Auto lenoch

Od: Datum: 11.08.15 16:27 odpovědí: 21 změna: 13.08.15 00:11

Zdravím,prosím o radu,abych se neztrapnila někde v servisu:-D. Mám VW Polo 1.0 osah, rok výroby 1997. Jezdím převážně po městě,denně tak do 30 km. V neděli jsem jela mimo město po rychlostní silnici asi 35 km vzdálenost. Byla jsem úplně na nervy,protože auto vůbec netáhlo,jela jsem sotva 80 km rychlostí,plyn na podlaze, v 90 auto hučelo jak blázen a víc prostě nejelo. Pořád jsem se musela uhýbat rychlejším autům a v duchu se jim omlouvala,ikdyž vím ,že se smí max.90 km.To jsem mu ještě natankovala dražší Supertech,aby se nažralo a jelo*smich*. Dá se to někde poštelovat,aby se zvýšil výkon i u takto málokoňového stroje,nebo se mám smířit s tím,že ven a předjíždet nesmím. Děkuji všem ochotným rádcům a rádkyním.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hbq
Datum: 11.08.15 16:44

Když auto hučelo jak blázen, jaký rychlostní stupeň jste měla zařazen?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.08.15 16:48

5

Od: vernon
Datum: 11.08.15 16:45
To je normální. Navíc v těhle hicech se výkon nepřeplňovaných motorů ještě snižuje.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.08.15 16:51

Děkuji,takže žádný servis to asi nepořeší,že?

Datum: 11.08.15 17:38
avatar

vernon - to určitě normální není , i jednolitr musí v pohodě jet 130 ,

takže hodit na diagnostiku a načíst závady .

doplněno 11.08.15 17:44:

Oproti Fabii je o 260 kg lehčí , a maximálku má 145 km/h , takže bude fakt někde kiks .

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.08.15 18:23
avatar

Jj souhlas!I s VW Lupo a skopenými sedačkami a tam narvanými cca30? kbelíky fasádní pastovité omítky nebyl problém šupajdit po dálnici min.130!Osobně když jsem s ním ve 3 lidech jezdili domů tak užasle zírali majitelé Pašíků a Audin kldyž jsem je na krásné dlouhé a přehledné rovince nepředpisově předjížděl ve 140km/hod!Jo já vím jel jsem jako ...růžové zvířátko poskytující nám lidem šunčičku!

Takže pokud to Vaše Polo-viční auto nechtělo víc jak 80 tak je něco špatné!

doplněno 11.08.15 18:26:

Yvon-to snad nemyslíte vážně?Pokud by klima ěla mít takový vliv,tak už dávno se do aut nemontuje.Zelení eko...myslitelé by to zakázali!

Ohodnoceno: 3x
 
Od: lenochtoneni
Datum: 11.08.15 17:34

ikdyž to je takhle slabé auto, tak to musí zvládnout těch 100 v pohodě. Určitě zajeďte do servisu.. teď to možná vypadá že je to banalita, ale mohlo by to být horší a aby už pak nebylo pozdě

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gum
Datum: 11.08.15 17:41

normální to není. Mělo by to dát klidně i 120km. Svíčky? Zapalovací lišta či VN kabely/rozdělkovač? Netěsné sání? FIltr vzduchu měníte? Má se měnit s olejem. Tlak paliva? Filtr paliva se měnil?

Supertech motor nepozná. Zbytečně do toho valíte drahé palivo. Stačí Natural BA95.

Minimálně ten filtr vzduchu a ošahejte si kola, zda auto nepřibržďuje (kdyby jo, tak jsou horká na pohmat - šahejte na střed a ne na poklici nebo pneu)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: yvon
Datum: 11.08.15 17:42
polo neznám, ale jestli to má klimu, neměla jste ji zapnutou?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.08.15 18:23

Ne,klimatizaci nemám.

