3000 a taky zde žerou nejméně a u vyžších otáček už zbytečně moc točí, ale výkon už nemají.
Samosebou pokud pojedete s mírného dlouhého kopečka (mírného je skoro rovina, ale je to z kopečka) na 5ku 60km/h, tak motor sice má malé otáčky, ale nenamáhá se tolik takže i při malých otáčkách požere méně, ale to platí jen u kopce dolů.
Měla by jste zařadit takovou rychlost, na kterou při prudkém sešlápnutí plynového pedálu auto začne zrychlovat a ne jen bručet a nejet.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.