Datum: 11.08.15 18:45
avatar

no já bych to viděl na ten superbenzín už sem párkrát zažil že to lidi natankovali a auto mělo problém naposled soused dal to nej od schelu a dojezdil já k tomu čuchal a spíš to smrdělo po fermeži než benzínu takže já bych v klidu vyjel nádrž natankoval obyč naturál 95ku a pojezdil a pokud se to nezlepší začal bych výměnou palivovýho filtru čert ví kdy ho kdo měnil

jo a pokud to auto má ještě klimu tak ta tomu výkon taky dvakrát nepřidává

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.08.15 18:52
avatar

Zdravím,
výčet všemožných příčin a závad už tady byl popsaný, já bych to trochu zjednodušil
- pokud má auto počítač, je to na návštěvu servisu s diagnostikou
- pokud to ještě počítač nemá, závadu najde kdokoliv trochu zručnější a znalejší, tzn. i obyčejný automechanik v garáži

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.08.15 20:12

Děkuji Vám všem,ještě čerstvý poznatek. Při rozjíždění mi tak minutu píská klínový řemen,ale to asi nesouvisí,že? Nechci už obtěžovat,zajedu tedy do servisu ať se mrknou. ;)

Datum: 11.08.15 20:24
avatar

pískání způsobuje prokluz klínového řemenu bud napnout nebo vyměnit na výkon to vliv nemá

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.08.15 20:28

Děkuji.

Od: gum
Datum: 11.08.15 23:02

vliv na dobíjení, chlazení (pokud je tam i pumpa a není na rozvodech) a klimu se servem posilovače řízení (pokud jsou).

na výkon opravdu vliv žádný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 12.08.15 11:15

Malý benzín se musí držet v otáčkách = pokud na 5 netáhne tak podředit na 4, pokud to nepomůže tak na 3. S puštěnou klimou to do táhlého kopce na 5 nepojede...

Nechto to projet servisáka ať víte jestli je to slabé normálně nebo je problém.. Palivový filtr, filtr vzduchu, jede na 3 válce, olítaný motor s nízkou kompresí...

Nebo změřte zrychlení (bez zapnuté klimy) na rovině z 0 na 100, kvalty vytáčejte až pod max. otáčky. Pokud čas sedí s tabulkovým tak je výkon OK.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 12.08.15 11:53
avatar

Malý motůrek se holt musí trošku víc vytáčet, nebát se tomu trošku zadupnout a jet na vyšší otáčky při nižších rychlostech (jako kvaltech), jinak je tropické teplo a to neprospívá nejen nám lidem ale i autům a motorům, klimatizace take stáhne výkon opravdu hodně. K vaší otázce výkon se dá zvednout - a tady je to dost individuální záleži na motoru a jeho stavu víc by vám o to řekli v servisu - výkon se dá zvýšit elektronicky ale třeba u vašeho auta by to mohlo jít ještě i jinou upravou - v každém případě se krom výkonu zvedne i spotřeba.

Může být i nějaká závada na motoru, svíčka nebo si třeba nějaký válec "vzal dovolenou", je to staré auto příčin může být víc a oprava může být poměrně snadná. Zkuste zajet do servisu, neztrapníte se - od toho ty autoservisi jsou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.08.15 21:14

Děkuji,mám obavy,že když budu auto moc honit do otáček,tak bude hodně žrát, i tak si vezme 9 litrů a v zimě 11.

Od: gumid
Datum: 12.08.15 23:54

Ono bude dost žrát i v případě, že motor budete držet v nesmyslně malých otáčkách.

Neplatí ten nesmysl, že čím se motor točí pomaleji, tak tím méně žere. On si totiž vezme daleko více paliva, když s ním třeba do kopce pojedete na 4ku s 1500 otáčkama než třeba na trojku s 2200 - 2600 otáčkama (to si vezme poněkud méně).

Jezdíte na kole? Tak si dejte převod 3x7 nebo si vezměte staré kolo bez přehazovačky a vyjeďte rychle kopec, ale kopec.

--- Chápete?

Šlápnete do pedálů málo (budete šlapat pomaleji) a budete na vrcholu spocená a vyčerpaná.

S převodem přehazovačky 1x1 šlápete rychleji a mnohem méně se namáháte a nejste na vrcholu unavená.

U motorů to platí stejně. Všechny motory mají někde optimální výkon. Nízké otáčky benzíny netáhnou, táhnou až kolem 2000 - 3000 a taky zde žerou nejméně a u vyžších otáček už zbytečně moc točí, ale výkon už nemají.

Samosebou pokud pojedete s mírného dlouhého kopečka (mírného je skoro rovina, ale je to z kopečka) na 5ku 60km/h, tak motor sice má malé otáčky, ale nenamáhá se tolik takže i při malých otáčkách požere méně, ale to platí jen u kopce dolů.

Měla by jste zařadit takovou rychlost, na kterou při prudkém sešlápnutí plynového pedálu auto začne zrychlovat a ne jen bručet a nejet.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.08.15 00:11

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.